ایسنا- فیلم «رنگ‌ها پرواز می‌کنند» ساخته مجید مجیدی برای مسوولان کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی به نمایش درآمد.

در ابتدای این جلسه مجید مجیدی توضیحاتی در خصوص تهیه این فیلم ارائه کرد و گفت: دو سال پیش پنج کارگردان از سه کشور اروپایی و دو کشور آسیایی برای تهیه پنج فیلم کوتاه در ارتباط با بازی‌های المپیک پکن انتخاب شدند که مسوولیت تهیه این فیلم به من سپرده شد، سه سفر تحقیقاتی و تهیه فیلمنامه و دیگر امور فیلم در مدت سه ماه انجام شد. وی ادامه داد: مسوولان کشور چین، کلیه امکانات لازم و کادر فنی را در اختیارم قرار دادند و این فیلم طی مراسمی در پکن نمایش داده شد و طی نظرخواهی به‌عمل آمده در بین فیلم‌های دیگر به‌عنوان فیلم برتر شناخته شد و در حال حاضر در شبکه‌های مختلف جهانی نمایش داده می‌شود.

مجیدی افزود: این فیلم پیام صلح، دوستی و امید به زندگی را به عموم می‌رساند و رنگ‌ها در این فیلم بیانگر و نماد ارزش‌های مختلف است.

در این جلسه رضا قراخانلو، رییس و علی کفاشیان دبیرکل کمیته ملی المپیک، رضا ساور معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی و میرزا آقابیک دبیر ستاد بازی‌های کشورهای اسلامی حضور داشتند.

رییس کمیته ملی المپیک با تحسین این فیلم اعلام کرد: ساخت این فیلم باعث افتخار و خوشحالی ماست و این فیلم باید در سطح ملی به نمایش درآید.

گفتنی است: شهرداری پکن در قالب پروژه‌ای به‌نام «تصویر پکن» با هدف معرفی و حمایت از شهر میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۰۸، از «جوزپه تورناتوره»، «مجید مجیدی»، «پاتریس لکونته» فرانسوی، «داریل گودریچه» انگلیسی و «آندره لائو وای کئونگ» هنگ‌کنگی خواست تا هریک فیلم کوتاهی درباره آماده شدن مردم چین برای برگزاری بازی‌های المپیک پکن بسازند.