ساعی: شاید خداحافظی کنم

اکبرخان‌محمدی- با حذف یوسف کرمی در روز پایانی هجدهمین دوره رقابت‌های جهانی تکواندو نتیجه‌ای باورنکردنی برای تکواندو ایران رقم خورد و پرونده این رقابت‌ها بدون هیچ مدالی طلایی برای ایران بسته شد. به این ترتیب تیم ملی تکواندو ایران با کسب دو نشان نقره و یک برنز به کار خود پایان داد. به دور از نتیجه تیم ملی تکواندو ایران در این رقابت‌ها، حضور هادی ساعی، نماینده شورای شهر تهران در این مسابقات در نوع خود جالب توجه بود. حضور او حرف و حدیث‌های فراوانی را در پی داشت. خیلی‌ها معتقد بودند که ساعی بعد از نشستن روی کرسی شورای شهر تهران، دیگر در هیچ رقابت‌ها حاضر نمی‌شود. اما انگار این مسائل اهمیتی ندارد. خودش دراین باره می‌گوید: «من صبح تا ظهر در شورای شهر مشغول به کارم. بعدازظهرها هم تمریناتم را ادامه می‌دهم. این دو موضوع با هم فرق می‌کنند و فکر نمی‌کنم شرکت کردن در تیم ملی، خللی در کارم ایجاد کند».

حرف‌های ساعی کمی هم منطقی به نظر می‌رسد. اما این موضوع فقط در ایران انجام می‌شود. یک نماینده پارلمان شهری برای تیم ملی هم بازی کند، در هیچ جای دنیا مفهومی ندارد. اما در ایران اینطور نیست. امیر خادم چند سال پیش که نماینده مجلس بود، با اصرار مسوولان فدراسیون کشتی، با تیم ملی در مسابقات المپیک شرکت کرد و پنجم شد. به هر حال در ایران قانونی نیست که مانع از این کار شود. این درحالی است که خیلی‌ها معتقدند، ساعی می‌توانست برای پاسداری از افتخارات ورزشی کشورمان در میدان‌های بین‌الملی صندلی شورای شهر را به یک آدم کارکشته بدهد تا این مسائل به وجود نیاید.

هر چند حضور ساعی در مسابقات قهرمانی جهان هیچ کمی هم به تیم‌ملی نکرد. او در دور سوم به حریف گمنام افغانستانی باخت تا فقط مدال برنز بر گردن او آویخته شود. مربی تیم ملی تکواندو می‌گوید: «ساعی دیگر خسته شده. او به اندازه خودش مدال آورده و ما می‌توانستیم به جای او از یک تکنواندوکار جوان استفاده کنیم». این مسائل خود ساعی را هم به فکر فرو برده احتمال دارد قهرمان المپیک بعد از مدت‌ها از تیم ملی تکواندو خداحافظی کند. ساعی می‌گوید: «باید به منتقدین هم حق داد. آنها حق دارند که درباره من اینطور فکر کنند. شاید برای همیشه از تکواندو خداحافظی کردم و در شورای شهر به کارم ادامه دادم.»