به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی، ارسلان مالکی با اعلام این خبر گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از طریق الحاق به محدوده شهرها تامین شده است. اما نکته مهم اینجاست که با الحاق ۲۳ هزار هکتار زمین هم در کارگروه‌‌‌های فنی مخالفت شده است که این نشان می‌‌‌دهد روند الحاق اراضی حریم به محدوده تا چه حد کارشناسی‌‌‌شده است. مالکی روند تامین زمین برای ساخت مسکن را موضوعی فنی و کارشناسی ارزیابی کرد و گفت: وقتی اعلام می‌‌‌شود که در این دولت ۳۵ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن تامین شده باید در نظر بگیریم که همه زمین‌‌‌هایی که در اختیار طرح قرار گرفته تمام مراحل کارشناسی و کمیسیون‌‌‌های تخصصی را گذرانده و ملاحظات فنی و کارشناسی دقیقی در تک‌تک آنها رعایت شده است. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: ۱۶ هزار هکتار زمین در سراسر کشور برای ساخت شهرک مصوب و نهایی شده است.

وی همچنین بر اهمیت ساخت مسکن روستایی در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و ضمن اشاره به امضای تفاهم‌‌‌نامه مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن محرومان گفت: هدف‌‌‌گذاری بنیاد مسکن تا پایان سال واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی است و طبق برآوردها تا پایان سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی ۹۹ساله واگذار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت مسکن روستایی را از دو جهت دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: یکی از نتایج ساخت مسکن روستایی مهاجرت معکوس از شهر به روستاست و نکته دیگر اینکه بخشی از تقاضای مسکن در روستاهاست که باید به این تقاضا پاسخ داد.