ویزای توریستی شینگن و کشورهای مربوط به آن [ شرایط + مدارک + هزینه ]
از میان تمام کشورهای اروپایی همواره اسپانیا و ایتالیا جزء محبوب‌ترین مقصدها برای گردش‌گران بوده‌اند. یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال از سفر به کشورهای اروپایی، قوانین جذاب کشورهای حوزه شینگن است. اگر قصد سفر به اروپا را دارید یا سوالاتی راجع‌به دریافت ویزای توریستی شینگن، ویزای توریستی اسپانیا و ویزای توریستی ایتالیا، برایتان پیش آمده است، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ویزای توریستی شینگن

به‌طور کلی ویزای اتحادیه شینگن به چهار دسته (A) ،(B) ،(C) و (D) تقسیم می‌شود که ویزای دسته C همان ویزای توریستی شینگن است. دارندگان این نوع ویزا، می‌توانند برای مدت مشخصی حداکثر تا ۹۰ روز (در یک دوره شش ماهه از تاریخ ورود) به کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کنند. اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، لاتویا، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، سوئد، سوئیس، اسپانیا و ایتالیا کشورهای منطقه شینگن هستند.

اسپانیا؛ فرهنگی غنی و خاص با مردمی خون‌گرم و پرشور

اسپانیا کشوری که از لحاظ مساحت، وسعت چندانی ندارد اما از منظر فرهنگ، هنر، اصالت و در یک کلام زیبایی، گوی سبقت را از بسیاری کشورهای پهناور و پیشرفته‌ی جهان ربوده است و همواره یکی از کشورهای جذاب برای توریست‌ها بوده است. این کشور که زادگاه بسیاری از هنرمندان شهیر جهان بوده است، آثار هنری بی‌نظیری را در موزه‌ها و گالری‌های خود دارد؛ 

کشوری که با قدم زدن در شهرهای آن می‌توانید از میان کوچه‌های قدیمی و پیچ‌درپیچ، به محله‌هایی با معماری مدرن و مراکز خرید لوکس برسید و تا ساعتی از این حجم تفاوت و زیبایی غافل‌گیر بمانید! کلیساها و قلعه‌های تاریخی، جزایر حیرت‌انگیز، سواحل بکر و آب زلال، کوهستان‌های سرسبز و بسیاری جاذبه‌های گردش‌گری دیگر که هر توریستی را مجاب می‌کند تا اسپانیا جزء اولین انتخاب‌هایش باشد. اما برای سفر به این کشور چه اقداماتی لازم است؟

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا همان ویزای توریستی شینگن است. ویزای نوع C اسپانیا برای تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردش‌گری اسپانیا، بازدید از اقوام، شرکت در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی اسپانیایی، فعالیت‌های تجاری و درمان بیماری قابل استفاده است. 

به‌طور کلی شرایط دریافت ویزای توریستی اسپانیا به مواردی مانند تعیین زمان رفت و برگشت، معین بودن محل اقامت در زمان حضور در اسپانیا، عدم وجود موانع مهاجرتی مانند ممنوع‌الخروج بودن و تکفل مالی برای تأمین هزینه‌های مورد نیاز در زمان حضور شما در اسپانیا بستگی دارد. 

لازم به‌ذکر است زمانی که برای بار اول ویزای کوتاه ‌مدت شینگن برای شما صادر می‌گردد، معمولا اعتباری ۱۵ روزه خواهد داشت؛ اما در درخواست‌های بعدی می‌توان مدت اعتبار ویزا را تا ۳ ماه افزایش داد.

ویزای کوتاه ‌مدت شینگن

ایتالیا؛ موزه‌ای به وسعت یک کشور

کوه‌های آلپ، ونیز شهر روی آب، معماری‌های بی‌نظیر فلورانس، کلوسئوم و داستان گلادیاتورهایش، هر کدام به تنهایی از جاذبه‌هایی هستند که هر توریستی را برای رفتن به این کشور ترغیب می‌کند. ایتالیا کشوری که مهد هنرمندان بزرگ است؛ غذاهای بسیار خوشمزه و منحصربه‌فردی دارد و پر از جاذبه‌های طبیعی مانند ساحل‌های لاجوردی با آفتاب ملایم، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده است، هرساله پذیرای گردش‌گران بسیاری است که برای رفتن به این کشور اقدام به دریافت ویزای توریستی ایتالیا می‌کنند.

ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی شینگن از کشور ایتالیا به دو نوع فوری و عادی دسته‌بندی می‌شود که هزینه متفاوتی هم دارند. ویزای توریستی ایتالیا مصاحبه ندارد و فقط برای انگشت‌نگاری و تحویل مدارک باید به دفتر کارگزاری این کشور مراجعه کنید. 

برای درخواست ویزای توریستی ایتالیا باید برنامه سفر خود را به طور کامل به همراه جزئیات، تاریخ سفر، تاریخ ورود و خروج و شماره پرواز خود را به‌دقت وارد کنید. در آخر باید مشخص کنید که از چه مکان‌هایی در ایتالیا و یا دیگر مناطق شینگن بازدید خواهید کرد.

برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا می‌بایست ابتدا قرار ملاقات با سفارت ایتالیا را رزرو کنید؛ سپس فرم درخواست ویزای ایتالیا را تکمیل و مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید. پس از آن درخواست ویزا را شخصاً به سفارت ارسال کنید، مصاحبه ویزا را انجام دهید و هزینه‌های آن را پرداخت کنید. بعد منتظر پردازش فرآیند صدور ویزا و جواب سفارت بمانید.

مدارک موردنیاز برای ویزای توریستی شینگن

برای اخذ ویزای توریستی شینگن مدارک زیر مورد نیاز است:

  • فرم درخواست ویزا به‌صورت چاپ‌شده با امضا

  • دو قطعه عکس گرفته شده در سه ماه گذشته، مطابق معیارهای عکس ویزای شینگن.

  • پاسپورت معتبر و با حداقل اعتبار بیشتر از سه ماه با حداقل دو صفحه خالی

  • رزرو مسیر یا برنامه سفر

  • بیمه درمانی مسافرتی

  • نداشتن سوء پیشینه

  • ترجمه همه مدارک به زبان انگلیسی (توسط دارالترجمه رسمی)

  • مدارک محل اقامت مانند هتل یا خوابگاه یا اجاره‌نامه

  • اثبات تمکن مالی شامل صورت حساب بانکی یا نامه اسپانسر مالی

  • مدارک وضعیت اشتغال مانند قرارداد کار، اجازه مرخصی از طرف کارفرما، یا یک کپی از پروانه کسب شما

  • برای افراد زیر سن قانونی، گواهی تولد، اثبات سرپرستی، حکم حضانت در صورت طلاق والدین، گواهی فوت والدین، نامه رضایت والدین شامل کپی پاسپورت والدین یا سرپرست قانونی.

زمان اقدام برای ویزای توریستی شینگن

زمان اقدام برای ویزای توریستی شینگن

با توجه به این‌که فرآیند اخذ ویزا از سفارت یا کنسول‎گری‌ها زمان‌بر است، شما می‌بایست بهترین زمان را برای اخذ ویزا انتخاب کنید؛ بهتر است سه ماه قبل از برنامه‌ریزی سفر خود، درخواست ویزای توریستی شینگن را ارسال کنید. اما دیرترین زمانی که می‌توانید درخواست خود را ارسال کنید، حداقل ۱۵ روز قبل از سفرتان است. همچنین می‌بایست برای طی کردن پروسه اخذ ویزای شینگن، به صورت آنلاین برای گرفتن وقت ویزا اقدام کنید.

مدت زمان گرفتن ویزای توریستی شینگن

عوامل بسیاری در زمان اخذ ویزای توریستی شینگن تأثیرگذار است؛ یکی از عوامل مهم، زمان ثبت درخواست ویزاست که بهتر است آن را به ویزافوری بسپارید. به‌طور معمول کنسول‌گری سفارتخانه پس از بررسی کلیه اسناد و مدارک در ۱۰ روز کاری به درخواست شما پاسخ خواهد داد. اما در شرایط خاص ممکن است این بازه زمانی تا ۲ ماه نیز طول بکشد.

مدت اعتبار ویزای توریستی شینگن

ویزای توریستی شینگن یک ویزای کوتاه‌مدت است و معمولا برای اقامت بیش از ۹۰ روز اعتبار ندارد. اگر شما قصد دارید به چند کشور حوزه شینگن مانند اسپانیا و ایتالیا سفر کنید، بهتر است که ویزای «چند بار ورود شینگن» را در فرم درخواست پر کنید. در این شرایط شما در زمان مجاز ویزای صادرشده، می‌توانید وارد کشور موردنظر شوید و هر چند بار که مایل باشید، آن کشور را ترک کنید.

آیا ویزای توریستی شینگن قابل تمدید است؟

احتمال خیلی کمی برای تمدید ویزای توریستی شینگن وجود دارد و فقط در بعضی موارد خاص تمدید می‌شود؛ البته درخواست شما حتما می‌بایست با مدارک اثبات‌کننده همراه باشد. این دلایل شامل موارد زیر است:

  • ورود دیر‌هنگام به منطقه شینگن

  • دلایل انسان‌دوستانه

  • رخ دادن یک اتفاق ناگهانی در کشور شما (شامل درگیری، جنگ، اعتراضات شدید در سراسر کشور و ...)

  • دلایل مهم شخصی

برای دریافت ویزای توریستی شینگن، ویزای توریستی اسپانیا و ویزای توریستی ایتالیا، می‌توانید از خدمات ویزافوری استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ویزافوری تماس حاصل فرمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.