ترویج  آگاهی‌بخشی در سازمان

کوچینگ را می‌توان در بسترهای مختلف، از جمله محل کار، کلاس آموزشی و جامعه استفاده کرد. مزایای زیادی برای کوچینگ وجود دارد. برای افراد، کوچینگ می‌تواند به بهبود خودآگاهی، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های حل مساله و مهارت‌های تصمیم‌گیری کمک کند. همچنین می‌تواند به افزایش انگیزه، اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری کمک کند. در سازمان‌ها، کوچینگ می‌تواند به بهبود عملکرد کارکنان، بهره‌وری و مشارکت کمک کند. همچنین می‌تواند به توسعه رهبران سازمان، ایجاد کار تیمی و ایجاد یک محیط کاری مثبت‌تر کمک کند. در سال‌های اخیر علاقه فزاینده‌ای به کوچینگ وجود داشته است. این تا حدودی به دلیل افزایش پیچیدگی دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم. برای موفقیت در دنیای امروز، افراد و سازمان‌ها باید بتوانند به سرعت سازگار شوند و تغییر کنند. کوچینگ می‌تواند به افراد کمک کند تا این کار را با ارائه ابزارها و منابع موردنیاز برای توسعه مهارت‌ها و توانایی‌های خود انجام دهند.

برخلاف روان‌درمانی و تراپی، کوچینگ بر روی افراد سالم تمرکز دارد و به آنها کمک می‌کند تا بهترین نسخه خودشان باشند. موضوع قابل‌توجه دیگر درباره کوچینگ تاثیرات مثبت آن بر احساس تنهایی و انزواست. ما در دورانی زندگی می‌کنیم که هیچ وقت تا این اندازه با هم در ارتباط نبوده‌ایم با این حال بیشتر و بیشتر احساس تنهایی و انزوا می‌کنیم. بزرگ‌ترین نظرسنجی انجام شده درباره احساس تنهایی نشان می‌دهد که افراد ۱۶ تا ۲۴ ساله بیشترین احتمال را برای احساس تنهایی و انزوا دارند و اینجا جایی است که کوچینگ به عنوان یکی از راه‌حل‌های کارآمد می‌تواند به افراد برای خروج از این وضعیت کمک کند. کوچینگ بر اساس گفت‌وگوی دوطرفه، گوش دادن فعالانه، حضور و بازخورد به افراد کمک می‌کند تا آنچه در این باره از دست داده‌اند را شناسایی کنند.

این روزها، کوچینگ در زمینه آموزش و پرورش نیز بسیار مورد توجه است. مطالعات نشان داده‌اند که کوچینگ می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا عملکرد تحصیلی، حضور و رفتار خود را بهبود بخشند. همچنین می‌تواند به افزایش انگیزه و مشارکت دانش‌آموزان کمک کند. مطابق با آخرین گزارش رسمی منتشر‌شده از فدراسیون بین‌المللی کوچینگ تا سال ۲۰۲۱ تعداد افرادی که دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای و مورد تایید از سوی این فدراسیون در سراسر دنیا هستند، تنها ۴۱۸۴۹ نفر است. با وجود این آمار و تعداد محدود کوچ‌های تایید صلاحیت‌شده، چالش بزرگ و جدی کوچ‌های جعلی و زرد در تمام دنیاست؛ مساله‌ای که جامعه مخاطب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. چرا که کوچ‌های تایید صلاحیت‌شده متعهد به کدها و اصول اخلاقی سخت‌گیرانه‌ای هستند که در صورت عدول یا نقض آن، ممکن است با تعلیق یا لغو اعتبارنامه حرفه‌ای خود مواجه شوند. برای جست‌وجو و یافتن یک کوچ معتبر و دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای کوچینگ یکی از راه‌حل‌های مناسب مراجعه به سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی کوچینگ و بررسی عضویت کوچ است.

علاوه بر این بررسی دقیق درباره مدارک حرفه‌ای کوچ، میزان سابقه و تجربه، شیوه کار کردن کوچ با مراجعانش و همچنین روش‌های ارزیابی می‌تواند از راه‌حل‌های  تکمیلی باشد. به مناسبت هفته بین‌المللی کوچینگ ۲۰۲۳، اولین رویداد کوچینگ تاک توسط مدرسه توسعه رهبری بی‌نهایت در روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در محل مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود. این رویداد برای کوچ‌ها، علاقه‌مندان به کوچینگ‌، مدیران ارشد، مدیران میانی، مدیران منابع انسانی و تمام کسانی که به تغییر علاقه‌مند هستند و باور دارند تجربه‌ها شنیدنی هستند، مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این رویداد می‌توانید به سایت این رویداد به آدرس coachingtalk.ir  مراجعه کنید. کد تخفیف ۵۰ درصدی ویژه خوانندگان روزنامه «دنیای‌اقتصاد» کد den  در هنگام ثبت‌نام است. این برنامه انتفاعی نیست و کلیه عواید مالی آن در راستای مسوولیت اجتماعی جامعه کوچ‌ها، در همان روز به یک امرخیرخواهانه تعلق می‌گیرد.