حضور و بازدید مدیرعامل شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیج‌فارس از این مجتمع در آستانه روز صنعت پتروشیمی، نشانه نگاه عمیق ایشان به تلاش‌های جهادی و قدرشناسی از همکاران در اقصی نقاط کشور است. مجتمع پتروشیمی گچساران یکی از طرح‌های نیمه‌تمام بود که عملیات اجرایی این طرح با ورود علی‌عسکری به هلدینگ خلیج‌فارس، سرعت بیشتری گرفت؛ طرحی که استارت آن از سال ١٣٨٣ زده شد و تکمیل آن همواره از دغدغه‌های مدیران هلدینگ بوده است. در حال حاضر این طرح ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بنابر زمان‌بندی اعلام شده، این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و با اجرای کامل آن، سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +C۳ تولید می‌شود.  با بهره‌برداری از این طرح، برای ٢ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم شغل ایجاد می‌شود.  برای رعایت استانداردهای زیست محیطی، در ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران از تکنولوژی روز دنیا‌(ZLD) استفاده شده که از ورود پساب‌های مایع به عرصه‌های طبیعی جلوگیری می‌کند.

نشست بررسی آخرین وضعیت پتروشیمی گچساران

در ادامه این بازدید، نشستی هم با حضور علی‌عسکری و نشان‌زاده معاون برنامه‌ریزی و کسب‌و‌کار، تعدادی از مدیران گروه، مدیرعامل، مدیران و کارشناسان شرکت پتروشیمی گچساران برای بررسی آخرین وضعیت این پروژه مهم برگزار شد.

مدیرعامل شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیج‌فارس در این نشست گفت: هیچ بهانه‌ و توجیهی برای به تاخیر انداختن زمان راه‌اندازی این طرح نمی‌پذیریم. وی مجتمع گچساران را ایرانی‌ترین مجتمع الفین کشور و افتخار ملی دانست و تاکید کرد: می‌توان با کار و تلاش جهادی، خیلی از مشکلات و موانع را حل کرد؛ در صورت عدم تامین قطعات و تجهیزات توسط پیمانکاران، باید سریعا از کانال‌های جدید دیگر اقدام به تامین قطعات مورد نیاز جهت تکمیل فرآیند بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران کرد. وی همچنین از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران ارشد ستاد و مدیرعامل، مدیران و کارکنان شرکت پتروشیمی گچساران قدردانی کرد.

بازدید از پروژه پلیمر گچساران

همچنین در جریان این سفر، عـلی عسـکری، مدیرعامل شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیج‌فارس از پروژه پلیمر گچساران بازدید کرد. شرکت صنایع پلیمر گچساران ‌که از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس است، طرح احداث واحد پلی‌اتیلن سنگین گچساران را برای تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع محصول HDPE در دست اجرا دارد. اجرای این طرح که ٢٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد درنظر گرفته شده و مشتمل بر احداث یک واحد تولید HDPE است که خوراک، سرویس‌های جانبی و یوتیلیتی آن توسط شرکت پتروشیمی گچساران تامین می‌شود. عـلی عسـکری در این بازدید با اشاره به رویکرد حمایتی شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیج‌فارس برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، خواستار افزایش شیفت‌های کاری با هدف تسریع و تسهیل در روند در اجرای پروژه شد و گفت: با توجه به سفارش‌گذاری کالاهای اساسی و تجهیزات اصلی، باید پیشرفت فیزیکی پلیمر گچساران شتاب بگیرد.