دنیای اقتصاد: نمایشگاه نقاشی‌های مینا گل‌پرور و منوچهر کاشفی به صورت آنلاین در گالری گلستان افتتاح شد. این نمایشگاه با عنوان «کلام درخت» تا ۲۴ آبان برقرار خواهد بود. منوچهر کاشفی و مینا گل‌پرور هر کدام تعداد ۲۰ اثر از نقاشی‌هایشان را در گالری گلستان به معرض نمایش و فروش گذاشته‌اند که کمینه و بیشینه قیمت آنها ۳ تا ۱۰میلیون تومان است.

 

دنیای اقتصاد: نمایش‌نامه «از همان شب که خورشید آمد» نوشته ندا ثابتی که توسط انتشارات آماره به چاپ رسیده است، روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه از ساعت ۱۶ در سالن مشاهیر تئاتر شهر رونمایی می‌شود. در این مراسم رونمایی، سعیده آجربندیان و غلامحسین دولت‌آبادی درباره کتاب سخن خواهند گفت. این نمایش‌نامه درباره ادواردو آنیلی است که دارای مدرک دکترای فلسفه بود و از ثروتمندان بزرگ ایتالیا محسوب می‌شد. پدربزرگش تاجر بزرگ و صاحب شرکت و کارخانه‌های بزرگ اتومبیل‌سازی مثل فیات و باشگاه یوونتوس بود که بعدها همه این ثروت به او رسید. ادواردو بعد از مسلمان شدن، با مخالفت شدید خانواده مواجه می‌شود و همین مساله موجب درگیری و کشمکش‌هایی می‌شود.

 

دنیای اقتصاد: صابر ابر، بازیگری که این روزها کم‌کار شده است، بعد از پنج سال دوری از صحنه، به زودی در یک نمایش به نام «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی‌خرم روی صحنه تئاتر می‌رود. «امشب به صرف بورش و خون » با نگاهی به رمان «نازنین» شاهکار فئودور داستایوفسکی نوشته شده است. صابر ابر در «امشب به صرف بورش و خون» در مقام بازیگر و طراح حضور دارد.

کوتاه صابر ابر

 

ایسنا: پویانمایی بلند سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری که یک سال قبل در این روزها روی پرده سینما به نمایش درآمد، در نرم‌افزار شاد اکران آنلاین می‌شود. نرم‌افزار شاد به عنوان پلتفرم اکران آنلاین این اثر، تبلیغات آن را آغاز کرده است، این نرم‌افزار به عنوان پلتفرم و پیام‌رسان مربوط به دانش‌آموزان و با هدف دسترسی به محتوای آموزشی مدارس طراحی شده و استفاده می‌شود. «لوپتو» نخستین فیلمی است که در این نرم‌افزار به اکران آنلاین می‌رسد.

کوتاه لوپتو