در سال ۲۰۲۱، بازار ماگئولی حدود ۵۱۰ میلیارد وون (۳۹۲ میلیون دلار) برآورد شد که صادرات آن به ۸/ ۱۵ میلیون دلار رسید که ۸/ ۲۶‌درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. یکی از مقامات شرکت سئول جانگسو که حدود ۴۰‌درصد از بازار ماگئولی را به خود اختصاص داده است، بعد از منتشر شدن خبر مربوط به آسپارتام اظهار کرد: اگر آسپارتام به عنوان یک ماده سرطان‌‌‌زا طبقه‌‌‌بندی شود، سازندگان Makgeolli اقدامات مشترکی را انجام خواهند داد. این مقام افزود: ما همچنین تغییراتی را در دستور‌‌‌العمل‌‌‌های خود در نظر خواهیم گرفت تا در صورت نیاز از آسپارتام استفاده نکنیم. این پاسخ در حالی است که انتظار می‌رود آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، بازوی تحقیقات سرطان سازمان بهداشت جهانی، این شیرین‌‌‌کننده مصنوعی را به عنوان یک‌سرطان‌‌‌زای احتمالی در ۱۴ ژوئیه اعلام کند.

آسپارتام که به E۹۵۱ نیز معروف است، جزو شیرین کننده‌‌‌های قوی همچون سوکرالوز و نئوتام محسوب می‌شود و قدرت شیرین‌کنندگی آن ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابر بیشتر از قند است و به سختی انرژی تولید یا آزاد می‌کند. این ترکیب از نظر عطر و طعم بسیار شبیه قند طبیعی است و بیش از سایر شیرین‌کننده‌‌‌های مصنوعی با ویژگی‌‌‌های قند مطابقت دارد. اگر بخواهید از خوراکی‌‌‌های شیرین لذت ببرید و همزمان مضرات قند موجود در آنها را حذف کنید، آسپارتام محبوب‌‌‌ترین جایگزین برای شما خواهد بود. از انواع نوشیدنی‌‌‌ها گرفته تا بستنی‌‌‌ها، این شیرین‌‌‌کننده رژیمی ‌‌‌جایگاه قندها را در خوراکی‌‌‌های صنعتی تصاحب کرده است. پژوهشگران سال‌ها درباره احتمال سرطان‌‌‌زابودن آسپارتام تحقیق کرده‌‌‌اند. اعلامیه جدید سازمان جهانی بهداشت دوباره این ماده را سر زبان‌‌‌ها انداخته است.

افزایش نگرانی‌ها در میان مصرف‌کنندگان باعث شده است که شرکت‌های تولیدکننده ماگئولی اقدامات پیشگیرانه را در این خصوص انجام دهند. مرد ۳۶ ساله‌ای به نام چوی که در سئول زندگی می‌کند، می‌‌‌گوید: من نوشیدن ماگئولی را دوست دارم، اما اگر شیرین‌‌‌کننده مصنوعی سرطان‌‌‌زا باشد، ممکن است به نوشیدنی‌‌‌های دیگر روی بیاورم. به‌رغم نگرانی‌های اساسی در مورد آسپارتام، فروش ماگئولی ثابت مانده است. به گفته اپراتور فروشگاه‌‌‌های زنجیره‌ای CU، فروش ماگئولی در فروشگاه‌‌‌های زنجیره‌‌‌ای CU بین ۱ تا ۳ ژوئیه، درست پس از انتشار گزارش‌‌‌های مربوط به آسپارتام، ۳‌درصد نسبت به یک هفته قبل کاهش یافت.

یک منبع مطلع گفت که بدون اعلام رسمی، این خبر حداقل در حال حاضر تاثیر زیادی روی فروش نداشته است. این منبع افزود: اما اگر سازمان بهداشت جهانی چنین تصمیمی ‌‌‌بگیرد، ممکن است از منظر بلندمدت به صنعت آسیب برساند. این منبع همچنین نگرانی‌هایی را مطرح کرد که حکم مرکز جهانی تحقیقات سرطان (IARC) می‌تواند مشتریان را گمراه کند که تصور کنند آسپارتام نسبتا ایمن‌تر از سایر مواد سرطان زاست.