علی نصیریان: کسب جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» بشارت و مژده بسیار خوبی بود و از این جهت بسیار خوشحال هستم. کسب این جایزه برای سینمای ایران یک افتخار بزرگ است و سینمای ما بسیارخوب به سمت جلو حرکت می‌کند. به اصغر فرهادی و ملت ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم همیشه از این گونه افتخارات نصیبشان شود. باعث افتخار است که ما در عرصه فرهنگ افرادی مانند اصغر فرهادی را داریم که با آثار خودشان این گونه در جهان می‌درخشند؛ همچنین ما در عرصه‌های دیگر ازجمله ورزش نیز قهرمانان بسیاری داریم که برای ما افتخارات بسیاری کسب می‌کنند. امیدوارم جوان‌ها و نسل‌های بعدی ما نیز همین گونه جلو بروند و افتخارات بسیاری برای کشورشان کسب کنند.

فرهاد آئیش: تبریک به تمام ایرانیان، همیشه سربلند و پر افتخار باشی مرد سرزمین من، ایران.

حمید فرخ‌نژاد: تبریک به سینمای ایران، تبریک به ملت بزرگ ایران. ادامه دارد...

رضا کیانیان: سینمای ایران معادلات جهان را به هم می‌ریزد! تبریک به اصغر فرهادی...تبریک به سینمای ایران تبریک به مردم ایران... انوشه انصاری که به نمایندگی از اصغر فرهادی در مراسم اسکار حضور یافته بود با دریافت جایزه به نقل از فرهادی فرمان مهاجرتی ترامپ را محکوم کرد و گفت برای احترام به مردم کشورم در مراسم اسکار شرکت نکردم.

باران کوثری: شاید هیچ وقت اسکار نقش به این مهمی در «نه» گفتن به سیاست‌های افراطی بازی نکرده بود. اسکار فروشنده، نشان داد جنگ دولت‌ها و سیاست‌های بی‌منطق و ناعادلانه‌شون، نمی‌تونه ملت‌ها رو از هم دور کنه... فرهادی حالا آدم مهمی است، نه فقط در سینما که در تاریخ. مبارک مردم ایران که هیچ وقت پشت سینما رو خالی نکردن و به عنوان یک افتخار ملی و راهی برای اثبات غرور در کنار صلح‌طلبی‌شون همیشه بهش باور داشتند، اصلا مبارک مردم هر دو کشور، اصلا مبارک مردم همه دنیا که این طور از میدان ترافالگار لندن تا سالن دالبی لس آنجلس تا صفحه‌های توییتر و اینستاگرام در همه جا، حمایتشون رو از این فیلم به عنوان نمونه یک اثر جهانی اعلام کردند. این یک حرکت مدنی بین‌المللی بود، در تقبیح افراط و در ستایش هنر...این جور است که سینما، جلوتر از هر سیاستی جلو می‌رود و از هر اسلحه‌ای قوی‌تر عمل می‌کند.

مهتاب کرامتی: تبریک به آقای فرهادی عزیز، تبریک به همه عوامل فیلم فروشنده، تبریک به ایران زمین و تبریک به همه کسانی که شادی و سربلندی مردم ایران آرزوشونه.

رضا عطاران:..... و بالاخره یک خبرخوب، تبریک.

لیلا بلوکات: تبریک فراوووون به جناب آقای فرهادی عزیز هوررررررررررررررا.

بهرام رادان: «و چه کیفی دارد هموطن تو بودن».

رضا میرکریمی: از خواب بیدار می‌شوی و از اینکه دوباره روزت را با خبری از تحقیر، تنفر و تبعیض شروع نمی‌کنی خوشحالی ! بله امروز نوبت هنرنمایی فرهنگ اصیل و تمدن بزرگ ایران است، روز برتری بلامنازع دیپلماسی فرهنگی در پاسخ به سیاست‌ورزان حسود و متکبر، نفسی عمیق می‌کشی و از صمیم قلب می‌گویی: صبح بخیر «ایران» و سلام و درود به اصغر فرهادی و سینمای بلند‌آوازه میهن عزیز.

لیلا حاتمی: تبریک به اصغر فرهادی عزیز برای موفقیت فروشنده در اسکار ۲۰۱۷.

سالار عقیلی: غیر از هنر که تاج سر آفرینش است/ دوران هیچ منزلتی پایدار نیست. تبریک به جناب اصغر فرهادی عزیزمان. تبریک به ایران و تبریک به عوامل فیلم فروشنده برای دریافت اسکار 2017.

هوشنگ گلمکانی: جای کیارستمی خالی است در چنین روزی، طعم توامان تلخ و شیرینی دارد این حادثه مهم و غرور‌انگیز و تاثیرگذار.

کیهان کلهر:‌ تبریک صمیمانه به جناب آقای اصغر فرهادی برای دریافت دومین اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی‌. به امید موفقیت‌های بیشتر برای این هنرمند گرامی‌ و افتخارآفرین ایرانی.

الهام حمیدی:حالا دیگر سینما هم دیپلماتی تاریخ‌ساز دارد. حس و حال اینکه شما مردمی که بهترین‌های دنیا لیاقت و حقتون هست خوشحال باشین وصف‌ناشدنیه، اما ضمن تبریک برای کسب دومین بار جایزه اسکار به جناب آقای فرهادی، باید به مردم ایران تبریک گفت که در هر زمینه و موضوعی اینقدر قهرمان‌پرور و پر استعداد هستند که هر وقت رهبران سیاسی جهان حرف زور بزنند ایرانی‌ها به هر مدلی با ظلم و زور مقابله می‌کنند، آقای فرهادی جایزه‌هاتون تا سه نشه بازی نشه اما درود بر شرف و غیرتتان که از ایران و ایرانی همچون یه سرباز وطن و یک دیپلمات مجرب جنگیدی و دفاع کردید، حالا تاریخ سینما هم به دیپلمات خود خواهد بالید تبریک، غرور و خوشحالی برای فیلم فروشنده و عوامل آن به‌عنوان انتخاب بهترین فیلم خارجی‌زبان ۲۰۱۷.

جواد رضویان: «به نام حضرت حق، تبریک به شما خوبان هنردوست، تبریک به جامعه هنری ایرانِ سربلند و درود به عالیجناب اصغر فرهادی، دومین جایزه اسکار برای فیلم فروشنده گوارای وجودتان، خدا قوت به عوامل فیلم فروشنده و توفیق روزافزون برای هنر و هنرمندان ایران عزیز.»

پیمان معادی: «تبریک فراوان به مردم شریف ایران»

صادق‌خان، شهردار لندن: «از طرف شهروندان لندن صمیمانه‌ترین تبریکم را به اصغرفرهادی به خاطر دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی تقدیم می‌کنم.»

حبیب رضایی: خدایا شکرت، شکرت، شکرت، این اسکار نبود، ‌آر.پی.جی هفت بود. تا کور نه... بینا شود هر آن‌که نتواند دید. زنده باشی آقای فرهادی. همین.

جمشید مشایخی: تبریک به ملت بزرگ ایران و همه عوامل فیلم فروشنده و اهالی هنر بابت کسب جایزه اسکار. افتخار بزرگ دیگری برای ملت و سینمای ایران.

فاطمه معتمدآریا: سلام و ارادت تبریک برای افتخار جاودانه تاریخ ... آرزو می‌کنم چرخ جهان همیشه بر وفق مرادت بچرخد و ما هم کیف کنیم با شادی و آرزوی بهترین‌ها.

امیر آقایی: و دوباره، چه لذتی دارد دومین اسکار، اصغر فرهادی، سربلندمان کردی.

محمدرضا هدایتی: تنها روز خوب سال نود و پنج تا اینجا.

احسان خواجه‌امیری: ممنون از هنرمند بزرگ‌کشورمون آقای فرهادی که باعث شدن دنیا به افتخار نام ایران ایستاده تشویق کنن زنده باد ایران. ممنون هنرمند بی‌تکرار.