ویژگی های چاپگر خوب + معرفی بهترین برندهای پرینتر

رپرتاژ آگهی: در بین چاپگرهایی که در بازار می‌توانید خریداری کنید، برخی از برندها از کیفیت و امکانات بهتری برخوردار است. در این مقاله قصد داریم علاوه‌بر بررسی کامل انواع پرینتر، به معرفی بهترین برند‌های تولیدکننده دستگاه چاپگر بپردازیم. در ادامه مقاله همراه ما باشید!

معرفی انواع چاپگر و پرینتر

همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم، انواع مختلفی از پرینترها در بازار موجود است که بسته به برند تولیدکننده و قیمت چاپگر، از امکانات و ویژگی‌های متفاوتی برخوردار خواهد بود. در این بخش از مقاله به معرفی انواع پرینترهای تک‌‌کاره و چندکاره، پرینترهای رنگی و سیاه‌وسفید خواهیم پرداخت.

پرینترهای تک‌کاره و چندکاره و تفاوت آن‌‌ها

پرینترهای تک‌کاره همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، تنها قابلیت چاپ را دارد. بسته به امکاناتی که چنین محصولاتی در اختیار دارد، می‌تواند به‌صورت سیاه‌وسفید یا رنگی این کار را انجام دهد. بیشتر در خانه‌‌ها از چنین پرینترهایی استفاده می‌شود.

اولین مزیت چنین پرینترهایی، کیفیت بسیار خوب چاپ آن‌ها است. همچنین، هزینه نگهداری و حتی تعمیر چنین چاپگرهایی نسبت به انواع چندکاره ارزان‌تر خواهد بود. به‌علاوه، رابط کاربری این دستگاه‌ها بسیار ساده است و هرکسی امکان استفاده از آن را دارد.

این را هم درنظر داشته باشید که چنین دستگاه‌هایی فضای کم‌تری اشغال کرده و برای محیط‌هایی با گنجایش کم گزینه مناسب‌تری است. در طرف مقابل پرینترهای چندکاره قرار دارد که با توجه به امکانات هریک، می‌توان برای اهداف مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

دقت داشته باشید، چنین پرینتری علی‌رغم اینکه فضای بیشتری نسبت به انواع تک‌کاره اشغال می‌کند، اما با توجه به کاربردهای گوناگون آن، نمی‌توان چنین ویژگی را جزء معایب دستگاه محسوب کرد. همچنین، با توجه به چندکاره‌بودن این چاپگرها، می‌تواند به‌راحتی به چاپ، کپی و اسکن مدارک بپردازد.

از دیگر مزایایی که می‌توان برای دستگاه‌های چاپ چندکاره درنظر گرفت، صرفه‌جویی در هزینه و وقت است. به‌گونه‌ای که شما می‌توانید با خرید چاپگر چندکاره، از امکانات آن برای اسکن و کپی استفده کنید.

پرینترهای رنگی و سیاه‌وسفید

پرینترهای مختلف با هر امکاناتی، معمولا در ۲ نوع رنگی یا سیاه‌وسفید تولید می‌شود. برای اینکه در هنگام خرید پرینتر یا چاپگر دچار سردرگمی نشوید، بهتر است با مزایا و معایب هریک آشنایی نسبی داشته باشید. دقت داشته باشید، معمولا پرینتر سیاه‌وسفید با توجه به داشتن یک کارتریج مشکی، از قیمت پایین‌تری در بازار برخوردار است. همچنین، این را درنظر داشته باشید که بعد از مدتی نیاز به شارژ کارتریج خواهید داشت و به همین دلیل، هزینه نگهداری چنین محصولاتی کم‌تر خواهد بود.

به‌علاوه، برای انتقال چندین تونر کارتریج در انواع رنگی به یک درام برای انجام فرایند چاپ، زمان زیادی نیاز خواهد بود. به همین دلیل، نمونه‌های که چاپ سیاه‌وسفید انجام می‌دهد، سرعت خیلی بالاتری نسبت به نوع دیگر خواهد داشت. این موضوع را درنظر داشته باشید، پرینترهای رنگی علی‌رغم داشتن قیمت بالاتر، معمولا کارایی کم‌تری نسبت به دستگاه‌های چاپ سیاه‌وسفید دارد.

بااین‌حال، چاپگر رنگی برای اهداف مختلف مانند چاپ عکس و اسناد رنگی مورد استفاده قرار می گیرد. برای چاپ رنگی عکس و تصاویر به دلیل کیفیت بالاتر، پرینترهای رنگی با تکنولوژی چاپ جوهرافشان و برای چاپ رنگی اسناد به دلیل سرعت بالاتر، پرینترهای رنگی لیزری پیشنهاد می شود.

HP، برندی معتبر در زمینه تولید چاپگر

برندی معتبر در زمینه تولید چاپگر

HP یک برند معتبر آمریکایی بوده که سال‌ها در زمینه تولید و عرضه محصولات کامپیوتری فعالیت داشته است. محصولات مختلف این شرکت و به‌خصوص پرینتر HP توانسته با توجه به کیفیت فوق‌العاده‌ای که دارد، محبوبیتی کم‌نظیر در کشورهای مختلف به‌دست آورد.

برند HP در این سال‌ها پرینترهای اداری و خانگی زیادی تولید کرده که هرکدام با توجه به امکانات گوناگون خود، برای اهداف مختلف قابل استفاده است. این برند همچنین به‌تازگی برای تولید و عرضه پرینترهای هوشمند اقدام کرده که می‌تواند قابلیت‌های بسیاری به‌همراه داشته باشید.

پرینترهای Canon با اصالت ژاپنی

پرینترهای Canon با اصالت ژاپنی

Canon یکی دیگر از برندهای تولیدکننده چاپگر است که بیشتر در زمینه دوربین‌های عکاسی و پرینتر فعالیت دارد. به همین دلیل، محصولات آن از امکانات و قابلیت‌های بهتری در زمینه چاپ عکس برخوردار خواهد بود.

از پرینترهای بسیار ساده و خانگی گرفته تا دستگاه‌های چاپ چندکاره و بسیار پیشرفته، همگی توسط برند Canon تولید و روانه بازار می‌شود. علاوه‌بر این‌ها، کانن پا را از این فراتر گذاشته و در زمینه تولید دستگاه‌های چاپ لیبل نیز موفقیت‌های زیادی به‌دست آورده است.

برند اپسون و تولید اولین مینی پرینتر

در کنار برندهای مطرح و معتبر دنیا که در زمینه تولید و عرضه انواع مختلف پرینتر مشغول‌به‌فعالیت هستند، می‌توان نام شرکت اپسون را هم قرار داد. این برند در سال 1968، برای اولین بار اقدام به تولید مینی پرینتر EP-101 کرد و به همین دلیل توانست شهرت نام خود را به ‌میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این شرکت ژاپنی بیش از نیم‎قرن است که در زمینه تولید انواع پرینتر و چاپگر فعالیت داشته و توانسته است محصولاتی باکیفیت و منحصربه‌فردی تولید کند. امروز از محصولات این برند در اداره‌ها برای انجام کار چاپ، اسکن و کپی استفاده می‌شود.

برند ژاپنی تولید پرینتر Brother

برند برادر شاید یکی از باسابقه‎ترین شرکت‎های تولیدکننده انواع پرینتر بوده که محصولات آن از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. توجه داشته باشید، این شرکت امروز بیشتر در زمینه طراحی انواع دستگاه‌های چاب اداری فعالیت دارد.

دستگاه‌های چاپ لیبل و اسکنر نیز از دیگر محصولات این شرکت محسوب می‌شود. همچنین، در این روزها شاهد افزایش عرضه پرینترهای لیزری مارک برادر در سطح دنیا هستیم که تمامی محصولات آن از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است.

بررسی چاپگر خانگی و ویژگی‌های آن

بررسی چاپگر خانگی و ویژگی‌های آن

برای خرید پرینتر خانگی، باید به چند نکته توجه داشته باشید. اولین و مهم‌ترین چیزی که باید به آن دقت کنید، نیاز و کارایی مد نظر شما است. به‌طور معمول پرینترهای تک‌کاره و چندکاره سیاه‌وسفید بهترین گزینه برای استفاده داخل خانه است.

دقت داشته باشید، با توجه به هزینه بالاتر پرینترهای چندکاره، خرید و تهیه چنین محصولاتی در خانه خیلی مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. همچنین، با درنظر‌گرفتن اینکه در خانه چاپ اسناد به‌صورت سیاه‌وسفید می‌تواند نیاز شما را برطرف کند، بهتر است از صرف هزینه برای خرید چاپگر رنگی پرهیز کنید.

هنگام خرید پرینتر به این موضوع نیز توجه کنید که اگر نیاز به چاپ تصاویر و عکس‌های خود دارید، چاپگرهای جوهرافشان گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود. اما اگر بیشتر صفحات مدارک شما به‌صورت متن است، پرینتر لیزری به‌صرفه‌تر خواهد بود.

جمع‌بندی

برای خرید چاپگر، اول از هرچیزی باید به نیاز خودتان توجه کنید. با توجه به تنوع زیادی که در این محصولات وجود دارد، ممکن است با چالش‌هایی هنگام خرید مواجه شوید. علاوه‌بر این، درصورت عدم توجه به نیاز خود، ممکن است بودجه را صرف خرید محصولاتی کنید که خیلی از امکانات‌ آن‌ها برای شما کارایی ندارد.

فروشگاه آنلاین آوا فرهنگ یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید برای خرید انواع مختلف پرینتر به آن مراجعه کنید. توجه داشته باشید، در این فروشگاه تنوع پرینترها بسیار زیاد است و امکان خرید دستگاه‌های چاپ از هر برندی وجود دارد. همچنین، با توجه به اعتبار و سابقه شرکت آوا فرهنگ آریا، می‌توانید از اصالت، گارانتی و خدمات چاپگرها اطمینان حاصل کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.