عملکردی موفق،  با نگاهی تحول‌آفرین به آینده

در ابتدا، فرید فولادی، رئیس هیئت‌مدیره همکاران سیستم، ضمن معرفی کوتاهی از شرکت، سیاست‌ها و رویکردهای کلان آن را در قبال مشتریان و صنایع تشریح کرد. پس از رسمیت یافتن جلسه، محمد عزیزاللهی، مدیرعامل همکاران سیستم، گزارش جامعی از عملکرد و دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۱ ارائه داد و اهداف استراتژیک آن را در سال جدید برای سهامداران تشریح کرد.

عزیزاللهی با بیان آمارهایی از شاخص‌های مالی شرکت، خبر از رشد ۶۵ درصدی درآمد عملیاتی تلفیقی داد و اشاره کرد که همکاران سیستم با تحقق درآمدها، رشد ۷۰ درصدی را در سود شرکت تجربه کرده است. همچنین در طی پنج سال گذشته، حاشیه سود عملیاتی شرکت از ۳۸ درصد به ۵۷ درصد رسیده است.

وی در ادامه به شاخص‌های مالی درآمد و سود عملیاتی شرکت اصلی اشاره کرد که به ترتیب ۶۶ و ۶۴ درصد رشد را تجربه کرده است. همچنین، سود خالص هر سهم (EPS) که طی پنج سال گذشته روندی افزایشی داشته و نشان از بهره‌وری و اثربخشی کسب‌وکار شرکت بوده است، در سال ۱۴۰۱ به ۸۴ تومان رسید.

عزیزاللهی1

او همچنین، با ارائه آمار دقیق از تداوم رشد در سودآوری و درآمدهای عملیاتی شرکت در سال 1401، آینده‌ای روشن را برای سهام‌داران در سال 1402 ترسیم کرد. مدیرعامل همکاران سیستم پیش‌بینی کرد که درآمد عملیاتی تلفیقی این شرکت در سال 1402 شاهد رشد 76 درصدی خواهد بود و به بیش از 2700 میلیارد تومان می‌رسد.

لازم به ذکر است میزان سود سهام همکاران سیستم برای هر سهم با سهام‌داران و هیئت‌مدیره به رای گذاشته شد که میزان 80  تومان به ازای هر سهم تصویب شد.

دستاوردهای همکاران سیستم در سال 1401

محمد عزیزاللهی سال گذشته را، سالی پربار در زمینه توسعه محصولات جدید دانست. تولید محصول جدید سپیدار ابری و توسعه سبد محصولی راهکاران از جمله دستاوردهای محصولی همکاران سیستم در سال گذشته بوده است. این راهکارها شامل راهکار ارتباطات سازمانی(جایگزین اتوماسیون موجود)، راهکار مدیریت امور سهامداران، ماژول برنامه‌ریزی تولید و تامین، ماژول بازنشستگی، ماژول پیمانکاری، ماژول اموال دولتی و سامانه مودیان است.

از دیگر دستاوردهای همکاران سیستم در سال گذشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه اکوسیستم بازار (بستری یکپارچه برای ارائه نرم‌افزارهای سازمانی) و ارائه 34 محصول جدید  در آن،

  • جذب بالغ بر هزار مشتری جدید در راهکاران و راهکاران ابری و بیش از 14500 مشتری جدید در سپیدار و دشت،

  • رشد 69 درصدی درآمد عملیاتی سپیدار سیستم، 100 درصدی دلینو، 78 درصدی سرونو و 111 درصدی سپیدز،

  • افزایش تعداد مشترکین ابرآمد به 2600 مشترک،

  • آغاز ساخت دیتاسنتر همکاران سیستم.

عزیزاللهی2

عزیزاللهی در خصوص ساخت دیتاسنتر، گفت: «این دیتاسنتر به لحاظ پایداری و کیفیت یکی از بهترین دیتاسنترهای ایران خواهد بود و در سال 1402 به بهره­برداری خواهد رسید. ارمغان آن برای شرکت­ها و کسب­وکارها، امنیت و پایداری در زیرساخت­های IT بدون نیاز به سرمایه­گذاری اولیه و با هزینه­ای بسیار قابل‌قبول است.»

نقاط تمرکز استراتژیک همکاران سیستم در سال 1402

مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه سخنرانی‌های خود، چشم‌انداز و اهداف استراتژیک شرکت را در سال جدید برای حاضرین ترسیم کرد.

تحول دیجیتال و نقش همکاران سیستم

در مورد نگاه به آینده، عزیزاللهی با اشاره به مفهوم تحول دیجیتال و تغییراتی که این رویکرد در توسعه کسب‌و‌کارها ایجاد خواهد کرد، افزود: «دغدغه جدی امروز فعالیت‌های اقتصادی ایجاد بهره‌وری، چابکی و ارتباط همه‌جانبه با ذینفعان است. این تغییر رویکرد به‌واسطه به کارگیری فناوری‌های جدید امکان‌پذیر بوده و همکاران سیستم به‌واسطه تجارب و دانش تخصصی خود به‌عنوان یک شریک کسب و کاری در این مسیر کنار مشتریان خواهد بود.»

عزیزاللهی3

نسل جدید محصولات همکاران سیستم

از مهمترین نقاط تمرکز استراتژیک این شرکت، ارائه نسل بعدی محصولات ERP است. به گفته مدیرعامل همکاران سیستم، نسل جدید محصولات cloud native  بوده و از تکنولوژی‌های روز دنیا خصوصا هوش مصنوعی به عنوان یک تکنولوژی کلیدی استفاده می‌کند. نسل بعدی محصولات همکاران سیستم با توجه به نیازمندی‌های روز بازار و در جهت خلق ارزش برای مشتریان طراحی خواهد شد.

عزیزاللهی افزود: «به‌کارگیری  تکنولوژی‌های کاربردی در راهکاران از جمله اینترنت اشیاء در صنایع (IIOT)، از برنامه‌هایی بود که در سال 1401 شروع شد و دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

در سال آینده نیز با هدف اتصال ماشین‌الات صنعتی با راهکاران و دقت بخشیدن به مانیتورینگ و پایش مستمر،  راهکارهای مدیریت تولید را در صنایع هدف تقویت خواهیم کرد.»

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در زمینه رایانش ابری گفت: «توسعه خدمات رایانش ابری و سرمایه‌گذاری در این زمینه همچنان یکی از رویکردهای اصلی ما است. در همین راستا محصولات و خدمات جدیدی را به بازار عرضه می‌کنیم. همچنین با اتکا به ظرفیت‌هایی که دیتاسنتر ایجاد خواهد کرد ارزش افزوده پایدار و مستمری را برای مشتریان و بازار خلق خواهیم کرد.»

توسعه و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی

مدیرعامل همکاران سیستم افزود: «سرمایه انسانی همواره مهم‌ترین دارایی برای توسعه همکاران سیستم و خلق فرصت‌های جدید بوده است. در همین راستا، استراتژی توسعه و رشد این سرمایه‌های انسانی در مسیر 1402 دنبال خواهد شد. از این‌رو، جذب افراد متخصص و خبره را تقویت کرده و روی افزایش مهارت و تخصص منابع انسانی خود تمرکز می‌کنیم.»

وی در جمع‌بندی سخنان خود گفت: «توسعه و سرمایه‌گذاری از اولویت‌های اصلی ما است و در مسیر پیش‌رو با قوت و تمرکز، سرمایه‌گذاری پایه‌ای خود را در حوزه‌های محصولی و زیرساختی تقویت خواهیم کرد. تمام استراتژی‌ها و جهت‌گیری‌های ما حول محور مشتری شکل می‌گیرد و با اتکا به این ظرفیت در جهت شناسایی نیاز و انتظارات بازار برای تسهیل مسیر و توسعه کسب‌وکار مشتریان اقدام می‌کنیم.»

شایان ذکر است در پایان این مجمع، اعضای هیئت مدیره شرکت همکاران سیستم به پرسش‌های سهام‌داران درباره‌ی اقدامات انجام‌شده‌ و چشم‌‌انداز آتی شرکت پاسخ دادند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.