پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون): رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع وزارت نیرو در دیدار با رایزن اقتصادی سفارت ایتالیا از تشکیل کارگروه مشترک بین ایران و ایتالیا خبر داد.

حمیدرضا تشیعی رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو در دیدار با «کارملو فیکارا» رایزن اقتصادی سفارت جمهوری ایتالیا، از ایتالیا به‌عنوان یکی از کشورهای برجسته که بعد از برجام با ایران همکاری داشته است یاد کرد و افزود: ایتالیا از اهمیت استراتژیکی در رابطه با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. وی با اشاره به این مطلب که ایتالیا جزو کشورهایی است که روابط ویژه و راهبردی با ایران داشته است خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت و گستردگی صنعت آب و برق و همچنین اقلیم خشک ایران، می‌توان زمینه‌های خوبی از همکاری‌های دو جانبه بین دو کشور درخصوص صنعت آب و برق را رقم زد. تشیعی با اشاره به اینکه در سال گذشته و در سفر نخست‌وزیر ایتالیا به ایران سند همکاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر بین ایران و ایتالیا به امضا رسیده است افزود: ایران نیز متقابلا تمایل دارد تا روابط خود را در حوزه آب و برق با این کشور گسترش دهد. وی در ادامه با پیشنهاد تشکیل کارگروهی در تهران یا رم برای پیگیری امور گفت: با تشکیل این کارگروه، برنامه ریزی‌های لازم درخصوص جلسات B۲B و B۲G و G۲G خواهیم داشت و می‌توانیم پروژه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی و صنعتی را تعریف کنیم. رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو تصریح کرد: شرکت‌های ایتالیایی می‌توانند در ایران با هدف انتقال فناوری حضور داشته باشند. وی با بیان اینکه در این کارگروه مشترک موضوعات را نهایی خواهیم کرد افزود: با تشکیل این کار گروه، بخش خصوصی صنعت آب و برق دو کشور در زمینه همکاری‌های مشترک فعال شده و پروژه‌های جامعی را آغاز خواهند کرد.

«کارملو فیکارا» رایزن اقتصادی سفارت جمهوری ایتالیا نیز با ابراز خرسندی از همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی به خصوص انرژی‌های تجدید پذیرگفت: دفتر اقتصادی و تجاری سفارت ایتالیا آمادگی کامل خود را برای ایجاد کار گروه مشترک و برقراری ارتباط و حضور بخش دولتی و خصوصی ایتالیا در ایران و همچنین، تسهیل روابط دو جانبه اعلام می‌کند. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز سند همکاری در حوزه انرژی‌های تجدید‌پذیر بین وزارت نیرو و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا به امضا رسیده است افزود: این سند همکاری بین وزارت نیرو و وزارت «محیط زیست، اراضی و پهنه دریا» ایتالیا به امضا رسید تا طرفین بتوانند همکاری‌های مبسوطی را با کمک بخش‌خصوصی آغاز کنند. کارملو فیکارا با اشاره به این مطلب که با شناخت بیشتری که حاصل شده است باید موانع و مشکلات پیش رو را مرتفع کنیم افزود: شرکت‌های توانمند ایتالیایی علاقه مند هستند تا هرچه زودتر همکاری‌های خود را در حوزه‌های آب و برق و انرژی‌های تجدید پذیر با ایران آغاز کنند.