محکومان به برد!

تراکتورسازی و استقلال امروز در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی از ساعت ۱۴:۳۰در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم می‌روند تا تکلیف یکی دیگر از فینالیست‌های این جام و حریف ذوب‌آهن اصفهان مشخص شود. این دو تیم در شرایطی با هم دیدار خواهند کرد که یکشنبه هفته گذشته در هفته چهاردهم لیگ برتر هم با هم ملاقات کرده بودند. دیدار قبلی در شرایطی برگزار شد که همه چیز تحت‌تاثیر انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تراکتورسازی قرار داشت و همه منتظر برخورد او با استقلالی‌ها بودند. این مسابقه بدون هیچ حاشیه‌ای با تساوی بدون گل به پایان رسید اما امروز دیگر نمی‌توان با یک مساوی از شر این مسابقه سخت و کری داغ خلاص شد چراکه یکی از دو تیم حتما باید برنده از زمین خارج شوند.

نبرد رسانه‌ای زودتر شروع شد

جنگ اما ۲۴ ساعت قبل از ورود بازیکنان به استادیوم آغاز شد. استقلالی‌ها با یک بیانیه آتشین به داور بازی هشدار دادند که مراقب رفتارو عملکردش باشد. تذکری که به مذاق تبریزی‌ها خوش نیامد و آن را دست پیش گرفتن برای پس نیفتادن تلقی کردند. اول بخشی از بیانیه استقلال را بخوانید: «در این مسابقه جدا از عوامل فنی، نقش داور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هواداران استقلال انتظار یک قضاوت عادلانه را از تیم داوری دارند و نمی‌خواهند اشتباهات اثر گذار و تعیین‌کننده چند بازی گذشته در این دیدار هم تکرار شود. در مسابقه لیگ برتر برابر تراکتورسازی، یک پنالتی محرز و مشخص برای استقلال دیده نشد و ضربه‌ای که به بدن خسرو حیدری اصابت کرد و همه کارشناسان آن را پنالتی دانستند، از چشم داور دور ماند. در مسابقه با صبا نیز اخراج بی‌مورد بهنام برزای آبی پوشان را نزدیک به ۷۰ دقیقه ۱۰ نفره در زمین نگه داشت.

اهمیت دیدار روز سه شنبه، تمرکز و توانایی بالا را از تیم محترم داوری طلب می‌کند و اطمینان داریم داوران گرامی این دیدار، به دور از هیاهوی داخل زمین، تحت تاثیر شرایط و جو ورزشگاه قرار نگرفته و بهترین عملکرد ممکن را خواهند داشت زیرا تکرار اشتباهات اثر گذار قبلی از سوی هواداران استقلال بخشیده نخواهد شد.» سرپرست باشگاه تراکتور‌سازی هم بلافاصله درگفت‌وگو با «ایلنا» به این بیانیه واکنش نشان داد: «این بازی حساس نیست و فقط عده‌ای قصد دارند تا بی‌جهت بازی را بیش از حد حساس کنند. این جور بیانیه صادر کردن‌ها در همه جای دنیا کاری غیرحرفه‌ای شمرده می‌شود، داوران از جنس ما هستند و خودشان کارشان را به خوبی یاد گرفته‌اند. نیازی هم نیست که کسی بخواهد به آنها یادآوری کند که در زمین باید چه کاری انجام بدهند. ما هیچ نگرانی از بحث داوری بازی امروز نداریم و نمی‌دانیم نگرانی باشگاه استقلال به چه دلیل است.»

دوئل ویژه شکل می‌گیرد؟

شاگردان قلعه‌نویی با توجه به برتری ۲ بر صفر مقابل استقلال اهواز روحیه پیدا کرده‌اند و این فرصت را دارندبا استفاده از شانس میزبانی، هواداران‌شان را با خوشحالی به خانه‌ بفرستند. امیر قلعه‌نویی خوب می‌داند که حذف مقابل استقلال یعنی آماده شدن برای مواجهه با انتقادات هواداران تراکتورسازی. مشکل قلعه‌نویی برخی از بازیکنان سرباز این تیم از جمله بختیار رحمانی و علی حمودی است که ساز جدایی کوک کرده‌اند. همچنین تراکتورسازی گلزن تمام‌کننده ندارد که این موضوع را کادر فنی بارها اعلام کرده است. در سوی دیگر شاگردان پرویز مظلومی پس از برتری مقابل صبای قم به لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی قرار گرفته‌اند اما بستری شدن منصور پورحیدری ذهن همه اعضای این تیم را به خود مشغول کرده است.

مظلومی از بازیکنانش خواسته برای خوشحالی سرپرست تیم استقلال همه تلاش خود را برای پیروزی مقابل تراکتورسازی به کار ببرند. اگربازی به ضربات پنالتی هم بکشد می‌توان شاهد یک دوئل ویژه بود. رحمتی کهنه کار و محمد رضا اخباری ستاره این روزهای تراکتور که حسابی اسم و رسمی برای خود بهم زده است. تنها نکته‌ای که برای هر دو تیم مشکل‌ساز خواهد بود، سرمای هوای تبریز است. ورزشگاه یادگار امام تبریز در میان کوه‌های اطراف شهر بنا شده و سرمای هوا در ورزشگاه به مراتب بیشتر از داخل شهر خواهد بود. باید منتظر ماند و دید در دومین تقابل قلعه‌نویی با استقلال که با توجه به حساسیت موضوع می‌توان نام مرگ و زندگی بر آن گذاشت، کدام یک پیروز خواهند شد.