Stephen Key مترجم: آوا کشاورز شرکت‌های بزرگ به دنبال ایده‌های شما هستند و کارآفرینان با هوش نه تنها احترام می‌گذارند، بلکه می‌دانند که ایده‌ها از هر شخصی و هر جایی که باشد می‌تواند در‌های خلاقیت و سودآوری را به روی آنها بگشاید. کار آفرینان می‌توانند ابتکار و خلاقیت را از طریق یافتن راه‌های ارزان‌تر و از طریق دادن مجوز به ایده‌هایی که از بیرون به سوی شرکت می‌آید، درهایی را بگشایند و سودآوری را وارد مجموعه خود سازند. بهتر است برای استفاده از این امکان، بیاموزید که چگونه یک ایده را می‌توان ارزان ثبت کرد. پرداخت حق امتیاز به ایده شما یک نمونه تاثیرگذار است، به این صورت که شما ایده خود را به شرکت‌ها اجاره می‌دهید و آنها مجبور به پرداخت حق ایده به شما در زمان فروش محصول خود هستند، صرف‌نظر از اینکه شما کجا هستید و چه کاری انجام می‌دهید.

۱۰عنصر لازم برای داشتن اختراع موفق

زمانی که شروع کردم به کارکردن با مخترعان خارج از شرکت، تعداد اندکی خواهان این روش بودند. ولی اکنون همه چیز تغییر کرده است در اینجا چند روش راهنمای سریع برای تلنگر زدن به فکر شما ارائه می‌شود.

۱- یک ایده جدیدمطرح کنید. این مرحله می‌تواند لذت‌بخش هم باشد. سعی کنید به فکر ایجاد تغییراتی کوچک روی محصولات موجود باشید که باعث بهبود آنها شود. با این کار حداقل اطمینان دارید که ایده‌تان بازار لازم را دارد.

۲- درخواست ثبت ایده موقت بکنید. تنها ایده‌های بزرگ گواهی ثبت دریافت می‌کنند. شما می‌توانید با تکمیل فرمPPA (درخواست ثبت ایده موقت) که هم آسان و هم ارزان انجام می‌شود ایده خود را ثبت کنید. این راه به شما کمک می‌کند که به مدت یک سال حق مالکیت در اختیار شما باشد تا زمانی که یک شرکت به صورت انحصاری ایده و ثبت اختراع شما را خریداری کند.

۳- یک کاتالوگ فروش درست کنید. این مهم‌ترین ابزار برای گرفتن مجوز اولیه است. معمولا کاتالوگ فروش شما باید ساده و دارای تبلیغات جذاب باشد و تنها در یک صفحه ایده شما را معرفی کند. همچنین این سوال را مطرح کنید که چرا مردم نیاز به این ایده و فکر شما دارند. در این مطلب عکس ایده‌تان را بگنجانید و حتما این برگه شامل اطلاعات تماس شما باشد.

۴- اگر نمونه اولیه کار خود را دارید، فیلم تبلیغاتی آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. برای شناساندن محصول ارائه شده توسط شما فقط کافی است مشکل را نشان دهید و راه‌حل رفع مشکل را به سادگی ارائه دهید. بهتر است موسیقی انتخاب شده بیشتر از یک دقیقه نباشد.

۵- تلفن را برداریدو بگردید و ببینید چه شرکت‌هایی به دنبال محصولات مشابه شما هستند. شاید در قدم اول این کار به نظر ترسناک بیاید ولی در حقیقت کار دشواری نیست.