یک تغییر درست

رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، امیرحسین فیروزپور و امیرحسین زارع ۵ نشان طلا برای این تیم به دست آوردند، حسین ابوذری، هادی وفایی‌پور و محمدحسین محمدیان نیز صاحب سه نشان برنز شدند و ابراهیم خواری و رضا اطری با عنوان پنجمی قهرمانی آسیا را به پایان رساندند که به این ترتیب تیم ملی کشورمان با ۱۹۰ امتیاز قهرمان آسیا شد.

این تیم سال گذشته با هدایت پژمان درستکار یکی از بدترین نتایج چند دهه کشتی را با کسب تنها یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز و کسب ۱۲۴ امتیاز به جا گذاشت تا در رقابتی که به جز قهرمانی هیچ عملکرد دیگری از کشتی‌گیران ایرانی انتظار نمی‌رود، سوم شود. برای آن تیم در آستانه قزاقستان رحمان عموزاد طلا گرفت، علیرضا کریمی به نقره بسنده کرد و یاسین رضایی، امیرحسین کاووسی و مجتبی گلیج برنز گرفته بودند. قزاقستان و ژاپن با ۱۷۹ و ۱۲۹ امتیاز اول و دوم شدند.

همین نتایج هم سبب شد تا علیرضا دبیر با فشار افکار عمومی مجبور به برکناری دوست صمیمی‌اش شود و سکان هدایت آزادکاران را به محسن کاوه بسپارد. تیمی که امسال با اختلاف ۶۰ امتیازی نسبت به تیم دوم، قهرمانی را به خود اختصاص داد. ژاپن و قرقیزستان با ۱۳۰ و ۱۲۱ امتیاز دوم و سوم شدند.