دنیای اقتصاد: پرسپولیس امروز باید دومین مسابقه آسیایی‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را برگزار کند؛ دیدار با الوحده امارات در ورزشگاه خانگی این تیم که از حساسیت فوق‌العاده زیادی برای هر دو تیم برخوردار است. شاید اگر پرسپولیسی‌ها در بازی قبلی چند دقیقه تحمل می‌کردند و گل ارزشمند محسن مسلمان به الهلال را نگه می‌داشتند، امروز لازم نبود این همه نگران مصاف با الوحده باشند. با شرایط فعلی اما تنها راه چاره برای صعود از گروه مرگ، پیروزی برابر الوحده است. نماینده امارات بازی اولش را به الریان قطر باخته و اگر امشب هم شکست بخورد، شانسش برای صعود از این مرحله به حداقل خواهد رسید. در نقطه مقابل پرسپولیس در صورت پیروزی در مسابقه امشب می‌تواند با چهار امتیاز از دو بازی به اردوی خارجی‌اش پایان بدهد و به عنوان بخت اول قهرمانی، به رقابت‌های لیگ برتر برگردد.

بدون تردید مهم‌ترین حاشیه بازی امشب سرخ‌ها، اخراج ناباورانه رامین رضاییان و علی علیپور از اردوی تیم است. هواداران خیلی امیدوار بودند که پرسپولیس امشب بعد از مدت‌ها بدون بازیکن غایب و با ترکیب ایده‌آل رودرروی حریف بایستد، اما مساله پیش‌آمده برای این دو بازیکن باعث شد بار دیگر ترکیب تیم ناقص بماند. به این ترتیب امشب فرشاد احمدزاده به پست هافبک راست برمی‌گردد و حسین ماهینی هم به عنوان دفاع چپ یا راست به میدان می‌رود. اگر او دفاع چپ باشد، صادق محرمی در سمت راست خط دفاعی به میدان خواهد رفت و اگر ماهینی دفاع راست باشد، احتمال استفاده از محسن ربیع‌خواه در جناح چپ قوت می‌گیرد. حالا باید صبر کرد و دید شوکی که برانکو در راستای حفظ دیسیپلین باشگاه و اقتدار خودش به تیم وارد کرده، چطور جواب می‌دهد. اگر سرخ‌ها فاتح بازی امشب باشند، برانکو می‌تواند سر به طاق آسمان بزند و به نظم‌گرایی توام با کسب نتیجه مباهات کند، اما در صورت ناکامی پرسپولیس لابد گروهی از منتقدان این فرضیه را مطرح خواهند کرد که کاش برخورد با رضاییان و علیپور به زمان بهتری موکول می‌شد. به هر حال پروفسور یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌های دوران مربیگری‌اش را انجام داده و امشب امیدوار است ثمره آن را ببیند. بازی پرسپولیس و الوحده از ساعت ۱۸:۴۵ آغاز می‌شود و از طریق شبکه سه سیما روی آنتن خواهد رفت. در دیگر بازی گروه چهارم، امشب از ساعت ۲۰:۱۵ الهلال عربستان در خانه از الریان قطر میزبانی خواهد کرد که طبعا نتیجه این بازی هم برای سرخ‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

ذوب‌آهن- الاهلی عربستان

امشب اما نماینده ایران در گروه سوم هم به مصاف رقیب عربستانی‌اش می‌رود. ذوب‌آهن اصفهان از ساعت۱۸:۴۵ در عمان به مصاف الاهلی می‌رود. ذوبی‌ها به حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا مجبورند در مسقط میزبان حریف عربستانی باشند. ذوب‌آهن در اولین بازی‌اش مقابل العین امارات که نایب قهرمان آسیاست به تساوی یک-یک رضایت داد، آن‌هم درحالی که العین در آمار برتری محسوسی نسبت به ذوب‌آهن داشت، با این حال جوانان ایرانی با تمرکز و جنگندگی بازی کردند و یک امتیاز ازشمند در اولین دیدار گرفتند. الاهلی عربستان هم در بازی اول ۲ بر صفر تیم بنیادکار ازبکستان را شکست داد تا صدرنشین گروه باشد. از نکات قابل‌توجه این بازی آن است که هر دو تیم در لیگ‌های کشورشان در رده چهارم هستند. قدرت دو تیم برابر به‌نظر می‌رسد البته با این تفاوت که تیم عربستانی در رفاه کامل است و امکانات فوق‌‌العاده حرفه‌ای دارد اما ذوب‌آهن از نظر امکانات قابل‌مقایسه با این حریف سعودی نیست. این بازی از طریق شبکه ورزش سیما روی آنتن خواهد رفت. در دیگر بازی این گروه بنیادکار ازبکستان و العین امارات از ساعت ۱۶:۳۰ رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.