خوش‌قیمت‌های دیجی‌کالا محبوب‌ترند

 گزارش سال دیجی‌کالا، بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین ایران که طیف وسیعی از محصولات را در دسته‌های مختلف ارائه می‌دهد، مدتی پیش منتشر شد. همان‌طور که می‌دانید، در این فروشگاه آنلاین از وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی گرفته تا محصولات مد و زیبایی، چیزی برای فروش به هر فرد با هر رده سنی وجود دارد و بررسی آمارهای موجود در این گزارش می‌تواند آیینه‌ای از وضعیت اقتصادی مردم ایران باشد. برای مثال، یک هندزفری بلوتوثی ۱۲۰ هزار تومنی پرفروش‌ترین کالای دیجی‌کالا در سال گذشته بوده است. پرفروش‌های دیجی‌کالا چه از لحاظ تعدادی چه از لحاظ ریالی، به نظر می‌رسد کالاهای گران قیمت یا ویژه‌ای نیستند و بیشتر به واسطه قیمت مناسب، امکان ارسال به سراسر ایران ( تحقق عدالت در دسترسی) در لیست پرفروش‌ها قرار گرفتند. سامسونگ، اپل و شیائومی محبوب‌ترین برندهای خارجی و جی‌پلاس، کاله و مای محبوب‎ترین برندهای ایرانی برای کاربران دیجی‌کالا در گروه‌های کالایی مختلف بوده‌اند.

سامسونگ‌ها+ اپل؛ گران‌ترین پرفروش‌ها

پرفروش‌ترین کالاهای دیجی‌کالا از لحاظ ریالی هم حتی در اختیار یک گوشی گران‌قیمت نیست. سامسونگ گلکسی a۳۲  که بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان قیمت دارد در سال گذشته پرفروش‌ترین کالای دیجی‌کالا از لحاظ ارزش ریالی بوده است. مردم برای این کالا حدود ۸ هزار کامنت گذاشته‌اند. در رده دوم پرفروش‌ترین‌های ریالی، باز هم یک گوشی میان رده دیده می‌شود. گوشی موبایل سامسونگ گلکسیa۵۳، با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان، به روایت آمار گزارش سال دیجی‌کالا، دومین پرفروش‌ِ گران قیمت دیجی‌کالاست.  گوشی اپل آیفون ۱۳ پرومکس اما تنها کالایی است که از قاعده قیمت پایین پیروی نکرده و در جایگاه سوم قرار گرفته است.

هندزفری بلوتوثی و زعفران یک مثقالی؛ پرفروش‌ترین‌های ریالی

پرفروش‌ترین‌ها در دیجی‌کالا از منظر تعداد اما کالاهای متنوعی هستند. یک هندزفری بلوتوثی بدون برند، با تنها ۱۲۳ هزار تومان قیمت سال‌هاست در لیست پرفروش‌ترین‌های دیجی‌کالا قرار دارد. کاربران برای این کالا بیش از ۵۵ هزار نظر و دیدگاه ثبت کرده‌ و درباره آن بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ سوال پرسیده‌اند.

بعد از این هندزفری عجیب، زعفران یک مثقالی مصطفوی و نوار بهداشتی پنبه‌ریز در لیست پرفروش‌های دیجی‌کالا در سال گذشته قرار داشته اند که قیمت زعفران حدود ۳۰۰ هزار تومان و قیمت نوار بهداشتی حدود ۲۰ هزار تومان است.

محبوب‌ترین برندهای کاربران دیجی‌کالا

اگر فروش ریالی معیار سنجش محبوب‌ترین برند باشد (که چندان به واسطه بالاتر بودن قیمت این کالاها معیار درستی به نظر نمی‌رسد) سامسونگ، در گروه کالاهای دیجیتال و لوازم خانگی برقی محبوب‌ترین برند کاربران دیجی‌کالا به شمار می‌آید. بعد از سامسونگ، شیائومی و اپل در جایگاه‌های بعدی ایستاده‌اند.

سامسونگ را اگر استثنا در نظر بگیریم، بر اساس فروش تعدادی قاعده فرق می‌کند. کاله، سامسونگ و نوار بهداشتی تافته محبوب‌ترین برندهای دیجی‌کالا به شمار می‌روند.

در دسته‌بندی برندهای ایرانی هم جی‌پلاس، دوو و پارس‌خزر گران‌ترین برندهای محبوب بوده‌اند این در حالی است که کاله، تافته و مای  از لحاظ تعدادی پرفروش‌ترین‌های دیجی‌کالا در سال گذشته بودند که آن‌ها را در شمار محبوب‌ترین برندهای ایرانی قرار داده‌اند.

همچنین پرفروش‌ترین برندهای سوپرمارکت ایرانی، لادن (روغن مایع و جامد) و  مهیا پروتئین و گروه مصطفوی بوده‌اند.  

پرفروش‌ترین

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.