اصغر کشاورز‌راد با اشاره به طرح‌های شاخص مدیریت شهری در این دوره اظهار کرد: رینگ چهارم ترافیکی شهر با ۷۸ کیلومتر طول و ۷۵ متر عرض از طرح‌‌‌های کلان و شاخص شهر به شمار می‌رود که در کلان‌شهرهای کشور بی‌‌‌سابقه است و در آن ۳۶ تقاطع و پل احداث ‌‌‌شده و ۴۸ کیلومتر از آن در محدوده‌‌‌ و حریم شهر اصفهان و بقیه آن در سایر شهرهای اطراف اصفهان قرار گرفته است.

کشاورزراد با اشاره به اینکه تلاش می‌‌‌کنیم که کیلومتر صفر تا ۴ را تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسانیم و از کیلومتر ۴ تا ۸ نیز در حال اجراست، افزود: اما پس از کیلومتر ۸ که به دولت‌‌‌آباد می‌رسد بر عهده شهرداری اصفهان نیست.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در خصوص توجه به زیبایی‌‌‌های بصری و فضای سبز در رینگ چهارم ترافیکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این طرح در حریم شهر است و ۷۵ متر عرض دارد از هر دو سمت طرح ۵۰ متر حریم برای فضای سبز در نظر گرفته شده است.

به گفته کشاورز‌راد، کاهش آلودگی هوا، روان‌‌‌سازی ترافیکی و کاهش زمان سفرهای درون‌‌‌شهری از مزایای احداث این طرح است.

وی افزود: طرح شهدای ورزشکار با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار و تقاطع دکتر آشتیانی با ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار از طرح‌‌‌های شاخص شهر است که در سال‌جاری به بهره‌‌‌برداری رسید.معاون عمران شهری شهرداری اصفهان همچنین از آزادسازی کیلومتر صفر تا ۴ رینگ چهارم با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

کشاورز‌راد با بیان اینکه در محدوده کیلومتر صفر تا ۴ رینگ چهارم در منطقه ۱۵ بیشترین تعداد منازل و مغازه‌‌‌ وجود دارد و آزادسازی آن کار بسیار دشواری است، اظهار کرد: روند آزادسازی این محدوده در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: برای آزادسازی کیلومتر صفر تا ۴ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و برای اجرای طرح در آن‌ هزار میلیارد تومان هزینه شده و این بخش طی دوماه آینده تکمیل می‌شود.

کشاورز‌راد با اشاره به اینکه این طرح حد فاصل پل رودخانه تا تقاطع اشکاوند و تقاطع غیرهمسطح روشن‌دشت تا پل سردار سلیمانی باید آزادسازی شود، ادامه داد: آزادسازی و اجرای عملیات در این طرح به ۲‌هزار میلیارد بودجه نیاز دارد و در صورت تامین منابع مالی پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال ۱۴۰۴ این محور را تا سپاهان‌شهر تکمیل کنیم.

او با اشاره به بودجه عمرانی شهرداری اصفهان نیز توضیح داد: بودجه شهرداری اصفهان در سال‌جاری به‌‌‌جز سازمان‌ها بالغ ‌‌‌بر ۲۰‌هزار میلیارد تومان است که ۷۰‌درصد از آن به طرح‌‌‌های سرمایه‌‌‌ای اختصاص ‌‌‌یافته و افزون بر آن اجرای حدود ۴‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از آن نیز بر عهده سازمان عمران قرار دارد.

وی با اعلام اینکه در ۸ ماه نخست امسال ۲۲۰ طرح عمرانی با ۹‌هزار میلیارد تومان اعتبار به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است، افزود: در مدت‌‌‌زمان مشابه در سال ۹۹ بالغ ‌‌‌بر ۱۴۴ طرح، در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۴ طرح و در سال ۱۴۰۱ بالغ ‌‌‌بر ۱۱۱ طرح به انعقاد قرارداد منجر شده است.وی در ادامه با بیان اینکه برای مرمت و آسفالت حفره‌‌‌های تاسیسات شهری در معابر اصلی و فرعی محدودیت بودجه داریم، تصریح کرد: طبق برآوردی که داشتیم برای اجرای خدمات زیرساختی در سراسر شهر طی یک سال بالغ بر سه‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما تاکنون به تناسب بودجه‌‌‌ای که در اختیار بوده این اتفاق افتاده است‌‌‌. کشاورز‌راد در ادامه با بیان اینکه برآورد هزینه اجرای آسفالت در کل شهر اصفهان ۳‌هزار میلیارد تومان و هزینه‌‌‌ای هنگفت است، گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ ‌‌‌بر ۲۰۰‌هزار تن و در ۸ ماه اول امسال ۲۱۰‌هزار تن آسفالت در شهر اجرا شده است.

وی تاکید کرد: استفاده از روش‌های نوین برای تولید آسفالت در مشارکت با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در دستور کار این دوره مدیریت شهری بوده و تلاش شده تا آسفالت با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب تولید شود.

وی گفت: حدود ۱۵۰ تقاطع غیرهمسطح و پل در شهر اصفهان وجود دارد که شهرداری از آنها نگهداری می‌کند و بسیاری از عملیات مرمت و نگهداری در شب انجام می‌شود.‌‌‌

وی ادامه داد: ۱۵ پل مکانیزه دیگر نیز به تازگی از شرکت خصوصی گرفته و تحویل شهرداری اصفهان شده است که تاسیسات این تعداد پل در حال تعمیرات است و با توجه به اینکه قطعات این‌‌‌ پل‌‌‌ها وارداتی است و به دلیل تحریم دیر به دستمان می‌رسد تا پایان سال این ۱۵ پل مکانیزه تعمیر خواهد شد.

به گفته وی در شهر و تاسیسات شهری شهرداری اصفهان ۸۱ آسانسور وجود دارد که استانداردسازی ۵۰‌درصد از آنها تاکنون انجام شده و بقیه در حال اجراست.

امیرعباس رحمتی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: ابرپروژه رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر صفر تا ۴، حدود ۱۵۰۰ متر زیرگذر دارد که از طریق تعدادی پل، کندروها را به‌‌‌ یکدیگر متصل می‌کند.

وی اظهار کرد: سازمان عمران شهرداری به‌‌‌عنوان یک پیمانکار، پروژه‌‌‌هایی همچون تعریض بزرگراه شهید خرازی و رمپ پل امام خمینی (ره) را در دستور کار دارد که سال‌ها به‌‌‌دلیل حساسیت و دشواری بر زمین مانده بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰‌درصد عملیات تعریض بزرگراه شهید خرازی زیر زمین انجام می‌شود، افزود: فونداسیون دیوارهای این بزرگراه بالاتر از سطح زمین است و شمع‌‌‌های سازه نگهدار و خاک‌‌‌برداری آن هنگام شب انجام می‌شود که این عملیات دیده نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به تاخیر در بهره‌‌‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید خرازی گفت: مشکل عمده‌‌‌ای که سال‌ها در بخش ورودی رمپ پل شهید مطهری با آن مواجه بودیم، آب‌‌‌گرفتگی در این مکان بود که با اضافه شدن ۴۰ چاه سطحی، در دو مرحله بارش سال‌جاری مشکل آب‌‌‌گرفتگی به‌‌‌وجود نیامد.

وی خاطرنشان کرد: احداث ۸ دهانه پل با ۱۱ کیلومتر حفاری در محدوده کیلومتر صفر تا ۴ از اقدامات مهمی است که در این طرح انجام ‌‌‌شده است.