فقط به این وضعیت می خندم
نشست خبری کارلوس کی‌روش و دستیارانش ظهر دیروز در محل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد. سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد ادامه همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران بعد از جام جهانی گفت: بسیار برای من دشوار خواهد بود که بتوانم این رقم‌هایی را که مطرح می‌شود حساب کنم. چیزی که بسیار برای من مهم است اینکه نمی‌خواهم آینده‌ام را با رویداد بزرگی که پیش رو داریم لوث کنم. مهم‌ترین مساله این است که ما باید به جام جهانی به عنوان یک پل نگاه کنیم. شخصا اعتقاد دارم نوعی که ما جام جهانی را به انتها می‌رسانیم می‌تواند تعیین‌کننده باشد برای جام ملت‌های آسیا. کی‌روش ادامه داد: طی ماه‌های گذشته حرف و حدیث‌های زیادی در مورد ماندن من مطرح شد. الان اما می‌گویند که کی‌روش پول زیادی می‌خواهد و ما نمی‌توانیم پول او را بدهیم.
این اتفاقی که است ما با آن روبه‌رو هستیم. مثل چند ماه گذشته که می‌گفتند شام بیایید اما مشخص نبود این شام کجا است. الان به جایی رسیده‌ایم که باید شفاف بگویم هیچ‌کس به من نگفته که باید کدام رستوران برویم شام بخوریم. کسی صحبتی در این مورد با من نداشته است. من این بازی را اصلا دوست ندارم؛ چرا که تا امروز هیچ پیشنهاد جدی به من داده نشده است و مهربانانه نیست که بخواهم صحبت‌هایی در این مورد داشته باشم.
ماجرای خداحافظی مجتبی جباری از تیم ملی
کارلوس کی‌روش در مورد خبر خداحافظی مجتبی جباری گفت: سه روز پیش، من تلفنی از جواد نکونام داشتم که می‌خواستم داستان مجتبی جباری را توضیح بدهد. جباری می‌خواست جلسه‌ای را روز یکشنبه با من داشته باشد تا در مورد خداحافظی‌اش از تیم ملی صحبت کند. مطلبی را که من به نکونام گفتم این بود که این موضوع خیلی جدی است و شما به عنوان کاپیتان نباید دخیل باشید در این صحبت‌ها. این صحبت در مورد جباری مطرح شده و نکونام نباید میاندار این ماجرا باشد.
وی ادامه داد: شاید البته مشکل ارتباط برقرار نکردن من با زبان فارسی هم وجود داشته باشد. با این حال گفتم که جباری باید در درجه اول با رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال صحبت کند و آنها را در جریان این تصمیم قرار بدهد. من شبانه روزی در خدمت بازیکنان تیم ملی هستم. وقتی مشکلی این‌گونه به‌وجود می‌آید که یک بازیکن نمی‌خواهد برای تیم ملی بازی کند باید بروند با رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کنند. اولویت من بازیکنانی هستند که می‌خواهند در تیم ملی حضور داشته باشند و برای این تیم بازی کنند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: دوباره تکرار می‌کنم که جباری اول باید با رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کند. اعتقاد من این است که رئیس فدراسیون باید قبل از هر کسی در جریان تصمیم بازیکن قرار داشته باشد. متاسفانه این داستان از طریق روزنامه خبر ورزشی منتشر شد و فقط این روزنامه است که باید به هواداران فوتبال بگوید این خبر از کجا آمده است. در نهایت فقط خود جباری است که می‌تواند توضیح دهد چرا این تصمیم را گرفته است. قطعا او هم دلایل خاص خودش را دارد.
برای همکاری با نمازی
عذرخواهی می‌کنم
وی ادامه داد: متاسفانه این به یک رسم بد در تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شده است. من در تیم‌های دیگر جای ۲۳ بازیکن را داشتم اما
۳ هزار نفر می‌خواستند در تیم باشند ولی اینجا همه چیز برعکس است. من دلایل این کار را می‌دانم اما اجازه بدهید این دلایل پیش خودم بمانم. تنها کسی که مسوولیتش با من بود امید نمازی است که باید به خاطر اشتباهم عذرخواهی کنم. من نباید ایشان را به همکاری دعوت می‌کردم اما این اشتباه را کردم و او در فاصله سه ماه مانده تا جام جهانی به تیم ملی زنان آمریکا رفت. من بازهم به خاطر این اشتباه عذرخواهی می‌کنم.
بدعت بدی در تیم ملی
گذاشته شده است
وی ادامه داد: من اطمینان می‌دهم که ما برابر نیجریه می‌توانیم با ۱۱ بازیکن مشخص بازی کنیم. همین کادر فنی و اصحاب رسانه می‌توانند ما را در آن بازی همراهی کنند! همین آرین(مترجم) و حسینی(مدیر روابط عمومی) می‌توانند برای تیم ملی بازی کنند.(با خنده) متاسفانه این بدعتی است که در تیم ملی ایران گذاشته شده است. از رحمتی شروع شد و بعد عقیلی و نمازی و حالا هم جباری. در این حالت دو کار می‌توان کرد؛ یا بخندم یا گریه کنم. من ترجیح می‌دهم به این وضعیت بخندم. دلیل لبخند زدنم هم این است که راحت‌تر است که من با کسانی کار کنم که با عشق و علاقه در خدمت تیم ملی خواهند بود. پیشنهاد من این است که بخواهیم در مورد بازیکنانی صحبت کنیم که بخواهند در تیم ملی بمانند و بازی کنند. جباری هم باید تصمیمش را بپذیرد.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: در آخرین صحبت‌هایی که مدیر باشگاه الاهلی انجام داده تاکید کرده که جباری می‌تواند به ایران برود و برای تیم ملی بازی کند. من قطعا این را در کتاب خاطراتم خواهم نوشت که ما از قطر حمایت بیشتری دریافت کردیم تا از بازیکنان خودمان.
فقط جباری قطعی بود!
کارلوس کی‌روش در مورد بازیکنانی که حضورشان در اردو قطعی شده است، گفت: تنها بازیکنی که می‌توانستم به‌طور قطعی بگویم در اردوی تیم ملی حضور داشت مجتبی جباری بود که او هم تصمیم خودش را گرفت. تلاش ما این است که بتوانیم نکونام و منتظری را هم در اردو داشته باشیم. این دو بازیکن هم می‌دانند که سطح فوتبال کویت و قطر برای حضور در یک رویداد بین‌المللی کافی نیست. من در مورد بازیکنان بهترین تصمیم را خواهم گرفت چرا که دیگر نمی‌خواهم اشتباهی که در مورد نمازی مرتکب شدم را تکرار کنم.