گزینه اصلی هدایت تیم امید گفت: تابه حال باشگاه فولاد را در جریان تمامی مراحل مذاکره‌ام با فدراسیون قرار داده‌ام و چیزی نبوده که به فولاد نگفته باشم. مجید جلالی درباره مذاکره‌اش با فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی امید گفت: پیش از این که اشاره کنم روند مذاکراتم با فدراسیون چگونه بود، باید این نکته را بگویم که هواداران خوزستانی بدانند که من باشگاه فولاد را در تمام مراحل مذاکراتم با فدراسیون مطلع کردم و تا به حال چیزی نبوده که من به مسوولان فولاد نگفته باشم.

مجید جلالی در ادامه درباره روند مذاکره‌اش با فدراسیون فوتبال و خواسته‌هایی که برای سرمربیگری تیم ملی امید داشت، گفت: من در این جلسه برای موفقیت تیم ملی امید درخواست‌هایی را مطرح کردم. به هر حال این تیم می‌خواهد پس از ۳۶ سال شانس صعود خود را به المپیک افزایش دهد و درخواست‌های من هم مواردی بودند که به سادگی و در طول یک جلسه نمی‌شود بر سر آنها توافق کرد. فعلا قرار شده که من درخواست‌هایم را مکتوب کنم و تا آخر هفته به فدراسیون ارائه دهم. فدراسیون فوتبال نیز قرار است که این درخواست‌ها را حتی با نهادهای بالاتر در میان گذاشته و بررسی کند.

وی در پاسخ به این سوال که روند مذاکره با فدراسیون را چقدر امیدوارکننده دیدید، گفت: این مسائل به این موضوع ارتباط پیدا می‌کند که فدراسیون و کمیته ملی المپیک خواسته‌های من را عملی کنند. به هر حال من درخواست‌هایی از فدراسیون داشتم که اگر خود فدراسیون صلاح دانست آنها را مطرح می‌کند. وقتی که یک تیم ۳۶ سال از رفتن به المپیک محروم بوده حتما مشکلات خیلی بزرگی بر سر راه خود داشته است. باید برای رفع این موضوع ایده‌های بزرگی داشت و سخت کار کرد. این نشان می‌دهد کارهایی که تا الان انجام دادیم برای صعودمان کافی نبوده و باید یک کار ویژه انجام دهیم.

جلالی به یکی از درخواست‌هایش از فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: باید فدراسیون فوتبال، سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک هر سه برای عقد قرارداد با من توافق داشته باشند و بعدا شرایط به گونه‌ای نشود که مسوولان هر کدام از این نهادها اظهارنظر متفاوتی بکنند. من شرایط خاصی برای این قرارداد قائل هستم، اما هنوز چیزی معلوم نیست و باید صبر کرد.