دوشنبه روز بزرگی برای ایران درعرصه فرهنگ و هنر بود و کارگردان مشهور سینمای ایران بار دیگر نام کشورمان را در جهان طنین‌انداز کرد. مراسم اسکار برگزار شد و جایزه بهترین فیلم خارجی برای دومین ‌بار به «اصغر فرهادی» فیلمساز ایرانی برای فیلم فروشنده تعلق گرفت و روزنامه‌های بین‌المللی این خبر را تیتر کردند. عدم حضور فرهادی در این مراسم که در اعتراض به دستورترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به آمریکا بود نیز بازتاب فراوانی در پی داشت. در پی کسب این موفقیت بسیاری ازاهالی سیاست، هنر و دیگر حوزه‌ها درکشورمان این موفقیت بزرگ را به فرهادی تبریک گفتند. اما اهالی ورزش نیز از این قافله عقب نمانده و پیام‌های تبریک زیادی برای این فیلمساز بین‌المللی ارسال کردند. با توجه به حضور ترانه علیدوستی به‌عنوان یکی از دست‌اندرکاران مجموعه فروشنده، استقبال فوتبالی‌ها از این فیلم و جایزه اسکار بیشتر شد. بازیگر نقش اول زن فیلم فروشنده که فرزند حمید علیدوستی مهاجم سال‌های نه چندان دور تیم‌ملی فوتبال است، نمایشی درخشان دراین اثرداشت و در اکثر پیام‌های تبریک هم نام ترانه علیدوستی آمده است.

اولین ورزشکاری که پیام تبریک خود را ارسال کرد، مهرداد میناوند بود. ستاره سابق تیم‌ملی و پرسپولیس قبل از اینکه مراسم آغاز شود، به پیشواز جایزه اسکار رفت و پیام تبریک بامدادی خود را به این شرح در اینستاگرام قرار داد: «آقای فرهادی، آقای حسینی و خانم علیدوستی؛ اگر امشب اسکاری هست و مراسمی، اگر بیدار می‌مانیم تا دم صبح، انگار که شما روی آن فرش قرمزها قدم زده باشید و رفته باشید روی صندلی‌هایی به اسم خودتان و جایزه را در دست گرفته باشید. با مجسمه یا بدون آن، در تهران یا لس‌آنجلس، مردم ایران قدردان چیزی هستند که ارائه داده و خواهید داد. چیزی که ماندنی‌تر از ترامپ و قوانین تازه‌ای است که سال‌ها بعد وقت تماشای دوباره فروشنده و الی و گذشته، اصلا یادمان نخواهد بود که چطور امضا شد و چقدر دنیا را به عقب برد. برای ما دنیا، دنیای هنرمندها است و شاید یک کمی هم فوتبالیست‌ها. پس به امید یک مجسمه نقره‌ای که یک قسمت کم و کوچکش به فوتبالی‌ها می‌رسد.»

در ادامه علی دایی که یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های ایرانی در جهان است و رابطه خوبی نیز با اهالی هنر دارد به اسکاردوم فرهادی واکنش نشان داد و در اینستاگرام خود با انتشار عکسی از فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی نوشت: «تبریک فراوان به سینمای ایران و مردم عزیز. » اما علی کریمی فوتبالیست محبوب ایران که این روزها یک پای ثابت شبکه اجتماعی است و به اتفاق‌های مختلف جامعه واکنش نشان می‌دهد نیز دریافت اسکار را به این کارگردان و مردم تبریک گفت و نوشت: «تبریک به اصغر فرهادی عزیز و ملت ایران. به این میگن جایزه دادن.» مهدی مهدوی‌کیا اسطوره فوتبال ایران نیز دیگر فوتبالیستی بود که این مهم را تبریک گفت. مهدی نیز با انتشار عکسی از فرهادی نوشت: «تبریک زیاد به آقای فرهادی عزیز و همکارانشان و جامعه هنری ایران.»

پژمان جمشیدی بازیکن سابق پرسپولیس که خود نیز مدتی است به جمع اهالی هنر ملحق شده با انتشار عکسی در این مورد نوشت: «درود بر جناب فرهادی و عوامل فیلم فروشنده. چه کیفی کردیم زنده باد و سربلند باد ایران و ایرانی.» مدیران ورزش هم البته از ستاره‌ها عقب نماندند. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز با پستی در توییتر با ابراز خوشحالی از کسب جایزه اسکار اصغر فرهادی نوشت: «با تبریک فراوان به اصغر فرهادی، عوامل و بازیگران آن در فیلم فروشنده برای دستاورد بزرگ آنها در مراسم اسکار. آنها یک خوشحالی بزرگ برای ایران به ارمغان آوردند.» کریم باقری، وحید طالب‌لو، حامد کاویانپور، سیدمحمد ناظم الشریعه، افشین پیروانی، حنیف عمران‌زاده، آرش میراسماعیلی و بهنام محمودی از دیگر ورزشکارانی بودند که به این دستاورد واکنش نشان داده و تبریک گفتند.