افتتاح فراگیرترین مسابقات ورزشی جهان

المپیک ۲۰۱۶ ریو از بامداد شنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۳:۳۰ به وقت تهران به‌صورت رسمی با اجرای مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد. محل برگزاری مراسم افتتاحیه ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو اعلام شده است. در مراسم افتتاحیه ورزشکاران و مسوولان ورزشی ۲۰۶ کشور حضور خواهند داشت و ۴۵ نفر از مقامات سیاسی و دولتی از کشورهای مختلف نیز در این مراسم شرکت می‌کنند. همچنین طبق اعلام مسوولان برگزارکننده، قیمت بلیت این مراسم ۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو اعلام شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی شده مراسم افتتاحیه المپیک ریو حدود ۳ میلیارد بیننده تلویزیونی خواهد داشت.

محمودی: دهکده المپیک، افتضاح است!

شرایط نامساعد دهکده بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو صدای اکثر ورزشکاران حاضر در برزیل از جمله بازیکنان تیم ملی والیبال ایران را در آورده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهرام محمودی در این مورد گفت: «ساختمان‌ها، امکانات، غذا و شرایط بهداشتی دهکده المپیک همگی افتضاح است. سرویس‌های بهداشتی مشکل دارد، چاه می‌گیرد و آب سرد و گرم می‌شود. اصلا شرایط در حد میزبانی المپیک نیست.» دیدارهای ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۷ مرداد، آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال کشورمان در اولین بازی خود به مصاف آرژانتین خواهد رفت.

روس‌ها بودند، بیشتر لذت می‌بردیم!

قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن پیش‌بینی خود درخصوص گرفتن مدال ورزشکاران کشورمان در این رشته ورزشی را اعلام کرد. به گزارش «ایسنا» بهداد سلیمی در این خصوص گفت: «ما توانایی این را داریم که در اوزان ۸۵ و ۹۴، فوق سنگین و حتی ۱۰۵ کیلوگرم مدال خوبی بگیریم و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.» وی درباره حذف وزنه‌برداران روسیه از المپیک نیز بیان کرد: «قطعا نبود آنها در نتایج تاثیر می‌گذارد اما اعتقاد من این است که اگر روس‌ها در المپیک بودند، می‌توانستیم رقابت لذت‌بخشی داشته باشیم و بازی‌ها قشنگ‌تر می‌شد.»

حسن یزدانی: مردم دعا کنند

دارنده مدال نقره جهان از مردم ایران خواست برای موفقیت کشتی‌گیران در رقابت‌های المپیک دعا کنند. حسن یزدانی در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره آخرین وضعیت خود در آستانه اعزام به المپیک اظهار کرد: «خوشبختانه با پشت سر گذاشتن تمرینات سخت و پرفشار در اردوهای تیم ملی، به مرز آمادگی ایده‌آل نزدیک‌تر می‌شوم . به المپیک می‌روم تا بهترین کشتی‌های عمرم را به نمایش بگذارم. از مردم ایران می‌خواهم برای موفقیت کشتی‌گیران در المپیک دعا کنند.»