شرکت مخابرات ایران در ششمین مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام خود، پرداخت ۴۳۵ ریال سود به ازای هر سهم سال ۹۲ را تصویب کرد. در این مجمع که با حضور اکثر سهامداران برگزار شد صورت‌های مالی گروه و شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به اسفندماه ۹۲ تصویب شد.

در این مجمع روزنامه‌های «دنیای‌اقتصاد» و «اطلاعات» به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت انتخاب شدند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این مجمع با ارائه گزارش عملکرد شرکت به سوالات سهامداران پاسخ داد.

مهندس پوررنجبر با اشاره به رشد سرویس‌های دیتای شرکت گفت: این رشد قابل مقایسه با بخش‌های دیگر نیست.

وی در بخش تلفن ثابت با تاکید بر عملکرد دایری تلفن ثابت به تعداد ۹۸۳.۹۱۷ شماره طی سال ۹۲ و دایری ۱.۰۳۰.۲۹۵ پورت پرسرعت دیتا گفت: یکی از آینده دارترین سرویس‌های این بخش، دیتا و پهنای باند وسیع است و آمارها و حقایق نشان می‌دهند درآمد شرکت مخابرات ایران از تلفن ثابت به سمت دیتا گرایش دارد و با توجه به اینکه بازار بسیار بزرگی در این حوزه در پیش رو داریم، لذا سرمایه‌گذاری در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهندس پور رنجبر با اشاره به تحولات پس از خصوصی سازی و روند رو به رشد سرمایه‌گذاری شرکت از سال ۸۸ تا ۹۲ ، کل سرمایه‌گذاری در این سال‌ها را ۸۷هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هرچند رشد سرمایه‌گذاری در سال‌های پس از خصوصی‌سازی فوق‌العاده و رو به افزایش بوده است، اما اگر شرکت بخواهد در حوزه بازاریابی و امور مشتریان فعالیت بهتری کند ، به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز داریم.

وی با اشاره به افتخارات شرکت در سال ۹۲ گفت: جایگاه شرکت در رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران به لحاظ بالاترین ارزش بازار و ارزش افزوده رتبه ۲، سودآوری رتبه ۳، اشتغالزایی رتبه ۵ و بالاترین فروش رتبه ۹ را کسب کرده است.

مهندس پور رنجبر همچنین با اشاره به ماموریت و چشم‌انداز شرکت مخابرات ایران، گفت‌: هم‌افزایی بین شرکت ارتباطات ثابت و سیار، ماموریت واحد این دو شرکت است و در آینده شاهد ارائه راهکارها و خدمات نوآورانه ارتباطی براساس نیازهای مشترکان خواهیم بود.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران نیز در این مجمع گفت با پشت سر گذاشتن چالش‌ها به وعده‌های سال ۹۲ عمل کردیم و با رسیدن به EPS بیش از آنکه به سازمان بورس اعلام کرده بودیم شعار « باند پهن برای توسعه پایدار » درسال ۹۳ را محقق خواهیم کرد.

دکتر سید هاشمی با بیان این مطلب افزود: در سال ۹۳ با افزایش درآمد، کاهش هزینه ها و توسعه باند پهن به سمت افزایش مشترکان خانگی و تجاری و نوسازی شبکه IP پیش خواهیم رفت.

وی به تداوم اعتماد سهامداران و ارتقای شرکت مخابرات ایران اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برنامه ای که تدوین کردیم با رسیدن به بالاترین کیفیت خدمات، تمرکز بر قیمت‌گذاری رقابتی و ارائه خدمت جدید با ارزش افزوده پیوسته حافظ منافع سهامداران باشیم.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به خصوصی سازی مخابرات در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: خصوصی‌سازی در شرکت مخابرات ایران با وجود اینکه بیش از ۲۵ سال از آغاز خصوصی‌سازی مخابرات در کشورهای توسعه یافته می‌گذشت، یک پدیده مهم و اتفاق بزرگ در کشور بود.

مخابرات برای هر سهم 435 ریال سود نقدی تقسیم کرد

مخابرات برای هر سهم 435 ریال سود نقدی تقسیم کرد