خصوصی‌سازی مانع معرفی مدیرعامل شد !

سال‌ها است در مورد ارتقا و سالم‌سازی فضای فرهنگی در میان تماشاگران فوتبال در ایران صحبت می‌شود و در این میان بیشتر هواداران مقصر شناخته می‌شوند. اما حالا یکی از مدیران فوتبال کشورمان معتقد است گسترش فضای فرهنگی در بین تماشاگران باشگاه‌ها باید از دل هیات‌مدیره باشگاه‌ها به روی سکو‌ها توسعه پیدا کند. حمیدرضا گرشاسبی مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با «برنا» درباره این موضوع گفت: «برای رسیدن به یک فضای سالم و فرهنگی چند عامل موثر است و دست به دست هم می‌دهد.

هیات‌مدیره، مدیر عامل، کاپیتان و کادر فنی باید فضا را به سمت و سویی پیش ببرد که اتمسفر فرهنگی به تیم تزریق شود و نتیجه این خواهد شد که این فضای مثبت فرهنگی به روی سکوها نیز منتقل خواهد شد؛ چرا که عمیقا اعتقاد دارم تنش و حاشیه از بالا به زمین منتقل و از زمین به سکوها ادامه پیدا می‌کند. متاسفانه در ادوار گذشته مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بدون در نظر گرفتن خیلی از مسائل با رفتارهای سخیف و تنش زا، استرس و حاشیه را به مجموعه تیم تزریق می‌کردند و این رفتار روی سکوها نیز تاثیر منفی داشت اما در حال حاضر هیات‌مدیره و مدیران دو باشگاه تنها به بالندگی فنی و فرهنگی دو تیم می‌اندیشند و همین نگاه و اندیشه مثبت به مجموعه تیم و سکوها نیز توسعه پیدا می‌کند.

در کنار این رسانه‌ها نیز باید کمک کنند و فضای مثبت فرهنگی را انعکاس دهند تا این رفتار بزرگنمایی شده و در میان هواداران نهادینه شود. بی تردید مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های مردم است و باید به این دغدغه‌ها در ورزش و فوتبال پاسخ داده شود.»وی با اشاره به تاثیر مثبت این فضای فرهنگی در دربی اخیرگفت: «هیجان و جذابیت دربی اخیر به اندازه‌ای بالا بود که برخلاف همیشه نتیجه بازی تا آخرین ثانیه‌ها قابل پیش‌بینی نبود و برخلاف همیشه که تماشاگران در دقایق پایانی استادیوم را ترک می‌کردند، تا آخرین ثانیه و دقیقه ۹۶ در استادیوم حضور داشتند و منتظر تغییر نتیجه بودند. این فضای هیجانی، جو را به سمت فوتبال برد و همین سبب شد هیچ‌کس به تنش و حاشیه فکر نکند.» گرشاسبی در ادامه به بحث جذب اسپانسر اشاره کرد و گفت: «جذب اسپانسر یکی از اولویت‌های هیات‌مدیره و مدیریت باشگاه است که با وسواس و حساسیت خاصی دنبال شد و در نهایت به سرانجام رسید. با جذب اسپانسر پیش‌بینی شده که باشگاه از لحاظ مالی و اقتصادی در این فصل مشکلی نداشته باشد اما متاسفانه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی و بدهی‌های باقی مانده از دوران قبل سبب شده که در این زمینه با مشکل روبه‌رو شویم. متاسفانه مدیران قبلی بدون برنامه تنها هزینه کرده و بدهی بر جای گذاشته‌اند و این بدهی گریبان ما را گرفته است و این پس لرزه‌های مالی باعث می‌شود که برنامه‌ریزی ما به هم بریزد.» عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در پایان درباره انتخاب مدیرعامل نیز گفت: «برای انتخاب مدیرعامل مشکلی نداریم اما با توجه به اینکه باشگاه به سازمان خصوصی‌سازی واگذار شد و سپس از خصوصی‌سازی خارج شد، باید مصوبه لغو آن از سوی سازمان خصوصی‌سازی به وزارت ورزش ابلاغ شود تا بتوانیم به مدیرعامل باشگاه حکم بدهیم.»