تسویه حساب برانکو با رضاییان!

بالاخره رابطه پرفراز و نشیب برانکو و رامین رضاییان منجر به اخراج این بازیکن شد. اما ماجرا چه بود و چه اتفاقی افتاد که این حکم صادر شد. در شرایطی که پرسپولیسی‌ها مثل روزهای گذشته در باشگاه ایرانیان دوبی تمرین می‌کردند و فوتبال درون تیمی را در دستور کار خود داشتند علیپور روی پای رامین رضاییان تکل شدیدی می‌رود که با اعتراض هافبک راست پرسپولیس روبه‌رو می‌شود. چند دقیقه بعد بار دیگر این ۲ بازیکن به‌خاطر بازی خشن با هم درگیر می‌شوند و این بار اما درگیری بالا می‌گیرد و علاوه‌بر بلند شدن صدا و استفاده از برخی الفاظ، درگیری فیزیکی هم رخ می‌دهد. برانکو واکنشی نشان نمی‌دهد و آنها را از تمرین منع می‌کند اما این رامین رضاییان است که به‌گفته شاهدان تمرین را ترک کرده و به اتاقش می‌رود اما علیپور کنار زمین می‌ماند تا حداقل در ظاهر خودش را بی‌تفاوت نشان ندهد. گفته می‌شود یکی از علت‌هایی که برانکو به شدت از او شاکی شده همین رفتار بوده است. برانکو حتی اخبار منتشر شده درمورد بخشش آنها را هم رد کرده است. اخباری که به‌نظر می‌رسد اهالی رسانه‌ای اطراف تیم برای حل مشکل و کاهش تنش‌ها سرزبان‌ها انداختند.به این ترتیب دو بازیکن کلیدی قرمزها در آستانه بازی حساس مقابل الوحده و البته هفته‌های حساس لیگ ازجمع قرمزها جدا می‌شوند. زمانی بحران خود را بیشتر نشان می‌دهد که بدانید پرسپولیس در بازی مقابل نفت تهران درلیگ برتر کمال کامیابی‌نیا، محمد انصاری، وحید امیری وحسین ماهینی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

کریم باقری جعبه سیاه دعوا

ماجرای دعوای رضاییان و علیپور در تمرین پرسپولیس یک جعبه سیاه سرشناس دارد. کسی که درست درمحل دعوا بوده و تنش روبه‌روی او اتفاق افتاده است.کریم باقری، مربی و بزرگ‌تر سرشناس تیم که یکی از نقش‌هایش همیشه کنترل چنین ماجراهایی درتمرین بوده است اما این بار رویش را از دعوا برمی‌گرداند. جالب اینکه او پیش از این مثلا در ماجرای پیام صادقیان این نقش را به نحو احسن انجام داده بود اما این بار معلوم نیست به چه علت سکوت کرده و حتی درجریان اتفاق هم زیاد پاپیش نمی‌گذارد درحالی‌که کیست که نداند این بازیکنان به شدت تحت تاثیر آقا کریم هستند و تشرهای او و تذکراتش می‌تواند هر بحرانی را کنترل کند.اگر باقری لب بگشاید و جزئیات ماجرا را تعریف کند موضوع قطعا روشن‌تر شده و هواداران پرسپولیس هم می‌توانند قضاوت بهتری نسبت به ماجرا داشته باشند.

هت‌تریک درگیری در تیم‌های برانکو

این سومین بار است که در تیم‌های برانکو ایوانکوویچ دو بازیکن به صورت هم سیلی می‌زنند و درگیری فیزیکی پیدا می‌کنند. سال‌ها پیش در جام ملت‌های چین این اتفاق جلوی دوربین‌های تلویزیونی رخ داد تا همه دنیا آن را ببینند و یک آبروریزی گسترده برای ایران رقم بخورد. بازی با عمان و سیلی بداوی به صورت رحمان رضایی. سال‌ها بعد بداوی ماجرا را این‌گونه تعریف کرد: «رفتیم چین. در بازی با عمان بازیکن این تیم توپ را به عمق می‌اندازد و رحمان پشت محوطه جریمه خطا می‌کند. بعدش هم با صدای بلند سر من داد می‌زند. همان موقع به او گفتم که تو خطا کردی به من چه ربطی دارد. او مرا هل داد و به هر صورت دعوا شد و این برای من خاطره بدی بود. دیگر اتفاق افتاد و کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم. چون خودش در ایتالیا بازی می‌کرد و سنش از ما بیشتر بود هرچه می‌شد به ما گیر می‌داد. بالای سرش بلند می‌شدند و گل می‌زدند اما او به من و دیگر بازیکنان گیر می‌داد و حرف می‌زد.

آنجا هم در زمین بحث‌مان شد و وقتی به آلمان برگشتیم رحمان این مساله را به برانکو گفت. سپس برانکو و چلنگر مرا صدا زدند و گفتند که چه شده است و من هم آن جریان را گفتم. برانکو هم گفت اشکالی ندارد و ایرانی‌ها این‌گونه هستند. وقتی توپ خراب می‌کنند به این و آن گیر می‌دهند. (باخنده)» اما چیزی شبیه به اتفاقی که در دوبی و بین علیپور و رضاییان اتفاق افتاد در آستانه مسابقات جام ال‌جی هم رخ داده بود.علیرضا نیکبخت و میرزاپور سرمیز غذا بگو مگو می‌کنند و کار بالا می‌گیرد. برانکو هر دو را اخراج می‌کند اما با وساطت بزرگ‌ترها و عذرخواهی هر دوی آنها درجمع بخشیده می‌شوند. البته درحالی که هردو بازیکن فیکس تیم‌ملی بودند در اولین بازی روی نیمکت قرار می‌گیرند.حال باید دید رفتار برانکو درمقابل رضاییان و علیپور چگونه خواهد بود آنها بخشیده می‌شوند و کار با یک عذرخواهی فیصله پیدا می‌کند یا برانکو از اخراج آنها کوتاه نمی‌آید.

واکنش رضاییان

پرسپولیسی‌ها بعد از انتشار خبر سراغ صفحه شخصی رامین رفتند و از او انتقاد کردند. رامین رضاییان ساعاتی بعد در واکنش به اعتراضات تند و تیز هواداران پرسپولیس پستی را در اینستاگرام منتشر کرد که به ویدئویی از صحبت‌های رامبد جوان در نکوهش قضاوت کردن اختصاص داشت. به گزارش سایت کاپ، رامبد در این ویدئو جمله‌ای منسوب به امام صادق(ع) را روایت می‌کند با این مضمون که «اگر انسانی، انسانی را به‌خاطر گناهی سرزنش کند نمیرد تا خود به آن گناه مرتکب شود. یعنی حق نداری به کسی بگویی تو چرا این کار را کردی چون تو نبودی و نمی‌دانی. شاید اگر تو جای آن آدم بودی کاری به مراتب بدتر انجام می‌دادی در نتیجه اجازه نداریم حتی تو ذهنمان کسی را قضاوت کنیم.» این ویدئو گویا هواداران معترض پرسپولیس را خشمگین‌تر کرد و به همین خاطر در کامنت‌ها به شدت انتقادات افزوده شد تا جایی که رضاییان مجبور شد ابتدا کامنت این پست را ببندد سپس ویدئوی صحبت‌های رامبد را از صفحه‌اش حذف کند و در ادامه کامنت همه پست‌هایش را ببندد. این دومین چالش اساسی او با هواداران پرسپولیس در یک‌سال اخیر است. بسیاری از پرسپولیسی‌ها بعد از عقد قرارداد او و طارمی با ریز اسپور ترکیه هم به شدت به او تاخته بودند. او این بار از سوی پرسپولیسی‌ها متهم است که برای دعوت به تیم‌ملی و پشت کردن به برانکو و تبعیت از کی‌روش این رفتار را از خود نشان داده است.