والیبال ایران روزهای درخشان و بی‌نظیری را پشت‌سر می‌گذارد. در شرایطی که تیم دوم کشورمان هم به تازگی به مقام نایب‌قهرمانی مسابقات آسیایی در تهران دست یافت، حالا رئیس فدراسیون از رویایش برای نخستین صعود والیبال ایران به مسابقات المپیک سخن می‌گوید.

داورزنی در گفت‌وگو با «ایلنا» به حمایت از کواچ و کادر فنی تیم بزرگسالان می‌پردازد: «پس از اتمام رقابت‌های لیگ جهانی، کمیته فنی عملکرد تیم ملی و کادر فنی را بسیار دقیق و موشکافانه مورد بررسی قرار داد. با شناسایی نقاط ضعف و قوت به این نتیجه رسیدیم که همچنان در سطح اول والیبال دنیا قرار داریم. درباره کادر فنی و دستیاران کواچ ما در ابتدا مسیری انتخاب کردیم که براساس برنامه‌ریزی در این مسیر در حال حرکت هستیم. طبق برنامه از پیش تعیین ‌شده، اهداف کوتاه‌‌مدت و بلندمدت فدراسیون تا اینجای کار محقق شده و در ادامه هم امیدواریم با یک برنامه‌ریزی بسیار قوی‌تر به موفقیت‌های بزرگ‌تری دست پیدا کنیم.

انتخاب کواچ هم براساس یک برنامه کامل فنی بود. نگران عملکرد کواچ و دستیارانش نیستیم و همچنین در سایر رده‌های تیم ملی هم این نگرانی برای کادر فنی و عملکردشان وجود ندارد. تیم ملی بزرگسالان با کواچ مسیر رشد خود را بعد از رفتن ولاسکو ادامه داده است.» رئیس فدراسیون والیبال در مورد مسابقات مقدماتی المپیک هم می‌گوید: «براساس سیاست کلان فدراسیون که تیم‌ملی به کدام سمت حرکت کند، تصمیم گرفتیم از پیمان اکبری یکی از مربیان با دانش در تیم ب استفاده کنیم و در این مسیر درست و مثبت با یک شیب‌ منطقی و ملایم رو به جلو حرکت کنیم.

نگران هماهنگی و ارتباط این دو مربی نیستیم. این دو با هم ارتباط بسیار خوبی دارند. پیمان‌اکبری از نظرات کواچ استفاده می‌کند تا بتوانیم با بازیکنان بیشتر و یک تیم بسیار قدرتمند و هماهنگ در ژاپن حاضر شویم. ۱۱ مسابقه حساس در ژاپن پشت‌سر خواهیم گذاشت تا بتوانیم آرزوی دیرین جامعه والیبال ایران را که همانا رسیدن به المپیک است محقق کنیم.»