اعتراف فتح‌الله‌زاده به پرداخت 5 هزار یورو

برنامه ۹۰ در این هفته عرصه ظهور ادبیات نامناسب و رفتارهای تعجب‌برانگیز مدیریتی بود. به گزارش ایسنا، بحث به تعویق افتادن دیدار تیم‌های استقلال و داماش در برنامه این هفته ۹۰ اگرچه ابهام‌های این تصمیم را مبهم‌تر کرد و نتیجه‌ خاصی دربر نداشت، اما عرصه بروز رفتارهایی عجیب از برخی مدیران به ظاهر باتجربه بود. در اواسط برنامه گزارشی از باز بودن اتوبان تهران- رشت واعتراض‌های هواداران داماش مبنی بر بی‌عدالتی درفدراسیون پخش شد. محمدرضا رحیمی مدیرعامل سپاهان اولین مدیرعاملی بود که به تصمیم فدراسیون در این باره اعتراض کرد. او معتقد بود استقلالی‌ها تخلفی نکرده و این فدراسیون بوده که با این تصمیم، فتح‌بابی کرد تا از این پس هر پروازی لغو شد، تیم میهمان مدعی شود که مسابقه‌اش باید ۲۴ ساعت به تعویق بیفتد! مدیرعامل سپاهان در عین حال مدعی شد این تصمیم برخلاف نظر کفاشیان، بهروان و نبی بوده و از جای دیگری صادر شده است! در شرایطی که مصاحبه‌های منتشر شده از این حکایت می‌کرد که یکشنبه شب (هنگامی که پرواز استقلالی‌ها به رشت لغو شد) تصمیم نهایی برای تعویق بازی گرفته شده، اما رحیمی گفت: صبح روزدوشنبه دبیرکل فدراسیون از موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد! براساس آنچه در گزارش‌ها پخش شد، مربیان استقلال بلافاصله از لغو پرواز، خیالشان از تاخیر ۲۴ ساعته در بازی راحت بوده و برایش برنامه‌ریزی کرده بودند. همچنین اطلاعیه شرکت هواپیمایی آسمان هم موید این بود که ساعت ۱۸:۴۰ این پرواز قطعا لغو شده است. اگرچه استقلالی‌ها نامه‌ دیگری را از همین شرکت رو کردند که نشان می‌داد تا ساعت ۲۱ آن شب در فرودگاه حضور داشتند، اما هرگز گفته نشد چرا پس از لغو قطعی پرواز استقلالی‌ها معطل در فرودگاه مانده بودند!

اتوبوس هم آماده بود

در ادامه امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش نیز روی خط آمد و گفت: اولا نامه‌ به تعویق افتادن بازی ساعت ۱۰ دوشنبه به ما ابلاغ شده است ضمن اینکه یکی از شرکت‌های اتوبوسرانی حاضر بود اتوبوسی را بلافاصله پس از لغو پرواز استقلالی‌ها در اختیار این تیم قراردهد، اما ماجدی سرپرست این تیم گفت که نیازی به اتوبوس ندارد. در شرایطی که از ساعت ۱۸ تا ۲۴ یکشنبه شب ۶۰ دستگاه اتوبوس در کمتر از ۵ ساعت از تهران به رشت رسیده‌اند اما استقلالی‌ها چرا اقدام به این کار نکردند؟ بهروان هیچ حقی ندارد که بگوید من طبق مقررات بازی را لغو کردم این اختیار فقط بر عهده داور است. مردم سرشان کلاه نمی‌رود و بهتر است واقعیت‌ها را بگویید. اگر وزارتخانه‌ای پشت استقلال بوده و می‌خواهد مشکلاتش را حل کند این را به مردم بگویید. در ادامه فتح‌الله‌زاده هم آمد و گفت: اگر هر تیمی مانند استقلال درخواست تعویق بازی را داشت سازمان لیگ موافقت می‌کرد چون بنا بر محاسباتی که انجام دادیم ما اگر با اتوبوس از تهران به رشت می‌آمدیم حداقل زودتر از اوایل صبح نمی‌رسیدیم چون پیدا کردن اتوبوس در آن شرایط و مشکلات دیگر باعث گذشت زمان می‌شد؛ بنابراین به جهت حفظ سلامتی بازیکنان‌مان چنین درخواستی را داشتیم. عابدینی میان صحبت‌های فتح‌الله‌زاده آمد و گفت: او واقعیت‌ها را نمی‌گوید چون سرپرست تیمش ساعت ۱۹ یکشنبه از من درباره اتوبوس سوال کرد. بهروان هم همان شب گفت به هیچ وجه بازی لغو نمی‌شود. ناظر بازی و کمک‌داورها هم که در همان پرواز بودند، بلافاصله از راه زمینی به رشت آمدند و آخر شب رسیدند. مه‌آلود بودن هوا بهانه است. بارها شده که تیم ما و یا تیم‌های دیگر ساعت ۶ صبح به مقصد می‌رسیم و همان روز بازی می‌کنیم اما انگار فدراسیون برای استقلال جدابافته تصمیم می‌گیرد!

این هم از شوالیه فتح‌الله‌زاده!

فردوسی پور در این قسمت به سفر تیم بارسلونا از شهرشان به پامپلونا با اتوبوس اشاره کرد و از فتح‌الله‌زاده خواست این را از نکونام بپرسد که امثال مسی هم در اتوبوس نشستند و مسافت طولانی را طی کردند و حتی همان جا لباس‌هایشان را عوض کردند. حال مگر بازیکنان استقلال چه چیزی از امثال مسی بیشتر دارند که حاضر نبودید این کار را بکنید. این جا بود که فتح‌الله‌زاده، فردوسی‌پور را متهم به توهین علیه بازیکنان تیمش کرد و گفت: «شما از محدوده ادب گفت‌وگو خارج شدید. ما نگفتیم سوار اتوبوس نمی‌شویم. اصلا من برای این تلویزیون متاسفم که آدمی مثل تو می‌نشیند و به مردم دروغ می‌گوید! اصلا تو صلاحیت صحبت با من را نداری!» او تلفن را قطع کرد و فردوسی‌پور هم بلافاصله گفت: این هم از شوالیه فتح‌الله‌زاده! عابدینی هم از فردوسی‌پور عذرخواهی کرد و گفت: امیدوارم مشکلات فوتبال با این رویه بدتر از گذشته نشود.

شوالیه دوباره روی خط آمد

پس از این گزارش‌ها بود که فتح‌الله‌زاده دوباره تصمیم گرفت در ۹۰ صحبت کند. فردوسی‌پور به او گفت آیا الان صلاحیت پیدا کرده‌ام تا با من صحبت کنید و مدیرعامل استقلال در واکنش گفت: به صلاحیت ارتباطی ندارد. شما با توهین کردن به ما، بازی با افکار عمومی انجام می‌دهید! اگر یک مربی یا بازیکن عنوان کرده بازی ما به تعویق افتاده صحبت‌های یک نفر از ۴۰ نفر بوده است. من مسوول تیم خودم هستم و استقلال را با سپاهان، ملوان و سایر تیم‌ها مقایسه نمی‌کنم. ما با مشکلات فراوانی به رشت رسیدیم. تا ظهر روز قبل از بازی هنوز مکان تمرین مشخص نبود. اصلا تعویق این بازی چه سودی می‌توانست برای استقلال داشته باشد؟

اعتراف به پرداخت ۵ هزار یورو برای دریافت نشان

در پایان این بحث فتح‌الله‌زاده درباره عنوان شوالیه‌اش توضیحات جالبی داد و گفت: من ادعایی ندارم، اما این شوالیه را تاکنون کسی نگرفته است. البته هستند در ایران که مثلا شوالیه پوشاک و شوالیه در بخش‌های دیگر را گرفتند ولی هیچ کس شوالیه مدیریت ورزشی نگرفت، پس شوالیه من فرق می‌کند. من از مرکزی شوالیه گرفتم که نخست وزیر اروگوئه و ۱۰ دانشمند مطرح این عنوان را از آن‌جا دریافت کردند. ما انتظار نداریم تو به ما تبریک بگویی اما تخریب هم نکن. فردوسی پور از او پرسید که آیا برای دریافت این عنوان پولی پرداخت کرده‌اید که فتح‌الله‌زاده مدعی شد: مبلغ ۵ هزار یورو به خاطر عضویت در انستیتو شرکت مربوطه پرداخت کردم، اما این پول شرطی برای دریافت شوالیه‌ام نبوده است که فردوسی‌پور هم در واکنش گفت: شخصا حاضر نیستم یک سنت هم بابت دریافت عنوانی پرداخت کنم و اصلا چنین عناوینی چه ارزشی می‌تواند داشته باشد؟