انتقاد ازکیفیت لباس‌های تیم‌ ملی

تیم ملی فوتبال کشورمان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. ازجمله آنها نداشتن زمین تمرین مناسب و نبود اسپانسر خوب برای پوشاک تیم ملی است. در چند سال گذشته به قدری لباس‌های تیم ملی بی‌کیفیت بوده که صدای همه ملی‌پوشان و کادر فنی را در آورده است، اما اسطوره فوتبال ایران و بازیکن سابق تیم ‌ملی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

مهدی مهدوی‌کیا شرایط تیمی را که خودش با هزینه شخصی می‌چرخاند از تیم ملی بهتر دانست: «از وقتی که به اردوی ترکیه رفتیم و من امکانات آنها را دیدم حسرت می‌خورم که چطور دولت این کشور روی فو‌تبا‌ل پایه سرمایه‌گذاری کرده است. آنها کمپ‌های بسیار با کیفیتی را ساخته‌اند که کیفیت برخی از زمین‌های آنها را من به ندرت در آلمان دیده‌ام، این در حالی است که ما که در ایران می‌گوییم تیم نخست آسیا هستیم هنوز یک زمین مناسب برای تمرین تیم ‌ملی‌مان نداریم. واقعا خنده‌ام می‌گیرد درباره نبود امکاناتی همچون زمین و پوشاک تیم ‌ملی صحبت کنم زیرا این گونه مسائل در فو‌تبا‌ل حر‌فه‌ای دنیا حل شده است. مگر می‌شود یک تیم ‌ملی اسپانسر نداشته باشد؟ ما در ایران شرکت‌های بزرگی داریم که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند چرا یکی از آنها از تیم ‌ملی حمایت نمی‌کند؟» کیا کیفیت پوشاک تیم خود را از پوشاک فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان بهتر می‌داند و می‌گوید: «تیم من که با هزینه شخصی به ترکیه رفته بود از نظر کیفیت پوشاک بهترین لباس را بر تن می‌کرد و تمام امکانات را در اختیار داشت. به جرات می‌توانم بگویم که کیفیت لباس‌هایی که من برای تیمم تهیه کرده بودم از لباس‌های تیم ‌ملی ایران بهتر بود. کارلوس کی‌روش دائما از این مسائل صحبت می‌کند، اما واقعا نمی‌دانم باید چه بگویم زیرا همان‌طور که گفتم برخی از مسائل همچون امکانات، پوشاک و برگزاری اردوها در فو‌تبا‌ل دنیا حل شده است. مگر می‌شود یک تیم ‌ملی که خودش را برای جا‌م جها‌نی آماده می‌کند زمین تمرین مناسبی نداشته باشد؟»

وی به اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در فوتبال و به‌خصوص تیم‌های پایه اشاره کرد و گفت: «چند تیم ترکیه‌ای هم در این تورنمنت حاضر بودند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بودند. برایم بسیار جالب بود که در خارج از شهر فردی با سرمایه‌گذاری عظیمی آکادمی بزرگی را راه‌اندازی کرده و سرمایه‌گذاری کلانی هم روی تیم‌های ۱۲ ساله‌ها انجام داده بود. این فرد که با علاقه‌مندی بسیاری این کار را انجام داده بود در تمامی مسابقات در کمپ حضور داشت و کار بازیکنان را زیر نظر داشت، آکادمی او میزبان این تورنمنت بود و فکر می‌کنم که برای آینده فو‌تبا‌ل سرمایه‌گذاری کرده است. در کمپ او بالغ بر چند زمین فو‌تبا‌ل با استانداردهای جهانی وجود داشت که واقعا برای من عجیب بود. کارهای دیگری که این فرد انجام داده بود این بود که یکی از بازیکنان بز‌ر‌گسال آکادمی خود را به یکی از باشگاه‌های ترکیه‌ای داده بود تا در قبال آن یک بازیکن ۱۲ ساله را به خدمت بگیرد.» وی در پایان با اشاره به اینکه دیدار‌های پر‌سپولیس را دنبال می‌کند، گفت: «واقعا برایم جای خوشحالی است که تیم پر‌سپولیس این روزها از وضعیت خوبی برخوردار است. تیمی که در ابتدای فصل با مشکل نتیجه‌گیری روبه‌رو بود الان دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. پر‌سپولیس بازی خوبی را مقابل سیاه‌جامگان به نمایش گذاشت و فکر می‌کنم با ادامه این روند می‌تواند قهرمان لیگ شود.»