شهر فرش و شهر لوازم خانگی حامی آوای جادویی

 از اسفندماه سال ۱۴۰۱ برنامه آوای جادویی با همراهی شهر فرش با هدف کشف صداهای جدید، از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود. در ادامه درباره روند این برنامه و حامی آن توضیح می‌دهیم.

مسابقه خوانندگی و رسیدن به آرزوها

در مسابقات استعدادیابی خوانندگی که در سراسر جهان برگزار می‌شود، افراد بسیار زیادی شرکت می‌کنند.

مسابقه استعدادیابی خوانندگی برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۲ در آمریکا ساخته شد و تا امروز نسخه‌های مختلفی از آن در سراسر جهان ساخته و برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان مسابقه، باید تمام تلاش خود را به‌کار ببرند تا بهترین اجرای ممکن را داشته باشند و نظر داوران را جلب کنند. درنهایت به شخص پیروز مسابقه، مقدار قابل توجهی پول جایزه داده می‌شود.

همچنین امکان دارد شخص برنده، ساخت یک قطعه ترانه به هزینه تهیه‌کننده برنامه یا کمک مالی برای تهیه یک آلبوم موسیقی را دریافت کند. علاوه‌بر مزایای مالی، این مسابقه برای برنده و سایر شرکت‌کنندگان فرصت بسیار مناسبی است تا طرفداران زیادی برای خود جذب کرده و در میان مردم محبوب شوند.

همچنین در طی مراحل مختلف، مربیان با شناخت بر قابلیت‌های شرکت‌کنندگان، نقاط قوت آنها را تقویت کرده و نقاط ضعف آنها را برطرف می‌کنند.

مسابقات خوانندگی در ایران

در ایران، نسخه‌های مختلفی از این سبک برنامه‌ها ساخته‌شده تا جوانان مستعد و توانمند در زمینه خوانندگی، به جامعه هنری معرفی شوند. از میان برنامه‌های ساخته‌شده برای معرفی استعدادهای خوانندگی، ۲ برنامه زیر موفق‌تر عمل کرده­اند:

  • برنامه شب‌کوک: این برنامه به تهیه‌کنندگی هادی دمیرچی و اجرای باربد بابایی در سال 1394 از شبکه نسیم پخش شد.

  • برنامه عصر جدید: فصل اول این برنامه در سال 1397 با اجرای احسان علیخانی از شبکه سه سیما پخش شد. این برنامه در تمامی رشته‌های ورزشی، هنری و انواع مهارت‌ها به استعدادیابی می‌پرداخت.

اهمیت حمایت از جوانان دارای استعداد خوانندگی

برگزاری برنامه‌های استعدادیابی، مسیر رسیدن به موفقیت را برای افراد بااستعداد هموار می­کند و به پروسه مشهورشدن، سرعت می­بخشد. جوانان و نوجوانان با شرکت در این برنامه­ ها، در مناسب‌ترین زمان به قابلیت‌ها و توانایی‌های خود پی می‌برند و استعداد خوانندگی خود را در بهترین راه پرورش می‌دهند.

شرکت‌کنندگان با نشان‌دادن قابلیت‌های خود در این برنامه‌ها و قضاوت‌شدن توسط داوران، می‌توانند عملکرد و سطح حرفه‌ای خود را بسنجند.

معرفی برنامه آوای جادویی با حمایت شهر فرش

برنامه آوای جادویی با حمایت مجموعه شهر فرش و شهر لوازم خانگی، افراد توانمند در زمینه خوانندگی در سراسر ایران را شناسایی کرده و به جامعه موسیقی معرفی می‌کند. برنامه آوای جادویی محدودیت سبک نداشته و افرادی که موسیقی ایرانی، فولکلور، پاپ، راک و تلفیقی کار می‌کنند، می‌توانند در سبک مد نظر خود اجرا داشته باشند.

شهر فرش و شهر لوازم خانگی حامی استعدادهای جوان

شهر فرش و شهر لوازم خانگی حامی استعدادهای جوان

وجود یک حامی و پشتیبان بزرگ، جوانان مستعد را تشویق و دلگرم کرده و انگیزه و تلاش آنها را برای پیشرفت و رشد دوچندان می‌کند. مجموعه شهر فرش و شهر لوازم خانگی با دغدغه شناسایی و معرفی هنرمندان جدید و پربار ساختن هنر موسیقی ایران، از برنامه آوای جادویی حمایت می‌کند.

مجموعه بزرگ و معتبر شهر فرش و شهر لوازم خانگی به این هنرمندان کمک می‌کند تا در بستر مسابقه‌ای سالم و جذاب، استعداد خود را نشان داده و به اهداف و آرزوهای خود دست­یابند.

آوای جادویی تجربه‌ای نو برای کشف استعداد خوانندگی

برنامه آوای جادویی به‌کمک مجموعه‌های بزرگ و دغدغه‌مند شهر فرش و شهر لوازم خانگی، برای اولین‌بار در فرمی جدید، استعداد خوانندگی در افراد را شناسایی و آنها را معرفی می‌کند. دست‌اندرکاران هنری این برنامه، از بزرگان و صاحب‌نظران هنر موسیقی هستند و با کوله‌باری از سال‌ها تجربه خوانندگی و آهنگسازی، شرکت‌کنندگان را هدایت می‌کنند.

مدیریت هنری این برنامه را علیرضا افکاری موزیسن بزرگ، مشهور، صاحب‌نام و صاحب‌سبک به عهده دارد که 4 مرتبه تندیس طلایی بهترین آهنگساز را از جشنواره موسیقی دریافت کرده ‌است. علی اوجی، بازیگر و تهیه‌کننده موسیقی بوده و اجرای این برنامه را به عهده دارد. داوران این برنامه چهره‌های شاخص و موفق موسیقی هستند که بیش از 20 سال در این حوزه فعالیت داشته‌اند.

داوران این برنامه از سبک‌های مختلف انتخاب شده‌اند تا تمام شرکت­ کنندگان دیده شوند و در حق کسی اجحاف صورت نگیرد. دکتر محمد اصفهانی دارای گواهینامه درجه یک هنری و با سابقه‌ای درخشان در آواز سنتی و پاپ یکی از ۴ داور این برنامه است. 

رضا یزدانی خواننده راک و پاپ، جزء خوانندگان موفق و صاحب‌سبک بوده که 25 سال تجربه در خوانندگی و آهنگسازی دارد. رضا صادقی خواننده و ترانه ­سرای بسیار محبوب و با اجراهای زنده بسیار قدرتمند از دیگر داوران این مسابقه است.

محمد معتمدی از بهترین و قدرتمندترین خوانندگان سنتی ایران بوده که در سال 2013 از طرف رادیو بین‌المللی فرانسه، به‌عنوان خواننده منتخب در رشته موسیقی ملل معرفی شد.

روند مسابقه آوای جادویی

روند مسابقه آوای جادویی

با پخش رسمی این برنامه در سراسر ایران و شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌کنندگان آن به مردم، سایر هنرمندان و تهیه‌کنندگان موسیقی معرفی شدند. متقاضیان، ابتدا باید در راستی‌آزمایی مسابقه شرکت کنند و پس از دریافت تایید داوران، وارد مسابقه می‌شوند و بینندگان صدای‌شان را خواهند شنید.

شرکت‌کنندگان باید اجرای بسیار خوبی بر روی صحنه داشته باشند تا داوران را مجاب کنند زنگ صندلی خود را بزنند. در صورتی که بیش از یک داور زنگ خود را برای شرکت‌کننده فشار دهد، آن شخص باید مربی خود را از میان آنها انتخاب کند. پس از تکمیل گروه مربیان، وارد مراحل بعدی مسابقه و درنهایت فینال می‌شویم.

نظرات، قضاوت و انتخاب داوران کاملا تخصصی بوده و بر مبنای توانمندی و استعداد خوانندگی شرکت‌کنندگان است.

آوای جادویی مسابقه‌ای کاملا حرفه‌ای

این برنامه صرفا یک شوی سرگرم‌کننده نیست. علاقه‌مندان به موسیقی و حتی بینندگان، با تماشای این برنامه و شنیدن نظرات دقیق کارشناسان درباره هر اجرا، آگاهی بیشتری در مورد موسیقی پیدا می‌کنند.

استقبال چشمگیر بینندگان از آوای جادویی

حضور شرکت­کنندگان مستعد، خواندن با گویش‌های مختلف، چالش‌ها و شوخی‌های داوران باعث­شده بینندگان زیادی به تماشای برنامه جذب شوند. با پخش این برنامه، افراد دارای استعداد خوانندگی تشویق شده‌اند به کلاس‌های آواز رفته و با آمادگی کامل در فصل‌های آینده این برنامه شرکت کنند.

پخش این برنامه‌ها، باعث می‌شود جوانان با اطمینان و اعتمادبه‌نفس بیشتری علایق هنری خود را دنبال کنند و از آموخته‌ها و تجریبات کارشناسان برنامه نهایت استفاده را ببرند. افزایش امیدواری، تمرین و تلاش مداوم، دنبال‌کردن رویاها، توجه و عمل به راهنمایی‌ها و آموزش اساتید، تلاش برای ارتقا هنر خود، از مواردی هستند که افراد با تماشای این برنامه آموزش می­بینند.

زمان پخش برنامه آوای جادویی

پخش این برنامه با حمایت شهر فرش و شهر لوازم خانگی از اواسط اسفند 1401 شروع شده و پنجشنبه‌ها از پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

جهت اطلاع بیشتر از این برنامه، اینجا کلیک کید.

جمع‌بندی

مجموعه شهر فرش و شهر لوازم خانگی اسپانسر و حامی برنامه آوای جادویی هستند‌. این برنامه با حضور مربیان درجه یک، با هدف معرفی افراد دارای قابلیت استعداد خوانندگی ساخته شده‌ است. حمایت از برنامه آوای جادویی و جوانان مستعد در سراسر ایران، باعث پرورش و بالندگی هنر در آنها در بهترین بستر شده و صداهای جدیدی را به موسیقی ایران معرفی می‌کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.