گلدمن کار خود را در تلویزیون آغاز کرد و نویسنده فیلم‌نامه و دستیار تهیه‌کننده مجموعه‌های معتبری برای شبکه CBS در اواخر دهه ۱۹۵۰ بود. وی فیلم‌نامه اقتباسی «پرونده پاراداین» را که پیش از آن توسط آلفرد هیچکاک ساخته شده بود سال ۱۹۶۲ نوشت . میلوش فورمن، کارگردان، پس از خواندن فیلم‌نامه او به نام «به ماه شلیک کن» که بعدها فیلمی با بازی آلبرت فینی و دایان کیتون بر مبنای آن ساخته شد، گلدمن را برای بازنویسی «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» انتخاب کرد. گلدمن برای این کارش تنها ۸هزار دلار دستمزد گرفت، اما تحسین منتقدان و اسکار باعث رونق کار او شد.

فیلم «ملوین و هاوارد» که وی در آن نویسندگی فیلم‌نامه را بر عهده داشت، بسیار تاثیرگذار بود. این فیلم به کارگردانی جاناتان دمی چیزی شد که از آن به عنوان «بیان طنزآمیز رویای آمریکایی» یاد شده است. برای نوشتن داستان مرگ یک میلیاردر عجیب و غریب، گلدمن دومین اسکار خود را دریافت کرد. گلدمن اولین پیش‌نویس «رگتایم» را برای میلوش فورمن نوشت اما به کار ادامه نداد و همچنین نوشتن فیلم‌نامه‌های «کرامر علیه کرامر» و «مردم عادی» را رد کرد. «ملاقات با جو بلک» را هم کامل نکرد که در نهایت کار به صورت همکاری ۴ نویسنده پیش رفت و فیلمی با بازی برد پیت، آنتونی هاپکینز و کلر فورلانی بر مبنای آن ساخته شد. او همچنین فیلم‌نامه «توفان کامل» را بازنویسی کامل کرد که سال ۲۰۰۰ به موفقیت بزرگی در گیشه دست یافت.