سرور مجازی پینگ 1 میلی ثانیه واقعیت دارد؟

 همان‌طور که می‌دانید پینگ به شما نشان می‌دهد که چقدر طول می‌کشد تا یک داده از کامپیوتر شما خارج شده و به سرور مورد نظر برسد و سپس به شما برگردد. تأخیر میان کامپیوتر شما و یک دستگاه دیگر را پینگ می‌گویند. اما چگونه می‌توان به چنین سرعتی دست پیدا کرد؟ در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که سرور مجازی چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد، پس با ما همراه باشید.

سرور مجازی چیست

کلمه VPS یا همان virtual private server به معنای سرور مجازی است. برای دانستن اینکه سرور مجازی چیست ابتدا بهتر است نیم‌نگاهی به معنی سرور داشته باشیم. سرور همان رایانه قدرتمندی است که فایل و دیتا مرتبط با وب سایت روی آن قرار داده می‌شود و هرکس در مرورگر، آدرس دامنه را وارد کند این سرور قدرتمند اطلاعات سایت را به کاربر نشان می‌دهد.

 اما سرور مجازی چیست؟ مفهوم سرور مجازی اندکی پیچیده و گسترده است. به طور خلاصه می‌توان گفت که در سرور مجازی به جای اینکه چند سخت افزار برای هر سرور مشخص اختصاص داده شود، یک سخت افزار قدرتمند را به چند سرور شبیه سازی می‌کنند. این تکنولوژی بی نظیر است زیرا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید چندین سیستم عامل جداگانه را بر روی یک سخت افزار یا یک سرور فیزیکی اختصاصی داشته باشید. این فناوری چند سرور جداگانه را برای سیستم عامل و منابع اختصاصی شما فراهم می‌کند.

کاربردهای سرور مجازی چیست

حال که فهمیدیم سرور مجازی چیست و چه مفهومی دارد، می‌خواهیم به برخی از مهم‌ترین کاربردهای این سرور اشاره کنیم.

بازیابی راحت یا همان ریکاوری

یکی از مسائل ناراحت کننده برای کارفرمایان بازیابی کردن اطلاعات است. امروزه به لطف این ماشین‌های مجازی، این امر بسیار راحت‌تر شده است. ایجاد یک بستر ایمن جهت محافظت از داده‌ها همیشه دغدغه‌ای مهم برای یک کسب و کار بوده است. سرورهای مجازی این امکان را به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

ذخیره داده‌ها

اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم که مهم‌ترین کاربرد سرور مجازی چیست، لازم است که به ذخیره داده‌ها اشاره کنیم. بل از وجود این سرورهای مجازی اکثر کسب و کارها برای ذخیره کردن دیتای خود از سخت افزارهای بزرگ و گران قیمت استفاده می‌کردند که امروزه این موارد کارایی خود را از دست داده و قدیمی‌تر شده‌اند.

داده‌هایی که در سیستم‌های قدیمی ذخیره شده از اهمیت بالایی برخوردار هستند که کارفرماها هنوز هم برای تغییر آن سیستم‌ها خودداری می‌کنند. با وجود سرورهای مجازی دیگر نگرانی‌ها درباره ارتقا دادن و جابه‌جایی این سیستم‌ها کاملا از بین رفته و فقط کافی است اپلیکیشن‌های قدیمی را درون این سرورها اجرا کنید.

سندباکس واقعی

این سرورها در واقع یک سندباکس واقعی هستند. سندباکس یک محیط مجازی و ایمن است که می‌توان نرم افزاری را روی آن اجرا کرد. به نحوی که به کامپیوتر شما هیچ آسیبی وارد نشود. با وجود سرورهای مجازی  این امکان برای افراد فراهم شده است.اگر شما می‌خواهید از یک نرم افزار جدید استفاده کنید اما نگرانی آسیب‌ها و باگ‌های آن هستید، می‌توانید از یک سرور مجازی استفاده کنید.

مزایای سرور مجازی چیست

مزایای سرور مجازی چیست

در این قسمت می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که مزایای سرور مجازی چیست و چرا باید یک سرور مجازی را انتخاب کنیم. جالب است بدانید که سرورهای مجازی از جمله سرورهایی هستند که کاربران می‌توانند به آنها بیشتر از هاست اشتراکی اطمینان کنند. از دیگر مزایای آن می‌توان به راه اندازی راحت و با سرعت بالای طراحی سایت اشاره کرد. علاوه بر آن می‌توانید آن را کاملا مدیریت کنید و به محیط آن دسترسی داشته باشید.

از مهم‌ترین مزایای سرورهای مجازی باید به این موضوع اشاره کرد که با توجه به امکاناتی که در اختیارتان قرار دارد قادر خواهید بود تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. این ویژگی بسیار قابل توجهی است.شما با داشتن vps  می‌توانید به نرم افزار خود نظارت کنید و از امنیت بالای آن در برابر خطرات و هکرها خاطر جمع باشید. همان‌طور که می‌دانید قابلیت بک‌آپ گرفتن در سرورها بسیار مهم است. سرورهای مجازی از جمله سرورهایی هستند که تهیه نسخه پشتیبان را برای شما فراهم می‌کنند تا در برابر اتفاقات غیر منتظره آماده باشید. همچنین در سرورهای مجازی قطعی سیستم نیز بسیار کاهش پیدا می‌کند.

کاربرد سرور مجازی در بورس چیست

کاربرد سرور مجازی در بورس چیست

بسیاری از افراد می‌پرسند که سرور مجازی در بورس و معاملات نیز نقشی دارد؟ جواب مثبت است. سرور مجازی این امکان را فراهم می‌کند که ip شما از کشور دیگری باشد. انگار که از کشوری جز ایران در حال فعالیت هستید. این موضوع به این معنی است که دیگر تحریم و فیلتری در کار نخواهد بود. با در نظر گرفتن حساسیت‌های سایت‌ها و صرافی‌های آنلاین خارجی نسبت به ip ایران، بسیار منطقی است که برای فعالیت در این حیطه از یک سرور مجازی استفاده کنید.

سرور مجازی با پینگ یک میلی ثانیه

امروزه افزایش تعداد معامله گران به بازار بورس، سبب بالا رفتن حجم معاملات و سنگین‌تر شدن آن شده است. به همین دلیل فقط کاربرانی که اینترنت با پینگ یک میلی ثانیه در اختیار دارند می‌توانند سهم مورد نظر خود را تهیه نمایند؛ بنابراین شما برای فعالیت سودمند و حرفه‌ای در بورس به سروری با پینگ یک میلی ثانیه نیاز دارید.

اما پینگ ۱ میلی ثانیه چیست؟ به طور کلی پینگ یک معیار برای فاصله زمانی میان دو دستگاه یا سرور است. هرچه میزان پینگ شما پایین‌تر باشد درخواست شما نیز سریع‌تر ارسال می‌شود. هنگامی که این تست میان دو سرور درون یک شبکه داخلی گرفته شود پینگ 0 و زمانی که میان شبکه، این کار انجام شود بهترین پینگ ۱ خواهد بود.

به دلیل اینکه هسته بورس درخواست‌ها را هر یک میلی ثانیه قبول می‌کند شما باید از سروری استفاده کنید که توانایی ارسال درخواست در هر یک میلی ثانیه را داشته باشد. به طور کلی اگر شما بتوانید سروری با این قابلیت تهیه کنید می‌توانید به یک معامله گر حرفه‌ای در بورس تبدیل شوید و در خرید سهم‌های پرمخاطب شانس بالایی داشته باشید.

شاید برای شما سوالی پیش بیاید که چگونه می‌توانید همچنین سروری تهیه کنید. ما در اینجا به شما سروری متناسب با این ویژگی‌ها معرفی می‌کنیم که به کمک آن می‌توانید از پینگ یک میلی ثانیه برخوردار شوید.

بهترین سرور مجازی

 حال که فهمیدیم سرور مجازی چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد، به این موضوع می‌پردازیم که کدام سرور را خریداری کنیم؟ سرور پیشنهادی مادر تیم دنیای اقتصاد به این صورت است. این سرور پینگ یک میلی ثانیه را برای شما فراهم می‌کند و مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

یکی از دلایلی که ما این سرور را به شما پیشنهاد دادیم این است که پس از خریداری vps شما باید یک سیستم عامل مناسب نصب کنید و لینوکس گزینه مناسبی است. اما پس از تهیه یک نسخه مناسب باید زمان بگذارید و مراحل نصب را سپری کنید که نصب این نسخه نیاز به تخصص و دانش فنی دارد. نگران نباشید، اگر در زمینه لینوکس مهارتی ندارید نصب آن را به متخصصان بسپارید.

همان‌طور که می‌دانید نگهداری و مدیریت یک سایت کار راحتی نیست و گاهی اوقات مشکلاتی ایجاد می‌شود که شما نمی‌توانید آن را برطرف کنید و خارج از تخصص و مهارت شماست، در این شرایط می‌توانید از مزایای vps بهره ببرید و بدون نگرانی به کار خود ادامه دهید.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این است که شما همیشه یک متخصص همراه خود دارید. همان‌طور که می‌دانید ممکن است فقط با انجام یک اشتباه سایت از دسترس خارج شود و یا دیتابیس به خطر بیفتد. همچنین اتفاقاتی در حالات معمول باعث می‌شود تا کاربران همه چیز را از صفر شروع کنند. اما نگران این مسئله هم نباشید زیرا متخصصان همیشه در کنار شما هستند.

اگر ترافیک سایت شما افزایش پیدا کرد و شما نیاز به ارتقای منابع خود داشتید این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به راحتی منابع سایت خودتان را به‌روزرسانی کنید و به صورت سریع و آنی پاسخ خود را دریافت کنید.

در vps امنیت حرف اول را می‌زند و باید سطح دسترسی کاربرهای خود را به صورت اصولی و دقیق تنظیم کنید. در واقع فراهم کردن امنیت وب سرورها و دیتابیس‌ها نیز جز ضرورت‌هاست که در این بخش هم متخصصان به خوبی کاربران را همراهمی می‌کنند.

همچنین در مانیتورینگ نیز فراهم می‌شود. به کمک آن می‌توانید متوجه شوید که چه مقدار از cpu خود را استفاده کرده‌اید، چقدر فضای رم در اختیار دارید و همچنین مصرف ماهانه خود را نیز ارزیابی کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله ابتدا به این موضوع پرداختیم که سرور مجازی چیست و چه مفهومی دارد. سپس کاربردها و مزایای آن را ذکر کردیم. یکی از کاربردهای مهم سرور مجازی استفاده در بورس و ترید است. اهمیت برخورداری از یک سرور مجازی در بورس، بهره‌مندی از پینگ یک میلی ثانیه است. پینگ یک میلی ثانیه باعث می‌شود تا شما بتوانید خریدهای پرمتقاضی را به راحتی انجام دهید. یک سرور مجازی معتبر و مطمئن است که شما می‌توانید از این سرور برای کاربردهای مختلف و از جمله دستیابی به پینگ یک میلی ثانیه استفاده کنید. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.