معاون وزیر صنایع و معادن تاکید کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در تعیین سیاست شرکت‌های واگذار شده به بخش‌خصوصی دخالتی ندارد. احمدعلی هراتی نیک گفت: بخش‌خصوصی که اقدام به خرید سهام شرکت‌های صنعتی و معدنی کرده است، تمایل دارد تولید این شرکت‌ها افزایش یابد، به همین دلیل در انجام طرح‌های توسعه‌ای شتاب به وجود می‌آید.

معاون وزیر صنایع و معادن درگفت‌و‌گو با مهر افزود: برای خرید سهام فولاد خوزستان ۳ گروه بخش‌خصوصی در حال رقابت هستند و پیش از واگذاری کامل سهام این شرکت، انجام طرح‌های توسعه‌ای آن شتاب می‌گیرد، اما ایمیدرو در تعیین سیاست‌های آن دخالتی ندارد.

وی ادامه داد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ۶/۴۰درصد از سهام فولاد خراسان را در اختیار داشت که آن را به شرکت بیمه صندوق عشایری واگذار کرد و در حال حاضر در تعیین سیاست‌های این شرکت مداخله نمی‌کند.

هراتی نیک ابراز داشت: سهام واگذار شده فولاد مبارکه هم‌اکنون در دست شرکت‌های نیمه دولتی است؛ به همین دلیل ایمیدرو هنوز در سیاست‌گذاری آن دخالت دارد.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی خاطرنشان کرد:تا پایان سال جاری ظرفیت تولید فولاد کشور به ۱۵‌میلیون تن می‌رسد در حالی که هم‌اکنون تولید فولاد کشور حدود ۱۰‌میلیون تن است.