نخستین تمرین تیم ملی والیبال پس از صعود به لیگ جهانی با حضور ۱۶ بازیکن دعوت شده و با نظارت «خولیو ولاسکو» آغاز شد. در این تمرین سعید معروف حضور نداشت، اما آرش کمالوند پس از یک سال مصدومیت باز هم در اردوی تیم ملی توپ زد. به گزارش ایسنا، تمرینات تیم ملی والیبال ایران بعد از حدود ۵ ماه از ساعت ۱۰ صبح دیروز شنبه از سر گرفته شد و ۱۶ نفر از ملی‌پوشان دعوت شده به اردو زیر نظر «خولیو‌ولاسکو» کار خود را آغاز کردند.

در تمرین دیروز حسین معدنی و احمد مساجدی به عنوان دستیاران «ولاسکو» بازیکنان را راهنمایی می‌کردند و ایرج مقدم، رحمان محمدی، ناصر شهنازی و علی معمری نیز به صورت داوطلبانه به عنوان مربی کادر فنی تیم ملی را همراهی می‌کردند. ایرج مظفری سرمربی تیم ملی نوجوانان و محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال نیز از جایگاه تماشاگران عملکرد تیم را زیر نظر داشتند. در نخستین تمرین تیم ملی والیبال، ۱۶ بازیکن در دو گروه ۸ تیمی کار خود را آغاز کردند. پس از گرم کردن و انجام حرکات کششی، «ولاسکو» برای دقایقی با بازیکنان صحبت کرد. بعد آنها را به دو گروه تفکیک و از گروه اول خواست تا به کار بدنسازی مشغول شوند. گروه دوم نیز شروع به کار با توپ کردند. تمرین دریافت - سرویس مهم‌ترین بخش کار بود. «ولاسکو» تاکید زیادی به دریافت بازیکنان روی ساعد داشت و بارها شیوه نشستن صحیح هنگام دریافت با ساعد در انتهای زمین و همچنین دریافت‌های مناسب زیر تور را به بازیکنان گوشزد می‌کرد.

در تمرین دیروز نیز مطابق دوره‌های قبل، بخش قابل توجهی از زمان به تمرین دریافت روی توپ‌های سرعتی اختصاص یافت و با کمک گرفتن از دستگاه سرویس‌زن، بازیکنان توانایی خود را محک زدند. در نخستین تمرین تیم ملی والیبال پس از راهیابی به لیگ جهانی، ۱۶ بازیکن حضور داشتند.

علی مباشری، آرش کمالوند، ناصر رحیمی، مجتبی قلی‌زاد، حامد تاری‌وردی، امیر غفور، علی سجادی، حسن صنوبری، سعید شیرود، علی جدیدی، طاهر وادی، مجتبی یوسفی، مهدی مهدوی، حسین حسن‌پور و چند بازیکن دیگر حضور داشتند. البته در لیست دعوت سرمربی تیم ملی، نام چند بازیکن شاخص دیگر از جمله سعید معروف نیز دیده می‌شد که گویا با هماهنگی مسوولان تیم ملی از حضور در چند جلسه اول اردو معاف شده و مرخصی گرفته‌ است.

نکته قابل توجه در تمرین دیروز تیم ملی والیبال بازگشت مجدد آرش کمالوند ستاره سال‌های اخیر والیبال ایران بود که پس از پشت سر گذاشتن یک دوره مصدومیت طولانی پس از جام جهانی والیبال بار دیگر به اردو ملحق شد تا از همین حالا برای درخشش در لیگ جهانی دورخیز کند.