آمبره مو چیست و چرا محبوب است؟

اگرچه آمبره مو مدل موی جدیدی در دنیای زیبایی نیست اما اکثر آرایشگران از صمیم قلب معتقدند که آمبره مو ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. از مدل‌های حرفه‌ای گرفته تا افراد عادی همه این روش بی‌نظیر رنگ کردن مو را انجام می‌دهند. چهره‌های مشهور بسیاری با آمبره مو به زیبایی‌شان افزوده‌اند. به جرأت می‌توان گفت که تکنیک رنگ کردن آمبره دنیای رنگ مو را تسخیر کرده است.

البته ناگفته نماند که هر تکنیک جدید هایلایت مو می‌تواند دلهره‌آور باشد، به‌خصوص اگر از تمام جزئیات آن مطلع نباشید. اما اگر بدانید که آمبره مو مزایایی هم دارد، باز هم برای انجام آن تردید خواهید داشت؟ بله، درست خواندید؛ این روش رنگ مو بهترین دوست برای مو مشکی‌ها و مو خرمایی‌هایی است که می‌خواهند رنگ موهای‌شان را روشن‌تر کنند.

آمبره برای دختر خانم‌های با موی کوتاه که دوست دارند با هایلایت‌ها بازی کنند، هم فوق‌العاده است. صد البته که آمبره برای طیف وسیع‌تری از بانوان روش جذابی برای رنگ مو است. در ادامه با ما همراه باشید تا دقیقاً بفهمید که آمبره مو چیست، چه مزایایی دارد و چگونه باید از موهای‌تان بعد از آمبره مراقبت کنید.

آمبره مو چیست؟

دنیای رنگ مو واژه آمبره (ombré) را از زبان فرانسوی قرض گرفته است که به معنای سایه‌روشن است. رنگ موی آمبره و تعریف این واژه تغییر رنگ از تیره به روشن یا از روشن به تیره است. رنگ موی آمبره عموماً از ریشه‌های مو تا وسط ساقه مو تیره‌تر است و از وسط ساقه مو به سمت نوک مو به تدریج روشن‌تر می‌شود. آمبره برای خانم‌هایی ایده‌آل است که به دنبال مدلی با نیاز به نگهداری اندک می‌گردند. آمبره مو در دوران رکود اقتصادی 2008 ابداع شد، چون در آن زمان اوضاع مالی مردم خوب نبود و یکی از مواردی که می‌شد در آن صرفه‌جویی کرد، رنگ کردن مداوم موها بود.

مزایای رنگ موی آمبره

  • زمان: برای خانم‌های پرمشغله‌ای که کارهای‌شان تمامی ندارد، وقت طلاست. یک راه برای صرفه‌جویی در وقت باارزش این است که بگذارید کمی ریشه موها دربیاید و به آن بعد بدهید تا از دردسرهای نگهداری بالیاژ کامل راحت شوید و اثر آمبره به موهای‌تان بدهید؛

  • نگهداری: آمبره تکنیکی فوق‌العاده است که به نگهداری اندکی نیاز دارد. چون آمبره از تیره به روشن است، وقتی ریشه‌ها دربیاید، تضاد رنگی ناخوشایندی ایجاد نمی‌شود. آمبره برای خانم‌هایی ایده‌آل است که برای اولین بار می‌خواهند موهای‌شان را روشن‌تر کنند و

  • تنوع: این تکنیک رنگ کردن مو برای داشتن ظاهری طبیعی و درعین‌حال منحصربفرد بی‌نظیر است. با چند درجه روشن‌تر کردن از رنگ پایه اصلی موها یا ایجاد تضاد با سایه‌های رنگارنگی مانند آبی یا صورتی می‌توانید تغییر رنگ ملایمی را تجربه کنید. آمبره برای ایجاد یک سایه رنگی واضح به روشی نامحسوس‌تر از رنگ کردن کامل موها فوق‌العاده است.

  • آسیب نزدن به مو: هر چقدر هم که مراقب باشید، رنگ مو به موها آسیب می‌زند؛ در این‌بین دکلره و رنگ‌های روشن از همه بدترند. اما متأسفانه موهای خشک و شکننده تنها نقطه‌ضعف استفاده از مواد شیمیایی مضر نیست. فراموش نکنید که دکلره و رنگ مو را روی پوست سرتان می‌زنید که در نهایت می‌تواند بر رشد موها اثر بگذارد و حتی به پوست سرتان آسیب بزند. از سوی دیگر آمبره این امکان را برای‌تان فراهم می‌کند تا تغییری جذاب و از همه مهم‌تر چشمگیر را در رنگ موی‌تان ایجاد کنید، بدون آن‌که مجبور باشید خطر ایجاد این همه آسیب را به جان بخرید. ممکن است نوک موها کمی آسیب ببیند، به‌خصوص اگر بخواهید تضاد رنگی چشمگیری ایجاد شود، اما ریشه و وسط ساقه موها سالم می‌ماند. به‌علاوه از آن‌جا که نوک موها را به راحتی می‌توان کوتاه کرد، قربانی کردن آن‌ها برای داشتن رنگ موی جذاب و زیبا چندان سخت نیست.

قبل از آمبره مو به چه نکته‌هایی باید توجه کرد؟

قبل از رنگ موی آمبره باید دو نکته مهم را مدنظر داشته باشید:

طیف رنگی مو

پیش از هر چیز باید مشخص کنید که می‌خواهید طیف رنگی موهای‌تان تا چه حد چشمگیر باشد. اکثر بانوان معمولاً دوست دارند آمبره دو تا سه درجه از رنگ موی طبیعی‌شان روشن‌تر باشد. خانم‌های با موهای قهوه‌ای متوسط آمبره کاراملی را انتخاب می‌کنند و خانم‌های بلوند متوسط رنگ موی پلاتینی را برای طیف رنگی امتحان می‌کنند. البته ناگفته نماند که می‌توانید تغییر رنگ چشمگیرتری را انتخاب کنید.

طول طیف رنگی

نکته دوم این است که باید تصمیم بگیرید چه مقدار از موهای‌تان را می‌خواهید روشن کنید. طیف رنگی آمبره عموماً از بخش میانی تا یک‌سوم پایینی موها شروع می‌شود. اگر بخش بیشتری از مو را بخواهید آمبره کنید، موهای‌تان به نگهداری بیشتری نیاز خواهد داشت.

اگر مطمئن نیستید که طیف رنگی آمبره را از کجا می‌خواهید شروع کنید، با آرایشگرتان مشورت کنید. مسلماً آرایشگر با تجربه و مهارتی که دارد، می‌تواند کمک‌تان کند تا بهترین تصمیم را برای داشتن موهایی زیبا و خوش‌رنگ بگیرید.

ماندگاری آمبره مو

با تمام حرف‌هایی که درباره نیاز اندک آمبره به نگهداری زدیم، احتمالاً برای‌تان سؤال پیش آمده که ماندگاری این روش رنگ مو چقدر است. ماندگاری آمبره به نوع هایلایت‌های ابتدایی و ترجیح فردی‌تان درباره اندازه ریشه موها بستگی دارد. نتیجه آمبره به طور میانگین چهار تا شش ماه بیشتر ماندگاری دارد، فقط در این مدت باید یک بار برای یک جلسه کوتاه‌تر و ارزان‌تر به آرایشگاه بروید تا اثر زیبای آمبره حفظ شود.

اگر هر دو تا سه ماه یک‌بار به آرایشگاه می‌روید، به کمک تکنیک آمبره و با هماهنگی و برنامه‌ریزی آرایشگرتان می‌توانید فاصله بین آرایشگاه رفتن‌تان را تقریباً دوبرابر کنید. البته اکثر خانم‌های با رنگ موی آمبره معمولاً هر سه ماه یک‌بار به آرایشگاه می‌روند.

روش مراقبت از آمبره مو

هر دو تا سه ماه یک‌بار سعی کنید سایه یا کالر ملتینگ ریشه را به‌جای ایجاد هایلایت‌های بیشتر انجام بدهید. اگر می‌خواهید موهای سفیدتان بین سایه‌روشن‌های آمبره محو شود، رنگ موی نیمه‌دائمی روشن‌تر به گم شدن موهای سفید بین سایه‌روشن‌های آمبره کمک می‌کند، بدون آن‌که نیاز به پوشش کامل و آسیب‌زننده برای حفظ اثر آمبره داشته باشید. برای جلوه بیشتر و بُعد دادن می‌توانید از هایلایت قاب‌گیرنده صورت و فرق سر ضمن حفظ اثر آمبره استفاده کنید.

ضمناً لازم است از محصولات مخصوص مراقبت از موهای رنگ شده استفاده کنید تا رنگ موی‌تان درخشان بماند. از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید تا سولفات رنگ مو را از بین نبرد. علاوه بر شامپوی بدون سولفات از محصولات مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنید تا عمر آمبره بیشتر شود. اگر هایلایت بلوند دارید و موهای‌تان شروع به تغییررنگ از بلوند به برنجی کرد، از شامپوی بنفش استفاده کنید.

تفاوت آمبره مو با سامبره چیست؟

سامبره نسخه تیره‌تری از آمبره است. گذار از سایه‌های رنگی از ریشه تا نوک موها در سامبره با تضاد رنگی کمتر و ملایم‌تری است. طیف رنگی سامبره از نقطه بالاتری از موها شروع می‌شود و سایه‌های رنگی آن بیشتر است، در نتیجه انتقال بین رنگ‌ها ملایم‌تر و نامحسوس‌تر است. رنگ موی آمبره را می‌توان دو یا سه درجه روشن‌تر کرد، اما تغییر رنگ مو در سامبره طبیعی‌تر است و فقط یک درجه روشن می‌شود، به همین دلیل رنگ مو بیشتر حالت زیبای آفتاب‌خورده را پیدا می‌کند. سامبره کمترین نیاز را به نگهداری دارد، چون می‌توان موها را به حال خود رها کرد تا به طور طبیعی بلند شوند. اگر برای امتحان کردن بالیاژ دودل هستید، سامبره گزینه ایده‌آلی برای شماست.

تفاوت‌های آمبره و بالیاژ

از آن‌جا که تغییر رنگ در هر دو روش آمبره و بالیاژ از تیره به روشن است، احتمالاً این سؤال برای‌تان پیش می‌آید که پس  این دو تکنیک هایلایت مو چه تفاوتی با هم دارند. آمبره روشی برای رنگ مو است که از بالیاژ الهام گرفته شده است. آمبره در واقع نسخه پرورش‌یافته‌ای از فرم‌های مختلف بالیاژ است.

روش انجام این دو تکنیک هایلایت یکی از تفاوت‌های اصلی بالیاژ و آمبره است. آرایشگر برای آمبره مو از فویل استفاده می‌کند تا تغییر رنگ طبیعی از تیره به روشن را ایجاد کند. اما در بالیاژ از فویل استفاده نمی‌شود و آرایشگر موها را با تکیه به مهارتش و با جدا کردن با دست به گونه‌ای رنگ می‌کند تا شبیه به زمانی شود که موهای‌تان زیر آفتاب به طور طبیعی هایلایت می‌شود.

یکی از بهترین روش‌ها برای درک تفاوت بین آمبره و بالیاژ تصویرسازی است. بالیاژ مانند وقتی است که با موهای با هایلایت کامل و تازه با مدلی که دوست دارید، چه هایلایت سنگین چه ملایم و آفتاب‌خورده، از خودتان عکس بگیرید و هایلایت‌ها تا فرق سر و ریشه مو باشد. یک پوشش کامل را تصور کنید.

عوارض آمبره مو

نقطه‌ضعف آمبره این است که تارهای مو باید از قبل دکلره شود و پس از دکلره شدن رنگ شود. بنابراین پس از آمبره باید بیشتر از موهای‌تان مراقبت کنید تا موهای‌تان زیبا و طبیعی به نظر برسد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.