بهت هالیوود پس از پیروزی ترامپ

دنیای اقتصاد:‌ دلار، نفت، بورس، مردم، توئیتر و شاید بیشتر از همه هالیوود از پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شگفت‌زده و شوکه شدند. شوک پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری باعث شده تا در ساعات اولیه اعلام خبر کمتر واکنشی منتشر شود. انگار برای باور کردن خبر نیاز به گذشت زمانی بیش از چند ساعت است. با این حال از همان لحظه انتشار خبر پیروزی ترامپ، کم کم واکنش‌ها ابراز و آرام آرام بیشتر شد. چهره‌های سرشناس هالیوود با پایان انتخابات در شبکه‌های اجتماعی درباره هراس خود از رسیدن ترامپ به کاخ سفید نوشتند و بسیاری نیز به شوخی یا جدی آماده رفتن به کانادا شدند. شبکه اجتماعی توئیتر پر است از نوشته‌هایی که نشان از اضطراب و هراس اهالی هالیوود دارند. ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شده و این موضوع را هنوز بسیاری از هنرمندان و چهره‌های مطرح آمریکایی باور نکرده‌اند.

یکی از نکات جالب در این میان از دسترس خارج شدن سایت مهاجرت کاناداست. پیش از این برایان کرانستون بازیگر سرشناس آمریکایی گفته بود اگر ترامپ به‌عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود از کشورش می‌رود. وی با صحبت درباره انتخابات گفت تصمیمش را گرفته و در صورت رای آوردن ترامپ راهی کشور شمالی (کانادا) می‌شود. این بازیگر تاکید کرد: من برای تعطیلات به کانادا نخواهم رفت بلکه به‌عنوان یک مهاجر به کانادا می‌روم. قطعا نقل مکان می‌کنم.ابتدا رنگ و بوی شوخی در جملات بیشتر بود و هرچه گذشت، غم و عصبانیت در جمله‌های توئیتری هالیوودی‌ها بیشتر شد. واکنش‌های منفی و عصبی به پیروزی دونالد ترامپ در حالی رو به افزایش است که کلینت ایستوود بازیگر و کارگردان مشهور سینمای هالیوود در توئیتی اعلام کرده به دونالد ترامپ رای داده است.

واکنش‌ها پس از پیروزی ترامپ

درحالی‌که بسیاری از چهره‌های مطرح سینمای آمریکا در ساعات اولیه اعلام نتایج انتخابات هنوز پیروزی دونالد ترامپ را باور نکرده بودند، برخی دیگر از چهره‌های مطرح هالیوودی در این باره اظهار نظر کردند.ست‌ مک‌فارلین توئیت کرد: «اصلا نمی‌توانم تصور کنم که این موجود بی‌ربط و پرتی را که در مناظره‌ها می‌دیدم، در کاخ سفید ببینم.» او انیماتور، نویسنده، کمدین، تهیه‌کننده، بازیگر، خواننده، کارگردان و صداپیشه آمریکایی است و بیشتر به خاطر ساختن مجموعه‌های پویانمایی مرد خانواده، بابای آمریکایی و کلیولند شو مشهور است. او خودش در این مجموعه‌ها به جای چند شخصیت صحبت می‌کند.لین مانوئل میراندا برنده جایزه تونی برای موزیکال «همیلتون» هم توئیت کرد: «گفتم نفس عمیق بکش.»پتن اسوالت، کمدین و بازیگر سرشناس آمریکایی نوشت: «آنچه تا اینجای کار فهمیدم این است که در آمریکا تبعیض جنسیتی بیش از تبعیض نژادی است.»سارا سیلورمن نوشت: «یک نفر بیاد به من امید بده.» دمی لواتو، خواننده سرشناس آمریکا هم نوشت:‌ «امشب خیلی مضطربم نمی‌توانم بخوابم.»

توصیه مایکل مور: «این نیز بگذرد»

«مایکل مور» یکی از جدی‌ترین مخالفان «دونالد ترامپ» نیز پس از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا جمله کوتاهی را توئیت کرد.«مایکل مور» مستندساز معروف و سیاسی هالیوود پس از پایان شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزی «دونالد ترامپ» بر «هیلاری کلینتون» در صفحه توئیتر خود نوشت: «به هر حال این نیز تمام می‌شود، این جایی است که از آن شروع می‌کنیم.» «مایکل مور» چندی پیش فیلمی را با عنوان «ترامپ لند» رونمایی کرده بود که به صورت رایگان در نیویورک به نمایش گذاشته شد.در توصیف رسمی این فیلم آمده است: «فیلمی را ببینید که جمهوری‌خواهان در اوهایو در تلاش بودند جلوی آن را بگیرند. در این فیلم مستند «مایکل مور»، کارگردان برنده اسکار چند هفته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به قلب منطقه متخاصم «ترامپ لند» رفته است.»

نظرات جنجالی خالق هری پاتر

«جی.کی. رولینگ» نویسنده انگلیسی رمان‌های «هری پاتر» در یک ماه گذشته در توئیتر خود بارها به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور احتمالی آمریکا تاخته است.این نویسنده گفته: وقتی مردی این‌قدر ناآگاه و فردی که بازی دادنش آسان است، تا نوک دماغش به کدهای هسته‌ای نزدیک می‌شود، مسوولیتش با همه است.«رولینگ» در یکی از تندترین توئیت‌هایش نامزد حزب جمهوری‌خواه را با «ولدمورت» شخصیت منفی داستان‌های جادوگری «هری پاتر» مقایسه کرد. او در پاسخ به مقاله‌ای با عنوان «به این دلیل مردم تاجر آمریکایی دونالد ترامپ را لرد ولدمورت می‌خوانند»، نوشت: چه وحشتناک. ولدمورت اصلا به بدی ترامپ نبود.نویسنده «آوای فاخته» همچنین در روز ششم اکتبر در توئیترش نوشت: اگر همه ما همزمان ctrl-alt-del را بگیریم، شاید بتوانیم سال ۲۰۱۶ را به زور ریبوت (دوباره راه‌اندازی) کنیم.

دعوای آرنولد و دنیرو

در خیریه‌ای که به تازگی و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، رابرت دنیرو و آرنولد شوارتزنگر با هم بگو مگو کردند.موضوع از آنجا شروع شد که در انتهای این مراسم وقتی شرکت‌کنندگان قصد داشتند در کنار هم عکس بگیرند، اختلاف نظر این دو سرانجام کار را به آنجا رساند که این دو در کنار هم در عکس حاضر نشدند.وقتی این دو برای گرفتن عکس آماده می‌شدند، دنیرو از آرنولد درباره نظرش درباره دو کاندیدای ریاست‌جمهوری سوال کرد. رابرت دنیرو که به‌طور مشخص از حامیان هیلاری کلینتون است، سعی کرد تا از فرماندار کل پیشین کالیفرنیا درباره اینکه حامی دونالد ترامپ خواهد بود یا خیر سوال کند.

او بعد سوالش را ادامه داد و پرسید: آیا به ترامپ رای می‌دهی؟ و بعد به وی گفت: اگر بخشی از راه حل نباشی، بخشی از مشکل خواهی بود و اگر قرار باشد حامی ترامپ باشی من هیچ حرفی با تو ندارم.گفته شده شوارتزنگر پاسخی به دنیرو نداده و به همین دلیل این بحث با وجود تلاش عکاس برای گرفتن عکس مشترک ادامه پیدا کرده است.بر مبنای این گزارش، این برنامه خیریه از سوی جیم سابان یک میلیاردر یهودی که از حامیان هیلاری کلینتون است برگزار شده بود. چهره‌های دیگر رسانه‌ای و هالیوودی چون جرارد باتلر، جولی بوون و لاری کینگ نیز در این مهمانی حضور داشتند.دنیرو و شوارتزنگر در نهایت با هم دست دادند، اما عکس نگرفتند.شوارتزنگر از جمله چهره‌های هالیوودی است که پیشتر اعلام کرده بود با وجود اینکه جمهوری‌خواه است به ترامپ رای نمی‌دهد، اما به نظر می‌رسد دنیرو خواستار اعلام حمایت وی از هیلاری بود.رابرت دنیرو با شدیدترین جملات تاکنون به ترامپ حمله کرده و آخرین بار دو روز پیش بود که از مردم خواست نگذارند آنچه تاکنون کمدی بود به درام بدل شود.