چلسی، لیورپول را در آنفیلد متوقف کرد

گل دیرهنگام «یان‌ آرنه‌ ریسه» باعث شد تا چلسی به حضور در دیدار پایانی رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا امیدوارتر شود. دیدار رفت تیم‌های لیورپول و چلسی از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برنده‌ای نداشت. در حضور ۴۱۹۸۵ تماشاگر حاضر در ورزشگاه آنفیلد، تیم‌های لیورپول و چلسی دیدار رفت خود را با تساوی ۱ بر ۱ برگزار کردند. در این بازی ابتدا میزبان با گل دقیقه ۴۳ «درک‌ کویت» از حریف پیش افتاد، اما در فاصله چند ثانیه مانده تا پایان بازی «یان‌آرنه‌ریسه» هافبک نروژی لیورپول به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد تا شاگردان آوران گرانت به بازی برگشت امیدوارانه‌تر نگاه کنند. بازی در ورزشگاه شهر لیورپول در حالی آغاز شد که تماشاگران تیم میزبان با خواندن سرود تیم محبوب خود فضایی وحشت‌آور را برای بازیکنان و هواداران چلسی پدید آوردند.

چلسی چنان گرفتار جو ورزشگاه شده بود که تا مدتها نتوانست از این فضا خارج شود و خود را با جو ورزشگاه هماهنگ کند.

آنها تنها در دقیقه یک بازی توانستند به موقعیت مناسبی برای گل‌زنی دست پیدا کنند. میزبان پس از اولین حرکت چلسی بازی را به دست گرفت و بر اساس دفاع قدرتمند خود حمله و تهاجم را در دستور کار قرار داد.

دو تیم بسیار محتاطانه عمل می‌کردند که مبادا خطایی از آنها سر بزند، این شیوه بازی با توجه به بازی دو تیم در سال ۲۰۰۵ در همین مرحله از همین رقابت‌ها چندان جای تعجب ندارد. آن مسابقه تنها با یک گل در دو بازی به سود لیورپول رقم خورد.

در سال ۲۰۰۷ هم دو تیم در همین مرحله برابر هم به میدان رفتند که نتیجه دو بازی رفت و برگشت‌شان تنها تساوی یک بر یک بود، ضربه‌های پنالتی در پایان دو دیدار حکم صعود لیورپول به دیدار پایانی را رقم زد.

اولین فرصت‌های خطرناک لیورپول توسط دیرک‌کویت و فرناندو تورس در پانزده‌ دقیقه نخست بازی رقم خورد. پس از آن هواداران لیورپول باید تا دقیقه سی‌ویکم صبر می‌کردند. در این دقیقه از بازی فرناندو تورس از فاصله پنج متری شانس خود را برای گشودن دروازه چلسی امتحان کرد که با واکنش دیدنی «پیتر‌چک» دروازه‌بان چلسی ناکام ماند.پس از این فرصت فشار تیم میزبان ادامه یافت تا سرانجام در دقیقه ۴۳ بازی درک‌کویت از توپی که بر اثر اشتباه فرانک‌ لمپارد بازیکن خط میانی چلسی به دست آمد گل برتری لیورپول را به ثمر رساند.

در نیمه دوم هم لیورپول بازی را در دست داشت و فرصت‌های مناسب گل‌زنی را برای خود فراهم کرد که از آن جمله می‌توان به موقعیت‌های «رایان بابل» در دقایق ۴۸ و ۵۲ اشاره کرد. لیورپول در حالی که در دقیقه ۸۵ روی شوت تماشایی استیون جرارد کاپیتان خود می‌توانست به گل دوم دست یابد تنها در فاصله کوتاهی تا پایان بازی دروازه خود را گشوده دید. یان ‌آرنه ‌ریسه هافبک نروژی لیورپول در فاصله یک دقیقه مانده به بازی روی ارسال کالو به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد تا در پایان بازی رفت نتیجه یک بر یک رقم بخورد. درک‌کویت مهاجم هلندی قرمز‌ها بهترین بازیکن دیدار رفت شناخته شد.