گروه مسکن - حضور رگه‌های کاهش قیمت مسکن که ستون نبض بازار‌، روز گذشته به آن اشاره کرده بود همچنان در دیگر نقاط تهران در حال خودنمایی است‌.

خیابان بریانک در محدوده جنوب تهران یکی از محله‌هایی است که بعد از شروع فروردین ماه‌، به کاهش قیمت در بازار مسکن خود ادامه داد، به طوری که طبق گفته یک مشاور املاک‌، حدود ۱۵‌درصد قیمت مسکن در بریانک با افت مواجه بوده است زیرا مالکان با پایین آوردن سطح توقع شان برای قیمت‌هایی که از قبل تعیین کرده بودند سعی براین داشتند که با اعلام قیمت‌های پیشنهادی کمتر ملک خود را به پول تبدیل کنند، اما این کاهش قیمت کمکی به بهتر شدن وضعیت بازار مسکن نکرده است زیرا این مشاور در ادامه اظهار کرد همان‌قدرکه قیمت کاهش پیدا کرده نقدینگی در دست مردم هم کمتر شده است‌.
در خیابان بریانک بیشتر متقاضیان برای خرید در بازار مسکن به دنبال واحدهای 35 تا 40 متر مربع چند سال ساخت هستند و قیمت متری اکثر این واحدها کمتر از یک میلیون تومان است با این حساب قیمت کلی هر یک از این واحدها کمتر از مقدار متراژ آنها است، اما مشکل اینجاست که این نوع کالای درخواست شده در بازار بسیار کمیاب است؛ چراکه بیشتر خریداران به دنبال یک هدف مشابه هستند‌.
هم‌اکنون قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان نوساز در بریانک بین ۹۵۰هزار تا یک میلیون تومان از سوی مالکان اعلام شده است‌.