دنیای اقتصاد: شاگردان برانکو ایوانکوویچ بعد از دو باخت پی‌درپی مقابل الریان قطر و صنعت نفت آبادان حال خود را در نزدیکی بحران می‌بینند. کمتر کسی انتظار داشت تیم برانکو به یکباره اینچنین سکته کند که هم سال را با باخت تمام کرده و بعد با باخت هم شروع کند، خصوصا اینکه قرمزها با تمام مهره‌های خود در آبادان شکست خوردند. خیلی‌ها امیدوار بودند برانکو بعد از این دو شکست مجوز بازگشت رامین رضاییان به تیمش را صادر کند، اما او بر تصمیم قبلی خود پافشاری کرد تا به نوعی اعلام کند شکست‌های اخیر تیمش ارتباطی به نبود رضاییان نداشته است. تنها بازیکن مصدوم پرسپولیس برای بازی با پیکان فرشاد احمدزاده است و قطعا به این بازی نخواهد رسید و در این بازی جای خود را به صادق محرمی خواهد داد.

برانکو در آبادان دلیل شکست تیمش را خستگی عنوان کرد و به این خاطر روز یکشنبه این هفته را به تمامی شاگردانش استراحت داد. او همچنین تمرینات سرخپوشان را به پشت درهای بسته انتقال داد و به نوعی سعی کرد آرامش را به جمع سرخپوشان بازگرداند اما خود او بهتر از هرکس می‌داند که برای فراموشی نام رامین رضاییان و حفظ فاصله با رقیب سنتی که این روزها خوب همه را از دم تیغ می‌گذراند چاره‌ای غیر از برد وجود ندارد و قطعا تماشاگران هم دیگر به بازی صرفا زیبا اکتفا نخواهند کرد و امتیاز کامل از پیکان را می‌خواهند. مساله دیگر اینکه پرسپولیس سه بازی سخت دیگر هم در لیگ قهرمانان آسیا پیش‌رو دارد و برای اینکه در این رقابت‌ها با شرایط بهتری به میدان برود باید هر چه سریعتر قهرمانی‌اش را قطعی کند.

در سوی دیگر پیکان بسیار امیدوار است با کسب مقام چهارمی لیگ این شانس را داشته باشد تا در صورت قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی، برای اولین بار سهمیه آسیا را بگیرد. این تیم در حال حاضر با ذوب‌آهن رده چهارمی هم‌امتیاز است و از مدعیان اصلی کسب این رده به حساب می‌آید. مرتضی آقاخان تنها غایب پیکان در دیدار امروز این تیم مقابل پرسپولیس است و امید اول این تیم برای گلزنی نیز گادوین منشا ۱۲ گله به شمار می‌آید. این مهاجم نیجریه‌ای انگیزه زیادی دارد تا در دیدار امروز توجه برانکو را به خود جلب کند، چراکه مدتهاست زمزمه حضور او درپرسپولیس شنیده می‌شود و جدال او با مدافعان پرسپولیس جالب توجه خواهد بود. برنامه بازی‌های هفته بیست‌وششم به شرح زیر است:

چهارشنبه - 16 فروردین 96

سیاه‌جامگان .................. استقلال خوزستان، ۱۶

پرسپولیس.......................... پیکان تهران، ۱۸:۵۰

پنج‌شنبه -17 فروردین 96

گسترش فولاد................استقلال تهران، ۱۷:۳۰

ذوب‌آهن .............................. صنعت نفت، ۱۷:۴۵

جمعه - 18 فروردین 96

ماشین‌سازی.......................................... پدیده، ۱۷

سایپا......................................... نفت تهران، ۱۷:۳۰

فولاد ..................................................... سپاهان، ۱۹

صبا ............................................. تراکتورسازی، ۱۹