مجمع سیمان هگمتان تقسیم 750 ریال سود به ازای هر سهم را تصویب کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان هگمتان تقسیم ۷۵۰ ریال سود به ازای هر سهم را تصویب کرد. به گزارش خبرنگار ما در این جلسه که با حضور ۲/ ۸۶ درصد سهامداران شرکت برگزار شد صورت‌های مالی سال ۹۳ شرکت به تصویب رسید. جلسه مزبور با ریاست آقای مرتضی داداش، نظارت محسن رستمی و حمیدرضا متقاعدی و دبیری مهران افشاری اداره شد. در این مجمع شرکت‌های سیمان تهران، سیمان پریفاب، سیمان ایلام، سیمان گیلان سبز و سیمان لوشان به عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند. در این مجمع اکبر مجیدپور، مدیرعامل شرکت گزارش عملکرد سال ۹۳ سیمان هگمتان را ارائه داد.

پیام هیات مدیره

به دلیل اینکه سیمان در دنیای امروز نقش اساسی در احداث و ایجاد زیرساخت‏ها، پروژه‏های عمرانی، توسعه شهری و روستایی دارد، همواره کالایی استراتژیک تلقی شده و به طور کلی یکی از پرمصرف‏ترین محصولات صنعتی در جهان محسوب می‌شود و از نظر نوع مصرف از تنوع خاصی برخوردار بوده و از جمله کالاهای اقتصادی تلقی ‏می‌شود. این کالا نقش گسترده‏ای در فعالیت‏های زیرساختی، بخش ساختمان، پروژه‏های بزرگ عمرانی (سدسازی، پل‏سازی، کانال‏های آبرسانی، فاضلاب و ...) و ایجاد فرصت‏های شغلی مولد و بهره‏ور، صادرات و... داشته و همان طور که پیش‏تر ذکر شد، یک کالای استراتژیک و زیربنایی به شمار می‌رود.

در واقع صنعت سیمان همراه صنایعی مانند فولاد، پتروشیمی و... بوده و همواره در اقتصاد ملی، برنامه‏ریزی‏ها و سیاست‏های کلان و توسعه‏ای نقش بسزایی داشته و از کارآیی مطلوبی برخوردار بوده است. صنعت سیمان با توجه به پتانسیل و ظرفیت‏های بالقوه این بخش می‎تواند در زمینه گسترش و رونق سایر فعالیت‏های «هم‌نیاز» و «پیش‏نیاز» و همچنین در جهت صادرات غیرنفتی از نظر «وزن» و «ارزش» نقش

با اهمیت و اولویت‏داری داشته باشد.

با عنایت به اینکه کشور عزیزمان ایران نیز از جمله کشورهای در حال رشد و توسعه است؛ قطعا در تلاش برای بسط زیرساخت‏هایی همچون حمل و نقل ریلی، جاده،

ساخت و ساز‏های تجاری، مسکن و .... اولویت تامین سیمان را همواره مورد توجه قرار داده و این مهم با در نظر داشتن برنامه‏های توسعه‏ای و پیش‏بینی ارتقای سطح رشد و توسعه یافتگی کشور به رتبه اول منطقه، نیازمندی به مصالح اساسی این حوزه همچون بتن، سیمان و ... بیش از پیش نمایان خواهد شد. با توجه به اظهارات مسوولان عالی صنعت کشور، سهم صنعت و معدن در تولید ناخالص ملی به عنوان یکی از مولفه‏های مهم ارزیابی می‏شود.

استراتژی‌های شرکت

استراتژی مدیریت بهای تمام شده محصولات و کاهش هزینه‏ها:

با عنایت به شرایط رقابتی حاکم در بازار صنعت سیمان به ویژه در منطقه غرب کشور و با در نظر داشتن پتانسیل و امکان صادرات این محصول به کشورهای همسایه از جمله کشور عراق به عنوان بازار هدف صادراتی سیمان هگمتان، ضرورت دارد ضمن بازنگری و باز‌مهندسی قیمت تمام شده محصول بر بهره‏وری ماشین‏آلات، نیروی کار و ... تاکید داشته و به عنوان استراتژی شرکت مدیریت بهای تمام شده محصولات و کاهش هزینه‏ها مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

همواره توجه به مزیت‏های نسبی و مزیت‏های مطلق و همچنین خلق مزیت‏ها در این بخش در چارچوب برنامه‏های استراتژیک شرکت قرار دارد.

با توجه به افزایش نرخ حامل‏های انرژی در راستای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‏ها، توجه به کاهش هزینه‏های بهای تمام شده، اهتمام ویژه در جهت اصلاح الگوی مصرف انرژی و همچنین سرمایه‏گذاری در جهت تامین انرژی متناسب (برق) در اولویت است.

استراتژی پایداری و توسعه صادرات:

با توجه به امکان صادرات سیمان کشور و با در نظر داشتن جایگاه سیمان هگمتان در سال ۱۳۹۳ با مقداری بالغ بر ۶۵۶,۳۶۱ تن، برنامه‏ریزی لازم و مناسب جهت حفظ و ارتقای سهم بازارهای صادراتی و توجه به انتظارات مشتریان در عرصه خارجی از جمله حفظ و ارتقا و پایداری کیفیت محصولات تولیدی، تنوع محصولات و تامین نظرات مشتریان در این بخش به عنوان استراتژی کلیدی در سال آتی و سال‏های بعد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استراتژی تحول:

لزوم بازنگری و ایجاد نگرش تحول‏گرا در توسعه و ارتقای منابع انسانی و تلاش در جهت توانمندسازی همکاران به عنوان مهم‌ترین‌ سرمایه شرکت با بهره‏گیری از مولفه‏هایی همچون آموزش، ارتقای سطح خلاقیت، مسوولیت‏پذیری و همچنین بازنگری سطح تکنولوژیک شرکت، بهره‏گیری از نظام‏های نوین نرم‏افزاری و سخت‏افزاری سیستم‏های مدیریت و برنامه‏ریزی عملیاتی بر مبنای هدف و همچنین مدیریت بهینه منابع مالی از اولویت‏های استراتژیک شرکت سیمان هگمتان خواهد بود.

اطلاعات طرح‏های توسعه شرکت:

۱- طرح تبدیل الکتروفیلترهای کارخانه به فیلترهای هیبریدی و سیکلون سپراتور با سرمایه‏گذاری حدود ۶۲ میلیارد ریال به منظور افزایش راندمان کاری و مسائل زیست محیطی.

۲- طرح تبدیل آسیاب سیمان مدار باز به مدار بسته در خط تولید ۱ با سرمایه‏گذاری حدود ۱۰ میلیارد ریال.

۳- طرح تکمیل سیلوی سوم سیمان خط II کارخانه به صورت مولتی چمبر سه خانه‏ای با سرمایه‏گذاری حدود ۸۰ میلیارد ریال.

برنامه‏های آینده شرکت

الف- تولید محصولات و معرفی محصولات جدید:

شرکت سیمان هگمتان دارای دو خط تولید سیمان با ظرفیت ۶۶۰۰ تن در روز است که محصولات تولیدی از نوع سیمان تیپ ۵، تیپ ۲، ۴۲۵-۱ ، ۵۲۵-۱، ۳۲۵-۱ و سیمان پوزولانی است، واحد کنترل کیفی شرکت همواره در راستای اهداف شرکت مبنی بر تولید محصول با کیفیت فعال بوده که با استفاده از تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و انجام کنترل‎های شبانه‎روزی، اقدامات مهمی در این خصوص داشته است به طوری که محصول سیمان تولیدی این شرکت در زمره با کیفیت‏ترین سیمان‏های تولیدی است. با توجه به نیاز فعلی بازارهای داخلی و خارجی در حال حاضر تولید محصول جدید در برنامه سال آتی شرکت قرار ندارد.

ب- مشارکت‏ها و سرمایه‏گذاری‏ها:

با توجه به سرمایه‏گذاری‏های شرکت در سهام شرکت‏های صنایع سیمان نهاوند (۳/ ۵۱درصد) و صنایع گیلان سبز (۱۰درصد) شرکت سرمایه‏گذاری جدیدی در دستور کار نداشته و صرفا در افزایش سرمایه‏های احتمالی شرکت‏های مزبور مشارکت خواهد کرد.

ج- شیوه‏های تامین مالی:

شرکت در راستای تامین مالی، علاوه بر اتکا بر فروش محصولات خود در بازارهای داخلی و خارجی، با توجه به پیش‏بینی نقدینگی سال آتی برنامه تمدید تسهیلات

کوتاه مدت اخذ شده از بانک‏ها در سال مالی آتی را دارد.

مجمع سیمان هگمتان تقسیم 750 ریال سود به ازای هر سهم را تصویب کرد

مجمع سیمان هگمتان تقسیم 750 ریال سود به ازای هر سهم را تصویب کرد