اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس جمهوری

ارزش جایزه اسکار از دو جهت حائز اهمیت است که در وهله نخست به‌دلیل کار هنری و ارزشمند ساخت این فیلم و دوم به‌دلیل اقدام بسیار صحیح و ارزشمند کارگردان این فیلم که در دفاع از حقوق ملت ایران در برابر حرکت ضدانسانی و غیراصولی مقامات آمریکا، برای شرکت در مراسم اسکار در آمریکا حضور پیدا نکرد.

محمد باقر نوبخت - سخنگوی دولت

سال گذشته نیز به ایشان تبریک گفتم و مراتب خرسندی‌ام را از حضور هنرمندان برجسته بین‌المللی در ایران زمین بیان کردم و امسال نیز ایشان با مواضع منطقی و ملی‌شان بیش از پیش نشان دادند که دارای هنر مردم‌دوستی هستند.

معصومه ابتکار - رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست

تبریک به همه نقش‌آفرینان «فروشنده» بابت اسکار و بیشتر بابت پیام انسانی در مقابله با تبعیض و در حمایت از ارزش‌های مشترک بشری و صلح و دوستی.

حجت‌الله ایوبی- رئیس سازمان سینمایی

در آستانه بهار و نوروز باز هم سینمای ایران پیام‌آور شادی شد برای مردمان سرزمین خورشید و باز هم پیچید در شهرمان آواز شادمانی؛ این موفقیت تاریخی و بزرگ موجی از شادی و شور آفرید در همه دل‌هایی که در گوشه‌گوشه جهان زنده‌اند هنوز به عشق. اسکاری شدن دوباره سینمای پرافتخارمان مبارک باد بر مردم ایران و مبارک باد بر شما که شایسته این شکوهید. شاد باش و همیشه شاد باش که:

هم ظریفی، هم حریفی، هم چراغی، هم شراب

هم جهانی، هم نهانی، هم عیانی، شاد باش

محمدرضا عارف - نماینده مجلس

تبریک به جناب آقای فرهادی و همه هنرمندان و عوامل فیلم فروشنده که باعث درخشش مجدد نام ایران عزیز در جهان شدند و نشان دادند هنر ابزاری موثر برای دیپلماسی فرهنگی است.

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران

تبریک به جناب آقای اصغر فرهادی، کلیه عوامل فیلم فروشنده، تمامی اهالی سینما و مردم بزرگ ایران که فرصت پنجره را در دل این همه دیوار غنیمت می‌دانند و در روزگار تصمیمات و دستورهای بی‌منطق، به زبان فرهنگ و هنر با دنیا گفت‌وگو می‌کنند و به همگان نشان می‌دهند که راه گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را نمی‌توان به فرمان کسی بست.

حمید بعیدی‌نژاد- سفیر ایران در انگلیس

فرهادی قبل از اسکار جایزه را از مردم گرفت.