افشارزاده: انتظار مدال طلا نداشتیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن ابراز رضایت از عملکرد کاروان ورزش ایران تا این مرحله از شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گفت: تا به امروز تمام نتایج به دست آمده طبق انتظارات بوده و نتیجه‎ای غیر از این نداشتیم. بهرام افشارزاده در گفت‌و‌گو با مهر گفت: پیش از اعزام کاروان ورزش ایران به محل برگزاری بازی‌های آسیایی۲۰۱۰ انتظاراتی از ورزشکاران این کاروان داشتیم و بر اساس آن پیش‎بینی‎هایی هم در مورد عملکرد کلی کاروان انجام داده بودیم.

وی ضمن تاکید بر سطح بالای بازی‌های آسیایی و حضور پرقدرت ورزشکاران دیگر کشورها در این دوره بازی‎ها افزود: خوشبختانه این شرایط فعلا تاثیری بر عملکرد ورزشکاران ما نداشته است، چون هر آنچه تاکنون رقم خورده است مطابق انتظارات و پیش‌بینی‌ها بوده است.

وی به ثبت چهار مدال برنز و نقره برای ایران در جدول توزیع مدال‌ها یادآور شد: بر اینکه ورزشکاران ما هنوز موفق به کسب مدال طلا نشده‌اند انتقاد زیادی وارد نیست؛ چرا که تا حالا و در رقابت‌های برگزار شده انتظار مدال طلا نداشتیم.

«حتی در مورد آرش میراسماعیلی انتظاری برای کسب مدال وجود نداشت؟» افشارزاده در پاسخ به این سوال گفت: البته من مبارزه آرش میراسماعیلی را از نزدیک ندیدم. نمی‎دانم به طور دقیق چگونه مبارزه‎ای داشت. در مورد اینکه چه انتظاری هم در این مورد وجود داشت، صحبتی ندارم.

سرپرست کاروان ورزش کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ چین در بخشی از صحبت‎های خود تصریح کرد: بازی‌‌های آسیایی مانند خیلی از رویدادهای دیگر در روزهای ابتدایی خود استرس بیشتری برای ورزشکاران و تیم‎های شرکت‌کننده دارد تا زمانی که با جو مسابقات و حریفان‌شان هماهنگی حاصل کنند. با در نظر گرفتن این موضوع و دیگر جوانب کاروان ورزش ایران ساعات خوبی را تا به این لحظه در گوانگجو داشته است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: همین که کاروان ورزش ایران از همان روز نخست بازی‌ها و ساعات اولیه آن موفق به کسب مدال شد، امیدوارکننده است. از همه ورزشکاران‌مان بابت تلاشی که تا به امروز در بازی‎ها داشته‎اند تشکر می‌کنم و امیدوارم تا پایان به تلاش خود برای کسب نتایج هرچه بهتر ادامه دهند.

افشارزاده ضمن بیان اینکه در این دوره از بازی‎ها بین ۱۳ تا ۱۵ مدال به دست می‌آ‎وریم، گفت: تا حالا که ۴ مدال گرفتیم. منتظر هستیم طی روزهای آینده ۹ تا ۱۱ مدال دیگر را که انتظار آن را داریم به دست آوریم.

رییس ستاد تدارکاتی بازی‎های آسیایی و المپیک تاکید کرد: مدال نقره‌ای که توسط بانوان تیرانداز به دست آمد خیلی خوب بود. والیبال هم تا حالا خوب کار کرده است. البته به رشته‎هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری امید زیادی داریم.