سرمایه گذاری طلایی با صندوق طلای جواهر زاگرس

رپرتاژ آگهیصندوق طلای زاگرس با نماد جواهر از 8 الی 10 آبان در حالی پذیره‌نویسی می‌شود که این صندوق به عنوان پنجمین صندوق سرمایه‌گذاری  تحت مدیریت شرکت سبدگردان زاگرس وارد بازار می‌شود.

معرفی شرکت سبدگردان زاگرس:

شرکت سبد گردان زاگرس توسط جمعی از خبرگان و فعالان با سابقه بازار سرمایه در سال 1399 تاسیس شد و تحت مجوز سازمان بورس اوراق بهادار به عنوان سبدگردان رسمی شروع به فعالیت کرد. به صورت کلی شرکت خدمات مدیریت دارایی شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردانی اختصاصی و خدمات مشاوره عرضه و پذیرش در بورس را به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

در شرایطی از تاسیس شرکت سبدگردان زاگرس حدود 3 سال میگذرد که با احتساب صندوق طلای جواهر در این مدت 5 صندوق سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه کرده است.

سبدگردان زاگرس در حال حاضر بیش از 3500 میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت در سبدهای اختصاصی و صندوق های سرمایه گذاری خود دارد و با بهره گیری از تجربه مدیران ارشد مجموعه و البته تیم کارشناسان جوان، متخصص و خبره تحلیل و سرمایه گذاری توانسته است عملکرد بسیار مناسبی داشته و از این لحاظ یکی از برترین سبدگردان‌های بازار سرمایه باشد.

معرفی صندوق طلای جواهر زاگرس:

صندوق های طلا که به عبارتی صندوق های سرمایه گذاری به پشتوانه سکه و شمش طلا هستند در سال های اخیر به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری در طلا شناخته شده‌اند. طلا همواره دارایی نسبتا امنی بوده که برای پوشش تورم و یا بعضا در شرایط ناامنی و جنگ در آن سرمایه گذاری می‌شود. در ایران به دلیل تورم ساختاری که همواره وجود داشته طلا همیشه یک گزینه جذاب و پرطرفدار برای حفظ ارزش سرمایه بوده است. سبدگردان زاگرس در همین راستا برای تکمیل زنجیره ارزش و جهت تسهیل سرمایه‌گذاری در طلای مخاطبان خود، تمام فعالان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه و کلیه علاقمندان به سرمایه‌گذاری در طلا، اقدام به تاسیس صندوق طلای خود با نماد جواهر کرد. این صندوق مبتنی بر گواهی‌های شمش و سکه طلا است. به طوری که بیش از 70 درصد از دارایی‌های خود را در شمش و سکه طلا و حداکثر 20 درصد از دارایی‌های خود را در اوراق مشتقه مبتنی بر شمش و سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کند.

از جمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صندوق طلای جواهر زاگرس عبارت است از:

از جمله مزیت‌های صندوق طلای زاگرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت دارایی و سرمایه در سبدی متنوع از ابزارهای طلا شامل انواع شمش و سکه

  • سرمایه گذاری آسان و آنلاین از طریق سامانه های آنلاین کارگزاری های بورسی، بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف زمان

  • معاف از مالیات

  • معاف از اجرت و کارمزد طلاساز

  • نقدشوندگی بسیار بالا به طوری که هر لحظه اراده کنید امکان نقد کردن طلاهایتان را دارید.

  • امنیت بالا و بدون دغدغه نگهداری و محافطت در برابر سرقت و سایر تهدیدها

  • امکان سرمایه گذاری با کمترین سرمایه به طوری که حداقل با 500 هزار تومان میتوانید اقدام به خرید واحدهای صندوق جواهر زاگرس بکنید. بنابراین این امکان وجود دارد که مازاد درآمدهای ماهیانه هرچند خرد و کوچک را در طلا سرمایه گذاری کرد و دیگر نیاز به چند میلیون سرمایه برای سرمایه گذاری نیست.

مزیت جواهر زاگرس نسبت به سایر صندوق های طلا

  • حباب نزدیک به صفر دارد. مزیت مهمی که این صندوق نسبت به سایر صندوق های طلای بازار سرمایه دارد امکان سرمایه گذاری بخش زیادی از دارایی پورتفوی خود در شمش طلا است. باتوجه به اینکه سکه دارای حباب است جذابیت کمتری برای سرمایه گذاری دارد و از آنجایی که اکثر صندوق ها عمده دارایی خود را در گواهی های سکه سرمایه گذاری کرده اند بعضا تا 20 درصد حباب دارند. در حالی که صندوق جواهر زاگرس در حال حاضر عمده ترکیب دارایی اش را شمش تشکیل خواهد داد که بدون حباب است.این موضوع صندوق جواهر را برای سرمایه گذاران بسیار جذاب تر کرده است.

تاریخ پذیره نویسی و نحوه سرمایه گذاری در جواهر زاگرس:

پذیره نویسی صندوق جواهر زاگرس در تاریخ 8 الی 10 آبان انجام می شود.

برای شرکت در پذیره نویسی و سرمایه گذاری در صندوق جواهر با توجه به اینکه این صندوق از نوع قابل معامله در بورس (ETF) است، از طریق سامانه های معاملاتی تمام کارگزاری های بورسی امکان سرمایه گذاری وجود دارد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در صندوق جواهر زاگرس 500 هزار تومان و حتی بسته به کارگزاری می تواند کمتر هم باشد.

سقف پذیره نویسی 100 میلیارد تومان است و در صورتی که این سقف قبل از مهلت قانونی پذیره نویسی تکمیل بشود، صندوق بسته می شود و پذیره نویسی به اتمام می رسد. بنابراین بهتر است در همان روز اول سرمایه گذاری خود را انجام دهید. برای شرکت کنندگان در پذیره نویسی صندوق جواهر زاگرس به پاس قدردانی حداقل 5 واحد جایزه صندوق درآمد ثابت فردای زاگرس در سامانه معاملاتی سرمایه گذاران شارژ می شود.

معرفی سایر صندوق های سبدگردان زاگرس

معرفی سایر صندوق های سبدگردان زاگرس:

همانطور که گفته شد سبدگردان زاگرس علاوه بر صندوق طلای جواهر پیشتر 4 صندوق سرمایه گذاری را وارد بازار کرده و تحت مدیریت دارد.

صندوق درآمد ثابت آوای فردای زاگرس:

یک صندوق درآمد ثابت قابل معامله در بورس (ETF) با نماد فردا است. در حال حاضر این صندوق با بیش از 1700 میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت یکی از نقدشونده ترین و پربازده ترین صندوق های بادرآمد ثابت بازار سرمایه است. برای سرمایه گذاری در این صندوق کافیست در سامانه معاملاتی کارگزاری خود نماد فردا را جست و جو کنید.

صندوق درآمد ثابت شکوه بامداد زاگرس:

یک صندوق درآمدثابت صدورو ابطالی با تقسیم سود ماهیانه است. این صندوق مناسب افرادی است که علاقمند به دریافت سود ماهانه هستند و از طرفی به دنبال جایگزینی با سود بیشتر،سود روزشمار و بدون شکست و جریمه برداشت زودهنگام هستند.

برای سرمایه گذاری در صندوق شکوه باید از طریق سایت صندوق  و یا در صورت تمایل مراجعه حضوری به شرکت سبدگردان زاگرس اقدام به صدور واحدهای آن بکنید.

برای شروع سرمایه گذاری در صندوق کافیست نماد تاراز در سامانه معاملاتی کارگزاری خود جست و جو نمایید.

صندوق بازارگردانی آوای زاگرس:

یک صندوق اختصاصی بازارگردانی است. با هدف ارائه خدمات بازارگردانی به ناشران بورسی و صندوق های قابل معامله در بورس و از جمله صندوق های سرمایه گذاری شرکت سبدگردان زاگرس  تاسیس شده است. لازم به اشاره است امکان سرمایه گذاری در صندوق های بازارگردانی برای سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی بازار وجود ندارد.

صندوق طلای جواهر زاگرس به عنوان پنجمین صندوق سرمایه گذاری شرکت سبدگردان زاگرس و سیزدهمین صندوق طلای بازار سرمایه وارد بازار می شود. پذیره نویسی این صندوق در تاریخ 8 الی 10 آبان انجام می شود. سرمایه گذاری در صندوق طلای جواهر زاگرس مزیت های فراوانی دارد که از جمله آن ها می توان به امنیت بالا، سرمایه گذاری آسان، معافیت از مالیات و اجرت و کارمزد های مشابه، فراهم کردن امکان سرمایه گذاری با پول کم در طلا، حباب نزدیک به صفر صندوق و نقدشوندگی بالای آن اشاره کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.