محمد کوهستانی انجام مطالعات بازآفرینی شهری، جمع‌‌‌آوری و هدایت آب‌‌‌های سطحی، طرح جایگزین میدان ولایت و اجرای تله‌‌‌کابین را از مهم‌ترین اقدامات عمرانی این شهرداری دانست و افزود: اجرای المان جدید میدان ولایت، تکمیل خانه فرهنگ دارکلاته و ساخت پارک الازمن از نمونه طرح‌‌‌های شاخصی است که در دستور کار قرار دارد.

شهردار علی‌‌‌آباد کتول با اشاره به اینکه مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پارک‌‌‌الازمن اختصاص داده شده است، گفت: سعی داریم این طرح را در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری برسانیم. وی توسعه متوازن در تمام محلات را یکی از مهم‌ترین برنامه‌‌‌های این شهرداری دانست و اظهار کرد: این مهم در راستای ایجاد نشاط و امید‌آفرینی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ۱۷۰ هکتار از مساحت شهر علی‌آباد را بافت فرسوده و ناکارآمد دانست و افزود: این میزان از مساحت شهرستان نیازمند هرچه سریع‌‌‌تر احیا و رسیدگی است. کوهستانی با بیان اینکه سال گذشته در شهر ۱۴۵‌هزار مترمربع آسفالت با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان اجرایی شد، خاطرنشان کرد: با توجه به موجود بودن ۶۰۰ تن قیر در نظر داریم تا پایان سال تمامی معابر شهر را آسفالت کنیم. شهردار علی‌‌‌آبادکتول ادامه داد: احداث تله کابین و بهره‌‌‌گیری از منافع اقتصادی و ثمرات آن حق همه مردم علی‌‌‌آباد است و نباید در انحصار گروهی خاص قرار بگیرد. وی افزود: براساس آخرین برآوردها احداث تله‌‌‌کابین به طول ۵/ ۶ کیلومتر، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که این طرح اساسی با مشارکت بخش غیردولتی انجام می‌شود.