طرح فروش متری مسکن به دلیل مشارکت نکردن بانک‌ها و ناآشنایی مردم شکست خورد. به گزارش ایسنا، محمد علی دهقانی، مجری طرح فروش متری مسکن در مشهد، با بیان این مطلب افزود: طرح فروش متری مسکن خوب بود، اما مقدمات آن فراهم نبود. وی با اشاره به مشارکت بخش‌خصوصی با سازمان مسکن و شهرسازی در ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی و ۶۰۰هزار مترمربع فضای تجاری در اراضی زکریا مشهد، گفت: به جهت جلوگیری از بروز مشکلات در فراهم کردن تاسیسات زیربنایی، آب، برق و فاضلاب منطقه با هزینه خود و توسط ادارات مربوط تامین شده و بعدا معادل این هزینه انشعاب دریافت می‌کنیم.

دهقانی مشارکت در نوسازی و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم را از دیگر وظایف این شرکت دانست و ادامه داد: پس از اتمام طرح عدالت، طرح آرمان با زیر بنای ۷۷هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۱۳هزار مترمربع در دست اقدام است که تملک ۷۰درصد از طرح به پایان رسیده و ظرف ۵ ماه آینده طراحی و تملک باقی مانده نیز به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم از تسهیلات بانکی برای تملک اراضی استفاده کنیم، سرعت طرح رشد خواهد یافت، ولی با همین روال پیش‌بینی می‌کنیم تا ۳ سال دیگر طرح آرمان به پایان برسد.