در انتظار 300

البته که لوس بلانکوس هنوز در کورس لیگ قهرمانان حضور دارد و در مرحله یک چهارم باید به مصاف چلسی برود. این یعنی حتی با حذف برابر بارسلونا هم آنها هنوز شانس کسب یک جام خیلی مهم را دارند، اما تیمی که قرار باشد در عرض تقریبا ۴ ماه، ۴ بار برابر مهم‌ترین حریفش شکست بخورد، حتی قهرمانی در اروپا هم شاید مدیر و هواداران متوقعش را راضی نکند.

پس از شکست در سوپرجام و باخت در بازی رفت در همین جام حذفی و دیدار برگشت لالیگا، نتایج رئال تحت تاثیر جدال برابر بارسلونا قرار گرفت؛ حتی با وجود اینکه آبی و اناری‌ها در لیگ قهرمانان که هیچ، در لیگ اروپا هم ناکام بودند. با همه این تفاسیر، بهترین موقعیت برای آنچلوتی امشب و از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود تا هم با جبران شکست یک‌بر‌صفر در سانتیاگو برنابئو تیمش را به نخستین فینال فصل برساند و هم کمی آمار افتضاحش در ال‌کلاسیکو را بهبود ببخشد. او در ۱۲ مصافی که طی دو دوره هدایت رئال برابر بارسا انجام داده، ۷ بازی را واگذار کرده تا با نرخ ۵۸ درصد شکست، بدترین سرمربی تاریخ نبرد این دو تیم باشد که بیش از ۱۰ مسابقه حضور را تجربه می‌کند. بعد از برتری ۶ گله برابر رایووایکانو در ابتدای هفته، رئالی‌ها نشان دادند که در آمادگی کامل به سر می‌برند و حتی ادن هازارد هم پس از ۲۰۴ روز به میدان رفت تا شاید شانسش را برای نخستین حضور در ال‌کلاسیکو آن‌هم ۴ سال پس از پیوستن به مادرید آزمایش کند. تنها تونی رودیگر و فرلاند مندی مصدومان رئال هستند، اما اوضاع میزبان با غیبت پدری، دی‌یونگ، عثمان دمبله و آندرس کریستنسن کمی سخت‌تر است.

شاگردان ژاوی برخلاف رئال که در سه جبهه می‌جنگد، در رقابت‌های اروپایی حضور ندارند و درخشش در لالیگا و اختلاف ۱۲ امتیازی با همین تیم مادریدی خیال‌شان در لیگ را هم راحت کرده تا با تمرکز کامل به برد در بازی امشب و صعود به فینال فکر کنند. دو تیم تاکنون ۳۶ مرتبه در کوپا دل‌ری به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم رئال ۱۲ برد بوده و ۱۶ مرتبه هم بارسلونا پیروز شده است. در تمامی بازی‌های رسمی برگزار شده، اما آمار کمی به سود رئال است؛ ۷۷ برد برابر ۷۴ برد و ۳۵ تساوی. جالب است که در این دیدارها، رئال ۲۹۹ گل زده و بارسلونا ۲۹۸ گل؛ پس امشب باید منتظر ماند و دید ۳۰۰ ثبت می‌شود یا نه.