حذف تلخ آبی‌ها از آسیا

گل‌ها: اکبرپور(۲۴) و کاظمی(۳۰) برای استقلال، فیصل بن سلطان(۲۳)، تارق(۴۷)، ولید الغیزانی (۸۹)برای الشباب

ورزشگاه فهد کینگ، تماشاگر ۲۰۰۰نفر داور: توما ماساچی(ژاپن)

اخطار: کاظمی(استقلال)

استقلال: محمد محمدی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، حسین کاظمی، کیانوش رحمتی، پژمان منتظری، فابیو جان واریو (۶۹ مجتبی جباری)، خسرو حیدری، محسن یوسفی، سیاوش اکبرپور، فرهاد مجیدی

سرمربی:‌ صمد مرفاوی

شرح بازی:

دقیقه ۹۱ بود که صمد مرفاوی نگاهی رو به آسمان کرد و از خدا مدد خواست، او به دنبال اتفاق مشابهی بود که قبلا بارها برای تیمش رخ داده، بازگشت به بازی در لحظات تلف شده مسابقه، اما در حالی که چیزی تا تساوی باقی نمانده بود، ضربه سیاوش اکبرپور با اختلاف میلی‌متری از روی دروازه به بیرون رفت تا الشباب به مرحله بعدی این مسابقات صعود کند. این در حالی بود که استقلال در دو سوم بازی توپ و میدان را در دست داشت و بیش از ۴ بار موقعیت مسلم گل را از دست داد. استقلال که برای تکرار نتیجه خوب قبلی در عربستان وارد زمین شده بود، ابتدا روی یک گل غیرصحیح از شباب عقب افتاد، اما بلافاصله به بازی برگشت و با دو گل پیش افتاد. اما در شرایطی که همه چیز برای گل سوم استقلال آماده بود مجیدی در مصاف تک به تک مغلوب دروازه‌بان شباب شد تا همه چیز به نیمه دوم موکول شود. در این نیمه استقلال برخلاف انتظار، بازی را به شباب واگذار کرد که این عقب‌نشینی که همراه با بازی پراشتباه مدافعان بود یک گل به شباب تقدیم کرد. استقلال بعد از گل خورده، اما جلو کشید و با ورود جباری به زمین، بازی را در دست گرفت. اما دو موقعیت عالی دیگر این تیم نیز از دست رفت تا شباب روی یک ضدحمله در دقیقه ۹۰ به گل برسد زمانی که دیگر فرصت چندانی برای جبران نبود.

شرح گل‌ها:

۱ـ صفر(الشباب): در دقیقه ۲۰ فیصل‌بن‌سلطان با کنار زدن پژمان منتظری و شارژ او گل او را به ثمر رساند و داور نیز هم خطایی نگرفت.

۱ـ۱(استقلال): در دقیقه ۲۴ خطای مدافعان الشباب روی مجیدی پنالتی شد و سیاوش اکبرپور آن را تبدیل به گل کرد.

۱ـ۲(استقلال): در دقیقه ۳۰ پاس در عمق مجیدی به حسین کاظمی و شوت از راه دور او گل دوم را برای استقلال رقم زد.

۲ـ۲ (الشباب): در دقیقه ۴۷ نفوذ تارق بازیکن الشباب از جناح راست و ضربه آرام او از میان پاهای یوسفی وارد دروازه استقلال شد.

۳ـ۲(الشباب): یک گل راحت دیگر کاپیتان الشباب محسن یوسفی را از پیش رو برداشت و سانتر او روی خط دروازه توسط ولید الغیزانی باعث باز شدن دروازه استقلال شد.

اتفاق ویژه: شکست استقلال واقعا تلخ بود. آنها پرامیدترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به نظر می‌رسیدند و شاید چوب غفلتشان در بازی آخر مقدماتی را خوردند.

بهترین بازیکن: ولید عبدالله دروازه‌بان الشباب با دو دفع توپ فوق‌العاده در نیمه اول و دوم مانع از شکست تیمش در این مسابقه شد. او همانطور که سرمربی تیمش گفته بود موثرترین بازیکن الشباب بود.