افزایش سود صندوق بانک ایران زمین به ۲۹.۳ درصد

رپرتاژ آگهیصندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین با مدیریت حرفه‌ای شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ، به یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری با سود ثابت و بدون ریسک در بازار تبدیل شده است. این صندوق، علاوه‌بر پرداخت سود موثر سالانه ۲۹.۳ درصد، دارای بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان ذخیره ارزش سهام است که در سنوات آتی و شرایط منفی بازار، تضمین‎‌کننده پایداری سود شما خواهد بود.

معرفی صندوق با درآمد ثابت بانک ایران زمین

صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین از نوع صدور و ابطالی و با تقسیم سود ماهانه است که از بهمن ماه ۱۳۹۰  تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ شروع به فعالیت کرده  و با کسب سود ۲۹.۳ درصد (موثر سالانه)، برای چهارمین بار در طی یک سال گذشته سود خود را افزایش داده است.

روند افزایش سود

دارایی تحت مدیریت این صندوق بیش از ۸۸ هزار میلیارد ریال است؛  حداقل 85 درصد این مبلغ در دارایی‌های بدون ریسک مانند اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی و حداکثر 10 درصد آن صرف سرمایه‌گذاری در سهام می‌شود. به‌طور کلی پرتفوی صندوق به‌صورتی چیده‌ شده که قیمت واحدهای آن نوسانات زیادی نداشته باشد و همواره در حال حرکت در جهت مثبت و افزایشی باشد. 

مزایای سرمایه گذاری در صندوق ایران زمین

مزایای سرمایه گذاری در صندوق ایران زمین

این صندوق با مدیریت حرفه‌ای دارایی و عملکرد قابل قبولی که در طی ۱۲ سال فعالیت خود در بازار داشته، به یکی از محبوب‌ترین صندوق‌ها بین سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. در ادامه به برخی از مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت اشاره کرده‌ایم:

  • بازدهی بالاتر نسبت به سپرده بانکی

براساس ترکیب دارایی صندوق، مدیر صندوق می‌تواند با چینش بهینه سبد دارایی، احتمال ضرر را به صفر نزدیک و سود بیشتری را نسبت به سپرده بانکی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کند.

  •  سود روزشمار و بدون نرخ شکست

محاسبه سود در صندوق درآمد ثابت به‌صورت روزشمار  انجام می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند تنها با سرمایه‌گذاری ۱۰ روزه یا کمتر نیز سود خود را بدون جریمه و نرخ شکست دریافت کنند؛ اما سود سپرده‌گذاران بانک به‌صورت ماه‌شمار  محاسبه و پرداخت سود براساس کمترین مانده‌حساب در ماه  انجام می‌شود.

سرمایه‌گذاری با سود پایدار 

ذخیره ارزش سهام این صندوق برابر با ۱۵ درصد دارایی تحت مدیریت (AUM) است که باعث افزایش ثبات و پایداری سود پرداختی می‌شود و  به سرمایه‌گذاران این اطمینان می‌دهد که صندوق در هر شرایطی می‌تواند از محل ذخیره ارزش سهام، تعهدات خود به دارندگان واحدهای عادی را پرداخت کند.

  • امکان سرمایه‌گذاری مجدد به‌صورت اتوماتیک

سرمایه‌گذاران صندوق ایران زمین می‌توانند به‌صورت ماهانه سود خود را دریافت کنند اما با فعال کردن گزینه "مجوز صدور از محل تقسیم سود" به ازای سود ایجاد شده مجددا برای سرمایه‌گذار واحد صادر و سود با نرخ 29.3% موثر سالانه محاسبه می‌شود؛ در سود مرکب یا سود موثر، سودها جمع و در سنوات بعدی علاوه بر اصل سرمایه به سودها نیز مجدد سود تعلق می‌گیرد اما  در صورتی که سرمایه‌گذار تمایل به دریافت سود خود به‌صورت ماهانه داشته باشد، سود آنها به‌صورت روزشمار یعنی ۲۶ % محاسبه خواهد شد.

 سرمایه‌گذاری با هر مبلغی

حداقل مبلغ خرید به اندازه ارزش یک واحد این صندوق است؛ یعنی اگر قیمت خرید یک واحد از این صندوق ۱۰۳ هزار تومان است، حداقل سرمایه مورد نیاز برای شروع سرمایه‌گذاری ۱۰۳ هزار تومان خواهد بود. 

 سود معاف از مالیات، نقدشوندگی بالا، امکان وثیقه نمودن واحدهای سرمایه‌گذاری و فعالیت صندوق در روزهای پنجشنبه از دیگر مزایای صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین هستند.

سرمایه‌گذاری در این صندوق برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجایی‌که سرمایه‌گذاری در این صندوق بدون ریسک بوده و سود بالاترب نسبت به سپرده بانکی ایجاد می‌کند، بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای افراد ریسک‌گریز محسوب می‌شود؛ کسانی که تحمل ریسک کمی دارند و می‌خواهند با کمترین ریسک بازدهی بالاتری نسبت به بانک به‌دست بیاورند.

همچنین، سرمایه‌گذارانی که قصد دارند بخشی از منابع مالی خود را در دارایی‌هایی مانند سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی سرمایه‌گذاری کنند باید با تخصیص بخشی از منابع مالی خود به دارایی‌های بدون ریسک مانند صندوق‌های درآمد ثابت، تنوع دارایی خود را حفظ کنند.

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین

در حال حاضر از دو روش می‌توان اقدام به سرمایه‌گذاری در این صندوق کرد: 

  • افراد می‌توانند برای خرید واحدهای صندوق به شعب بانک ایران زمین مراجعه کنند.

  • متقاضیان می‌توانند از طریق سایت اختصاصی صندوق به نشانی izfund.ir  اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.