کیارستمی: لذت  جایزه به فرهادی از جایزه گرفتن بیشتر بود

با حضور جمع کثیری از هنرمندان سینما، خانه سینما از افتخارآفرینان سینمای ایران در جشنواره‌ فیلم برلین تقدیر کرد. در این مراسم که دوشنبه شب در تالار سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد، محمدمهدی عسگرپور ـ مدیرعامل خانه سینما ـ ضمن خیرمقدم به حاضران و تاکید بر نام‌گذاری سالن خانه سینما به نام زنده‌یاد سیف‌الله داد اظهار کرد: امروز برای موفقیت‌های بزرگ جشنواره برلین اینجا هستیم و من این موفقیت‌ها را در وهله اول به دست‌اندرکاران این دو فیلم ـ «جدایی نادر از سیمین» و «باد و مه» ـ و پس از آن به تمام خانواده نجیب سینمای ایران، تبریک می‌گویم.

عباس کیارستمی در این مراسم گفت: فرهادی عزیز فیلمت را هنوز ندیده‌ام اما این چندروز هر کس را که می‌بینم می‌گوید فیلم تو از آثار قبلی‌ات خیلی بهتر است. من نمی‌دانم تو تا کجا می‌خواهی پیش بروی! اما برای من لذت اعطای جایزه به فردی مثل فرهادی از جایزه‌گرفتن هم بیشتر است. وی در عین حال گفت: مدتی بود که سینمای ایران در جهان به فترت کشیده شده بود. من از تو ممنونم که این سینما را مجددا زنده کردی.

پس از صحبت‌های کیارستمی؛ بهمن فرمان‌آرا، محمدمهدی عسگرپور و فرهاد توحیدی هم برای اعطای هدایای اصغر فرهادی به روی سن دعوت شدند و فرهادی که حاضران تا چند دقیقه او را به صورت بی‌وقفه و ایستاده تشویق می‌کردند در سخنانی کوتاه گفت: هیچ حرف ویژه‌ای به غیر از تشکر ندارم.