گروه بورس - پتروشیمی فن‌آوران دلایل افزایش ۱۹۴ ریال سود هر سهم را اعلام کرد. پتروشیمی فن‌آوران درآمد هر سهم امسال را با ۱۹۴ ریال افزایش از مبلغ ۶۷۹ ریال به مبلغ ۸۷۳ ریال رساند که افزایش نرخ فروش متانول و اسید، کاهش هزینه حمل، کاهش هزینه‌های مالی و افزایش نرخ ارز را از دلایل تعدیل سود هر سهم عنوان کرده است.

هیات‌مدیره «شفن» تصمیم دارد ۸۰ درصد سود خالص (۶۹۸ ریال به ازای هر سهم) را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال‌مالی ۸۹ پیشنهاد کند.

شرکت نرخ گاز را در پیش‌بینی سال ۸۹ و اطلاعات واقعی ۹ ماهه یک هزار و ۳۵ ریال (۹۰۰ ریال به‌علاوه ۱۵ درصد نرخ بالاسری) در نظر گرفته است.

در پیش‌بینی سال ۸۹ مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال (۲۲ درصد از سود خالص و به ازای هر سهم ۱۹۵ ریال) سایر درآمد‌های عملیاتی و مبلغ ۷۵ میلیارد ریال سایر درآمد (هزینه)های متفرقه در نظر گرفته شده است که اغلب مربوط به تسعیر نرخ ارز است.

شرکت در این رابطه اعلام کرده است: «درآمدهای عملیاتی به مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال ناشی از تسعیر مطالبات ارزی از شرکت ملی صنایع در حساب‌های فی‌مابین است. این مانده حساب ارزی به عنوان طلب شرکت در حال تسویه است و درآمد ناشی از تسعیر آن به عنوان درآمد عملیاتی بر اساس تفاوت نرخ ارز جاری و تاریخ ثبت دفتری آن، شناسایی و در حساب سایر درآمدهای عملیاتی نشان داده شده است.»

پتروشیمی فن‌آوران در عملکرد ۹ ماهه منتهی به آذرماه شاهد پوشش ۹۹ درصدی سود هر سهم و تحقق ۸۱ درصد از پیش‌بینی فروش امسال بود.