حوزه زنجیره ارزش معدن از اولویت های راهبردی سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات است

جواد وکیلی در این جلسه ابتدا با بیان مقدمه ای از شرایط تاسیس و فعالیت گروه مالی سپهر صادرات در دهه گذشته بیان داشت: با گذشت زمان و به همت و تلاش مدیران این شرکت گروه مالی سپهر صادرات در مسیر دست یابی به سبد سرمایه گذاری با سود پایدار و ارزش افزوده برای ذی نفعان حرکت کرده است.
 وی ورود تخصصی به حوزه صنعتی و معدنی و تقویت آن را حائز اهمیت دانست و توسعه و تجهیز شرکت صنایع معدنی مبین سپهر صادرات را گام استوار برای عملیاتی شدن حوزه زنجیره ارزش معدن و پیاده سازی راهبرد ها مدنظر دانست.

عضو هیئت مدیره وسپهر با اشاره به ظرفیت های شرکت توسعه صنایع معدنی مبین سپهر صادرات در شروع به کار خود در گروه مالی افزود: اصلاح ساختار شرکت پارس کانی به عنوان یکی از شرکت های با سابقه و تجربه در حوزه صنایع معدنی و اکتشافات در حال انجام است و امیدواریم شرکت بتواند به حوزه کسب و کار خود با قدرت برگردد و ذیل شرکت صنایع معدنی مبین سپهر صادرات به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات با اشاره به حضور شرکت معدنی مبین سپهر صادرات در کنسرسیوم اکتشافات معدنی با مشارکت شرکت صنایع ملی مس، گل گهر، شرکت سنگ آهن گهر زمین و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)  و مالکیت ۱۷ درصدی سهام این کنسرسیوم، ظرفیت های پیش رو را برای شرکت توسعه صنایع معدنی مبین سپهر مناسب دانست و برداشتن گام های مثبت در این راه افق روشنی را برای گروه مالی سپهر صادرات توصیف کرد.

وکیلی ابراز امیدواری کرد با تیم مدیریتی قوی و نیرو های متخصص در این شرکت و توجه به ظرفیت های زنجیره سرمایه گذاری و تامین مالی گروه مالی سپهر صادرات، در آینده نزدیک گروه مالی سپهر صادرات دارای سهم بازار مناسب در بخش معدن باشد و علاوه بر این موضوع توجه به ظرفیت های دانش بنیان و روز آمدی تکنولوژی را مهم ترین ماموریت آقای هاشم زاده و همکارانش برای موفقیت توصیف کرد.

هاشم زاده نیز ضمن ارائه توضیحاتی از سوابق خود در جلسه، ظرفیت کشور را برای ورود به حوزه معدن وصنایع معدنی و توسعه شرکت بسیار مناسب دانست. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با ورود به حوزه معدن و جایگزینی آن با حوزه نفت و گاز این اقدام را بسیار مهم دانست و ایران را کشوری معدنی با وجود ذخایر باالقوه در میان ۱۵ کشور معدنی جهان توصیف کرد.

وی همچنین در ادامه ظرفیت های معدنی کشور های همسایه را بسیار مناسب دانست که امکان بررسی ورود به بازار آنها را با توجه به توانمندی های فنی و مهندسی کشورمان میسر دانست.  شایان ذکر است هاشم زاده پیش از این مدیر عامل شرکت اکتشافات معادن و صنایع غدیر وابسته به شرکت سرمایه گذاری غدیر بوده است.


 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.